Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana katri.pk, 16 Joulukuu 2011.

  1. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    G-painajaisia?
     
  2. Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Mikä noista tietää mikä on seuraava siirto nikoninomistajia vastaan...annan heidän keksiä ne seuraavat itse ;-)
     
  3. ARR

    ARR

    15
    0
    0
    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Lainaan nyt aihetta kun oma kysymys sivuaa tätä hieman. Nikon D7000 tulossa minullekkin kameraksi ja nyt pitäisi vähitellen miettiä minkä putken hankkii. Olen myös ajatellut 17-55/2.8G, mutta pitäisikö sittenkin ostaa kiinteä. Luultavasti kuitenkin käytettynä. Jotain valovoimaista tarvitsisin myös, sillä sisälle tulee otettua aika paljon kuvia mm. hevosia maneesissa ja erilaisia tapahtumia. Mikä polttoväli olisi käytännöllisin 35, 40, 50 vai 60mm vai sittenkin zoomi? Jonkin verran tulee myös taltioitua luontoa.
     
  4. issis

    issis Member

    198
    0
    16
    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Kuten sanottua, 35mm 1.8 ei ole mitenkään kallis. Saakohan sillä hintaa yhtään f2.8 zoomia?  Ehkäpä olennaisinta on ostaa joku putki, jotta saa ihan omaa kokemusta ja tuntumaa. Ja ehkä otettua kuviakin. Minun on ainakin pitänyt ostaa ja erehtyä.
     
  5. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 265
    47
    48
    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Äläs ny, et oo vaan vielä löytäny sun G-pistettä.
     
  6. hyvvi

    hyvvi

    29
    0
    0
    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Tonnin hintaluokkaan on tulossa tuo Tamron 24-70mm F2,8 VC USD uutuuslasi, ensi kesänä alkaa Nikonin perällä toimitukset. Vielä joutuu odottelemaan millä tavalla piirtelee kun testejä ei taida olla. Vakaaja on kuitenkin kiva apu.
     
  7. Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Ihan sikakallis Tamroni. Ovat lähteneet Sigman hinannostatusbuumiin.
     
  8. Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Polttovälinä 85mm toimii oikein kivasti maneesissa, bändikeikoilla ja sukujuhlissa ja valovoimaakin piisaa, ei tarvitse kovin korkealle ISO-arvoja pumpata. Ja saa sillä luonnossakin kuvia. Uudesta ja suht edullisesta 85mm 1.8G:stä on tykätty maailmalla.
     
  9. porta

    porta

    15
    0
    0
    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Ostin itse D7000 nokalle Sigman 50-150mm f2.8 vakaajallisen uutuuslasin ja täytyy todeta että kyllä oli ostamisen arvoinen lasi. Hintaa tosin kertyi 850 euroa mutta kerran se kirpaisee ja varmasti tulee olemaan kovalla käytöllä.