Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana katri.pk, 16 Joulukuu 2011.

    Heips kaikki tekniikan taitajat!

    Minä tykkään valokuvauksessa keskittyä tuohon luovaan puoleen, ja tekniikka on vähän semmoista pakkopullaa. Olen tässä aamupäivän yrittänyt katsella sopivaa 'yleiskakkulaa' tuon uudehkon kamerani nokalle, mutta ei noista ota oikein selvää, minkä ostaisi. Valovoimaa pitäisi joka tapauksessa olla mieluiten sen 2.8 verran ja koska kuvaan pääosin lapsia ja eläimiä, ei se saisi olla kovin hidaskaan. Missä linssissä on teidän mielestänne paras hinta/laatu-suhde?  Löytyykö jostain jonkinlaista valmista (helppolukuista) vertailua?

    -Katri
     
  1. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Nikkor 17-55/2.8.
    T Jukka
     
  2. Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Kiitos, laatu on epäilemättä kohdillaan, mutta hinta kirpaisee eikä käytettyjä näytä juuri olevan saatavilla. Muita?? Perustelujakin olisi kiva kuulla!
     
  3. Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Saman luokan Tamroni, tai Sigma? Sigmat kulemma hyviä, omani, tosin vain kolme yksilöä, olivat huonoja.
     
  4. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Tamron 17-50/2.8 VCllä tai ilman. itse myin tyhmyyttäni omani pois, nyt jo ikävä :) tai sitten minulla oli sitten se ns paras yksilö.
     
  5. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

  6. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    käytetyt aina kannattaa katsoa läpi ennen kuin hankkii lasia, tuossakin on tripla siihen mitä tuommosen tamronin saa :) Mutta onko se sitten triplaa parempi? (ehkä on, ehkä ei)
     
  7. Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Niin, nimen omaan hinta/laatu-suhteen kaipailisin niitä käyttäjäkokemuksia.. Että kannattaako siihen putkeen panostaa, kun kamera itsessään on tonnin luokkaa... Piisaisko Tamron/Sigma tällaiselle semi-pro kameran omistavalle harrastelijalle, vai tuleeko siitä vain paha mieli?!
     
  8. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Minun mielestä tamron pärjäsi todella hyvin D7000:n kanssa. Laatuvaihtelusta en tiedä, koska minulla on tämä yksi tamron, ja se oli ihan huippu (harmi ku ei voinu olla FX yhteensopiva). Lämpimästi voin kumminkin zoomin kaveriksi/korvaajaksi ehdottaa nikonin 35mm 1.8Gtä. polttovälihän on melkein askel eteen ja askel taakse, näin tosi karkeasti sanottuna :) ja muitakin nikonin kiinteitä 1.8 linssejä.
     
  9. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Siihen putkiloon nimenomaan kannattaa panostaa. Rungot vaihtuvat, mutta hyvä putkilo pysyy.

    kapa
     
  10. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Osta Nikkori, älä edes mieti noita muita.
    T Jukka
     
  11. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta tässä erityistapauksessa harkitsisin kahdesti. Tämä 2.8 Nikkori maksaa luokkaa 3x enemmän kuin Sigma/Tamron verrokkinsa. Lisäksi siitä puuttuu vakaaja ja se on huomattavan painava. Onko laatu kaiken tuon arvoista?

    Jos minulla olisi kroppikamera, niin normizoomissa taitaisin tyytyä 16-85 milliseen. Valovoimaa voi sitten paikata 35mm ja/tai 50mm primellä.
     
  12. Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    kuvaan lapsia lähes pelkästään 35/1.8 dx nikkorilla. lasten kanssa ei tarvi kikkailla polttoväleillä mutta valovoima on poikaa jo ihan taustojenkin takia.
    hintaa tuolla ei juuri ole.
     
  13. Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Onhan noissa Nikkoreissakin niitä susikappleita, ja käytettynä varmaan ne kiertää parhaiten ;-)
    Objektiiveja voi tosiaan käyttä sen seuraavankin rungon kanssa, tai siten ei, se seuraava runko saattaa olla pikkujärkkäri, toista merkkiä, filmikamera tai kinokennokamera, tai pokkari ;-)
     
  14. vihay

    vihay Member

    76
    0
    6
    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    17-50mm 2.8 VC Tamronia voin kehua. Ostin itse käytettynä 300 euron pintaan kameratorilta syksyllä. Mukavan monipuolinen yleislinssi, jolla pystyy kuvaamaan myös sisällä talven pimeinä kuukausina. Vakaimen kanssa tarkennus ehkä hieman hitaampi hämärässä, muuta valittamista ei ole. Ilmeisesti vakaajaton malli, jota saa vielä halvemmalla on vielä terävämpi. D90:ssä ko. putki kiinni.
     
  15. Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    katsokaa ihmiset terävyystestejä esim

    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=470&Camera=453&Sample=0&FLI=0&API=0&LensComp=376&CameraComp=9&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=0

    eipä niissä suuria eroja tai hinnan mukaisia eroja ole terävyys on jopa monesti ääripäissä parempi täydellä aukolla esim sigmassa kuin nikkorissa.

    itse en osta enää kameravalmistajien omia putkia, koska ne ovat täysin ylihinnoiteltuja!
     
  16. Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    perun puheeni näiden peruszoomien terävyyden suhteen testeissä! :)

    itse viimeksi kun vertasin 70-200 mm f2.8 tamronia ja nikonin nikkoria niin ääripäissä terävyys oli parempi tamronilla!

    itselläni on sigman 18-50 f2.8 ja eräällä kuvaajatutullani on nikkorin vastaa 17-55mm niin ero ei normi kuvauksessa ole kovinkaan häiritsevän suuri.
     
  17. randomm

    randomm Active Member

    1 073
    0
    36
    Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Ei kannata kuvata zoomeilla niin ei tule tällaista turhaa pohdiskeltavaa :)

    Eikö näissä kolmannen osapuolen AF laseissa se isoin ongelma ole tarkennuksen toimivuus runkojen kanssa, ja jos nykyrungossa toimisikin niin rungon valmistaja ei tietenkään takaa että toimii tulevaisuudessa.
     
  18. Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?



    Totta tämäkin! itselläni ei ole ollut ongelmia tarkennuksen kanssa. :) mutta niistä kyllä kuullut että niitä on!
     
  19. Vs: Mikä 2.8-zoomlinssi NIKON D7000 nokalle?

    Noo, Nikon suunnilleen vakuuttaa ettei omat toimi jatkossa, joten tuskin tämän kanssa kannattaa uniaan menettää ;-)