Osaisiko joku kertoa vinkkeja Kebnen päiväkeikalle alkukesäkuulle. 8-vuotiaan kanssa kopterilla ylös ja samana iltana alas. Mutta mitä siinä välissä? Tied. Kerkko.
Vs: Kebnekaise Vähän lisää vihjettä saat, kun ostat Yrjönkadulta Retkiaitasta Lantmäteriets Fjällkartan BD6 Abisko-Kebnekaise-Narvik hintaan 15,90. Mittakaava on 1:100000, mutta onpa maisematkin suuripiirteiset. Googlettamalla : Kebnekaise fjällstation, Kebnekaise vaellus, Kebnekaise retki jne. tulee infoa siellä kulkeneitten kokemuksista kuvitettuna ja kuvailtuna. Välillä on paljon kuvaamista. Nikkaluoktan helikoptereista on netissä kohtuullisesti tietoa ja mustaakseni sitä kautta tulee myös muita sivustoja.
Vs: Kebnekaise Kiitos, netin toki kollasin mutta mitään ihan konkreettista en keksinyt. Partioaitassa voisi kyllä pistäytyä, tuo oli hyvä ajatus. T. K.
Vs: Kebnekaise Kyllä mä täällä edelleen pyörin, mitä nyt pidän hieman taukoa kuvien lataamisen kanssa. Kebnekaisella en ole käynyt, pari kaveria kiipesi sinne muutama vuosi sitten. Aika kivistä ja jyrkkää kuvien ja kertomuksen mukaan, joten pidä pennusta kiinni. Toivottavasti on kirkas sää, näkymät ovat varmasti mahtavia. Itse viihdyn paremmin Sarekissa. Sinne ei pääse millään kulkuvälineellä, ei edes helikopterilla (lentokielto alueen yllä).
Vs: Kebnekaise Jep, joskus. Mun Alaskankaipuuta hillitsee aika tehokkaasti nämä pohjoisruotsin alueet. Karua ja villiä erämaata. Ja niiiiiin paljon helpommin (ja halvemmin) saavuttavissa: 20 tunnin automatka ja olet perillä. Et tosin vielä Sarekissa, se vaatii vielä parin päivän vaelluksen. Kesällä mennään taas, tuskin maltan odottaa...
Vs: Kebnekaise Sinun kuvasi ovat mielenkiintoisemmasta päästä, joten jos voimia riittää, pistä framille vain.
Vs: Kebnekaise Oi, kiitos näistä sanoista! Joo, kyllä laitan vielä. Kunhan tuossa hieman turhaantuin, mutta pieni tauko auttaa siihen...