Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Nyt mennään jo mielipiteen toiseen potenssiin, joka insinörtillekin on aika haasteellista ilman jatko-opintoja.
Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Periaatteistaan kannattaisi kyllä pitää kiinni jos haluaa mielipiteilleen arvostusta... Tätä kohtuu pitkään jatkunutta vuodatusta seuranneena minusta alkaa näyttää siltä että on vaikea nähdä sisältöä tai tuntea fiilisitä jos linnoittautuu massivisen "valokuvauksen teoria" -kirjapinon taakse. On totta, että ensin pitää hallita säännöt, jotta niiden rikkomisella saavuttaa jotakin, mutta ei kaikkea pidä arvioida puhtaasti tekniseltä pohjalta. Toisinaan teknisesti "puutteellisen" kuvan voi "pelastaa" kuvan puhuttava sisältö. Joskus taas teknisesti aivan täysin oppikirjan mukainen kuva voi jäädä täysin vaille huomiota koska siinä ei ole mitään sisältöä, ei mitään mikä pysäyttäisi katsojan kuvan ääreen. Lakkaisit valittamasta kokemaasi kovaa kohtaloa ja koettaisit käsittää että valokuvissa ja musiikissa on paljonkin yhteistä: kitarasoolo joka kuulostaa aina samalta on tylsä, samasta syystä joissakin tapauksissa mustan kuuluu olla tukossa, horisontin vinossa ja taivaan puhki.
Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Tästä muistuu mieleen tositarina jonka jaan kanssanne. Meilläkin on puistokemistejä kuten monessa muussakin hyvinvoivassa kaupungissa kuuluu. No eräs juoppo oli kuollut ja tavallinen tallaaja kysyi toiselta nimiseltä juopolta "no nyt kun se yksi kuoli niin kaipa te otatte jonkun uuden tilalle siihen porukkaan?" Tämä vastasi "ei me oteta, me tehään vähän pitempää päivää" Kukaan ei saa luulla että täällä kameralaukussa joku toinen tai allekirjoittanut ottaisi muitten saavutettuja etuja ittelleen. Hellittäkää kaikki hiukan. Laiteaan ne pipot päähän vasta sitten kun alkaa pakastaa.
Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Pitäisikö mielipiteen arvon sijasta miettiä mielipiteen vastaanottamisen taitoa? Et juuri (siis et Sinä, vaan yleisesti "sinä") voi vaikuttaa toisten mielipiteen muodostumiseen. On paukkujen tuhlaamista etsiä taustatietoja kuvistasi mielestäsi merkityksetöntä / arvotonta palautetta antaneesta henkilöstä. Sellaisen palautteen voi sivuuttaa. Perusteltu mielipide/kritiikki on aina merkityksellistä ja arvokasta. Väärin vastaanotettuna se ei sitä ole.
Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Sä voit laitaa vaikka ihan oman ketjun tuolle, mirlipiteen vastaan otolle? Minusta on erittäin tärkeää ainakin aloitelevalle kuvaajalle oppia arvoitamaan mielipiteitä, valokuvaus foorumeilla liikku monenlaista sukan kuluttajaa. Se että ostaa kameran ja alkaa harastamaan valokuvausta, ei kerro mitään kopetensista. Valokuvauksen alottaja on useimiten epävarma omista kuvistaan ja voi helposti saada aivan vääriä vaikuteita. Itse olen kylläkin jo tietoinen koska kuva on huono ja koska kohtalainen genressään tai koska riitävä täytämään sille asetetun tarpeen (tiedän myös koska kuva on hyvä), olenkin lähinnä kiinostunut miten kukakin kuvat kokee, en siis oppia hakemassa. Ehkä tärkeipiä taitoja kuvaajalle on erottaa hyvä kuva huonosta?
Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Linnalan vanha kenraalibasson esittelyn loppupuolelta:" Kaikista ei ole kaikkeen." Olen samaa mieltä ja sillä mielipiteellä on minulle arvoa ja merkitystä. T jukka
Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Ongelma on että arvoa ei voi mitata tässä ja nyt - arvostustasot muuttuvat. Lienee niin että itseään saa syyttä jos jalostusavo ei parane?
Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Mielipiteilläni on itselleni merkitystä, en voi tietää, paljonko sillä on muille merkitystä. T Jukka
Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Jankataan ... et voi nyt ja tässä annetun tietää yhdenkään mielipiteen merkitystä - vai millä perpektiivillä asioita katsot? Itse fundeerasin oppi-isäni (edesmenneen) slogania "tämä on mainontaa, ei taidetta" viimmeksi tänää ja ... ranakkaan sen itse aika korkealle... nyt
Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Jos olet aidosti kiinnostunut siitä miten muut ihmiset kokevat kuvasi, niin miksi kovin agressiivisesti "puolustat" omaa kokemustasi?
Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Jos henkilö (ei tarkoita juuri sinä, vaan kuka tahansa) ei ole oppia saamassa, vaan lähinnä kiinostunut siitä miten kukakin kuvan kokee, luulisi silloin, että kaikkien mielipiteet ovat arvokkaita? Jos näin ei ole, niin sitten nimilista kuvan perään, jossa selvennetään se, että keidenkä tuntemuksia tässä oikeen kaivataan.
Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Aidosta kokemisesta ja mielipiteestä olen erittäin kiinostunut, ikävä kyllä on paljon osalistujia joiden tavoiteeva on vain vittuilla, se joka ei tätä näe on epärehellinen tai älyttömän tyhmä. Esim. Kuvitteliset komenttin, luuletko olevast "ammatilainen", taas täläistä J.siren kuvaa, miksi pitää täläisiä laitaa esille ym. ym., vieläpä toistona aina samoilta tyypeiltä, toki kertoo että joko minä tai kuvani ärsyttää, mutta ei palvele haluani saada tietää miten kuva koetaan. Lähtökohtaisesti jos useat vakavasti otettavat mielipiteen antajat kokisivat kuvaukseni huonoksi, niin minulla olisi perusteelista syytä pyrkiä muuttamaan jotain. Se minusta, keskustelu ei siis ole minusta!
Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Pieni ehdotus Teemulle: laita galleriaosastoon "rating" eli arvostus viisari, esim tähtiä nollasta viiteen. siitä vain klikkaamaan, säästyttäis paljolta paskanjauhamiselta. Sitten toi toinen arvostusmittari, joka on jo paljon vaikeampi. kultakin tähtien antajalta referenssi, mistä antaa tähtiä: eli jos jollakin on 70% viittä tähteä, voi sanoa että on sekä avarakatseinen ja avokätinen, jos joku tiputtaa vain tähden tai pari jostakin "mestariteoksesta" voi kaikki todeta että tyypi on nirso. Tässä olis jo paljon enemmän referenssiä ton iänikuisen paskan ja eipäs/jupas jauhamisen sijaan.( vain noin niinkuin ehdotukseksi) Eli: laskuri näyttäis sekä kuvasta annetun tähtimärän ETTÄ MYÖS antajan"historian".
Vs: Mielipiteesi merkitys / arvo Noinhan se menee photonetissä. Täällä ei mielestäni moiseen tarvetta