Olen nyt katsellut Kanadan huippumalli haussa ohjelmaa viikon pari Täytyy sanoa että siinä on ollut valokuvaus aika kivasti esillä, henkilökohtaisesti en tuosta genrestä ole niin kiinostunut, mutta on ollut suhteelisen mielenkiintoista seurata. Olen joskus aikaisemminkin kyseisen sarjan kohdalla ihmetellyt(jollain foorumilla) valokuvaajan vähäistä osuutta tuolla, vaikka nyt heitä painotettiin kovasti. Mitään varsinaista kysyttävää minulla ei nyt ole, olen vaan kiinnostunut keskustelemaan aiheesta.
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Itsekin katselin juuri jimiltä Alfa Romeon entisöintiä vastaavan laatuisesta amerikkalaisohjelmasta. Siinäkin oli digikuvaus kovasti pinnalla. Varmaan puolet ajasta kommentoitiin entisöinnin valokuvausta.
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Joo mä oon tällenen moukka, rupeen varmaan lukee seuraavax seiskaa, ei kyll ollu hirvee ylläri sun kommetti. Kyseistä ohjelmaa et siis ole alentunut katsomaa (siis et tiedä mistä puhun), mutta päätit arvostella minua?
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Luulin että tässä keskustellaan tv-ohjelmista ja valokuvauksesta. Ai ei autojen entisöiti herätä kuin agressioita? No, pitänee katsoa hupimalli seuraavan kerran, jos siinä on kiinnostavaa valokuvausta myös.
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Osku on osku, se siitä. Mutta siis joka ohjelmassa kuvattiin joka tyttö ja aika hyvin perusteltiin mitä kuvaukselta haettiin, olisko joka ohjelmassa ollut kuvausta noin kolmasosa? Tosin pääosin ohjauksen hoiti toinen henkilö ja kuvaaja tallensi, paljon etsitiin kasvojen kulmia ja vartalon asentoja. Lähinnä kaikkea mitä tuolaiseen kuvaukseen kuuluu näkyi ohjelmassa, valaistuksesta lähtien , jos osasi katsoa.
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Onko joku oikeasti niin naivi, että ei osannut lukea kuten osku tuon tarkoitti Voi olla että osku on tehnyt täyskäänöksen juuri nyt, mutta tuskin. Monta vuotta on jo menty siten että teen jonkun keskustelun aloituksen ja osku siihen perään valituksen tai vain jonkun muun kuitin. Osku tehnyt tuon jo varmaan 300kertaa, niin miten se nyt yhtäkkiä muutuisi? [QUOTE> [/QUOTE]
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Itse asiassa ensin Jartsa kysyy tyhmiä, ja kun minäö tai joku muu vastaa, hän alkaa valittaa ja ei kykene pysymään missään asiassa vaan vaihtaa heti henkilöihin. Tämä tosiaan tapahtuu aina joku kun alentuu osallistumaan näihin jartsan pölinöihin. Jos joku mainitsee hänen nimensä, on se loukkaus, mutta hänen omat rimanalituksensa ovat joko hyvää huumoria tai kirjoitettu niin kännissä ettei niitä saakaan kuulemma arvioida normaalin ihmisen tasolta ,-) Mutta kukapa arvioisikaan? ;-}
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Niin? Oliko jotain sanomista itse aiheesta? Tuskin, heitäppä tähän taas joku tosi huono läppä taas perään, niin olaan sun normissa.
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Ei mulla ole nin huonoja läppiä että niistä pitäisit. Juu, varsinkin osien irroitukseen suositeltiin jatkuvaa kuvaamista, se auttaa taas kokoamisessa todella paljon, ja koska digikuvaaminen on ilmaista ja kuvan näkee heti, soveltuu digikuvaaminen tuohon loistavasti. Itse asiassa olisi itse pokkarivideoinnin kannalla. Tuossa harrastajkuvaaja-asentaja kun räpsii jostain osasta auton alla kuvia niin kovaa on arvaaminen mistä on kyse, muta videoinnissa siinä olisi johtolankaa ihan eri tavalla. Pitäisiköhän kehua Nikonia kun auttaa autotallin poikia kamerakehityksensä suunnalla -paljon enemmän kuin valokuvaajia. Jos sinua asia vielä kiinnostaa, niin muovipussit oli toinen kovasti painotettu aihe, miljonalaatikot eivät ole enää mitään: tussilla pussiin kuvaus tavarasta niin pysyy kamat järjestyksessä. Ehkä tarkemmin ajateltuna tämä olikin laadukkaampaa ohjelmaa. Kumpikin opimme paljon, mutta huomaakohan sitä seuraavissa nähtävissä auto- ja tyttökuvissa? Hmm ;-}
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Mistä tässä oli tarkoitus keskustella, valokuvauksesta jossain televisio-ohjelmassa vai jostain ihan muusta? Jos nyt minä olisin jatkanut keskustelua samalla tavalla kuin Osku, eli kertonut jostain ohjelmasta jossa myös valokuvataan. Niin olisinko minä myös silloin vittuillut? Vai olisiko tässä kyse siitä että oletat että jos Osku avaa sanaisen arkkunsa niin se on automaattisesti sitä itseään. Vai pitikö tässä keskustella vain ja ainoastaan Huippumalli haussa ohjelmasta? Eikö tässä voitaisi keskustella yleisesti ohjelmista joissa valokuvaus esiintyy?
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Olisi helvetin paljon kätevämpää että jos on tarvetta listata ohjelmat joissa kamera CSI mm., niille laitetaan vaikkapa oma ketju? Mutta enpä voi mitään jos joku tuntee tarvetta kertoa vaikka että aamuluonto ohjelmassa joku kuvasi sieniä ym. Mitä nyt tulee mallien studiokuvaamiseen ja auton osien muisti kuvaamisen yhteneväsyyteen, niin niilä on yhtäpaljon yhteisiä tekijöitä kuin ihmiskuvauksella ja nopeudenvalvontakameralla? Joten päätelin että kettuilua tai sitten vain typeryyttä? Tietääkseni mitään "virallisia" sääntöjä ei ole, tässä saa kertoa vaikka mummon uudesta keinutuolista jos siltä tuntuu? Ei ketjun aloittaja ole ennekään omistanut ketjua, minulla nyt oli ajatus ja halu keskustella tuossa ohjelmassa olevasta valokuvauksesta, mutta se ei siis estä kirjoitamasta tähän mitä vaan. Seuraavat viisi sivua varmaan kesksutellaan siitä miten ikävästi tulkitsin oskun kirjoitamisen? Ohjelmasta, ainakin tuossa kanadan versiossa oli kivasti valokuvaus esillä, vaikka ohjelma itsessään ei ollut mikään sivistystä lisäävä paukku. Vaikka tuo mallien studiokuvaaminen ei ole itselleni se juttu, niin oli paljon asioita mitä soveltaa nuussa ihmiskuvauksessa. Kysymys, kehtaako joku muukin myöntää että katsoi tuota ohjelmaa ja mitä itse ajateleen tuosta valokuvaus osuudesta.
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Vastaan omasta puolestani, en katsonut, ei ole olliut aikaa, toisalta ei ole ollut kyllä mielenkiintoakaan. Ne muutamat kohdat mitä olen vilkaissut, kun on ollut televisio auki ja ohjelma on sieltä sattumalta tullut. Niin ei kuten Jari mainitsit, ollut mikään sivistävä paukku. Toisaalta voisihan sitä nyt sitten vilkaista, josko siihen olisi saatu jotain fiksumpaa mukaan.
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Vastaus, Olen katsonut yhden ainoan jakson, enkä toista jaksoa katso ennen kuin jossain ilmoitetaan että ne tirpuset ovat katsomisen arvoisia. Hyi hiivatti, ovat malleista kaukana mokomat keskenkasvuiset laihuliinit. Mun mieletä Suomeen on turha "mallia" hakea, kyllä se uusi Janina sitten ilmestyy kun aika on oikea. Pyynnöstäsi: http://kameralaukku.com/forums/smf/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=4 Tuonne sitten ihan vapaasti kaikki avarasta luonnosta alkaen kaikkeen yliluonnolliseen.
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Taisi vaan loppua toi kanadan versio eiliseen, suomen versiota katsoin vajaan jakson verran ja kuvaajatkaan ei vaikuttanut kovin prööltä, jotta...
Vs: Huippumalli haussa ja valokuvaus Avovaimo seuraa noita huibumalliohjelmia ja on tullut itsekin muutamaa jaksoa seurattua sivusilmällä, erityisesti sitä alkuperäistä jenkkiversiota. Se mikä mulla on iskenyt silmään niissä studiokuvauksissa on ollut se minkä joku muukin tais jo mainita, että mallia ohjaa muutkin kuin se tyyppi kameran takana, kuvat syntyy siis tiimityönä eikä vältämättä yhden "sankarikuvaajan" näkemyksen pohjalta. Myöskin noista saa jonkinlaisen kuvan siitä mikä määrä vaivaa tuommoisten muotilehtikuvien eteen nähdään, porukkaa on kuin markkinoilla ja valoa ja heijastinta enemmän kuin stadionkonsertissa. Olis jännä tietää kuinka paljon töitä niiden kuvien eteen tehdään vielä jälkikäsittelyssä, sitähän ei ohjelmassa kerrota / näytetä, vaan pelkkä lopputulos 1 kuva per tyttö.