Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Rolleicord kaipaa huoltoa

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana jvuotila, 22 Joulukuu 2011.

1. jvuotila

jvuotila Member

80
    0
    6
    Hei

Mistäs voisi tiedustella Rolleicord V:lle huoltoa? Oletan että kyseessä on vika eikä ominaisuus... Eli sisempi laatikko joka liikkuu, ei liiku symmetrisesti ylhäältä päin katsottaessa (sama suunta josta tähystetään). Eli vasen ja oikea laita liikkuvat eri tahdissa. Laatikko ikään kuin liikkuu vinossa.

Nyt kun kehitin ensimmäisen rullan jonka tuolla kameralla kuvasin, huomaan myös että useassa kuvassa tarkennus on jossain muualla kuin mihin tarkensin kuvattessani. Toisekseen etsinlasin alla on pölyä ja nahatkin voisi ehkä vaihdattaa...

2. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Vs: Rolleicord kaipaa huoltoa

Kamerahuolto Mustonen&Laine Oksasenkadulla Helsingissä. Palaavat joululomalta ensivuoden ekana maanantaina.

3. Schind

Schind Member

493
    1
    18

Mulla oli sama vika, Rolleicord putosi lattialle kun ei ollut tuolloin mitään hihnaa siinä. M&L:llä huollatin ja 150 euroa maksoi muistaakseni se lysti. Nykyään löytyy hihna.

4. Vs: Rolleicord kaipaa huoltoa

Minulla on täsmälleen sama kamera ja olen sitä huollattanut menestyksellä Mustonen & Laine kamerahuollossa Helsingissä (www.kamerahuolto.fi).

Jokunen aika sitten oli puhetta heidän kanssaan juurikin tästä asiasta, että TLR kameran 'linssilaatikko' ei aina liiku ihan symmetrisesti koska näitä -50-luvun ammattikuvaajien työkameroita on aikanaan pahoinpidelty melko suruttomasti. Minun kamerassani ei juuri tätä vikaa ollut (melkein kaikki muut viat oli) mutta minulle vakuutettiin, että jos sattuu sellainenkin kamera tulemaan käsiin niin heiltä kyllä löytyy apua siihenkin vaivaan.

5. jvuotila

jvuotila Member

80
    0
    6

Kiitokset nopeista vastauksista. Laitoinkin tuonne tiedustelua asiasta. Ja hyvä tietää että tuon saa kuntoon (kun muillakin ollut samanlaisia kokemuksia).

6. Vs: Rolleicord kaipaa huoltoa

Juu ei Rollika mikään vasara ole kuten Nikon F