Saako synchro compur sulkimen rikottua esim, väärällä työjärjestyksellä?? Nopeat ajat vaikuttas pelaavan mut 30 tuntuu seilaavan. 15 on jo selvästipitkä. Kaikki hitaammat juuttuu auki. Bulb ei tottele vaan laukoo noin 30 aikoja. Kaikki pelas vielä aamulla kun kaikkia koitin. Päivänäöllä kävin kuvailemassa ja yllättäen meni tuollaiseksi. Lankalaukasijaan tuli pikkuhiljaa tunnokaskohta siis peukalossa tuntuu että jotain puristuu. Aikasemmin ei moista ollut.
Vs: Compur toimintahäiriö Enpäs tiedä versiosta. Salama pistoke ja vitkavipu, aukot 5.6-45 ajat 500-1 ja bulb. Koko 0 reikä. Siinä tuntomerkkejä. Taidat Tapio tietää tämän historiaa paremmin. Lasina on Rodenstock sironar-n 135. Tämä on se suljin missä on väärä aukkoasteikko.
Vs: Compur toimintahäiriö Eikös Compuroissa ole eri jouset lyhyitä ja pitkiä aikoja varten ja aika pitäis valita ennen viritystä?
Vs: Compur toimintahäiriö Kiikuta mulle jossain välissä niin tutkin mikä mättää. Juu aika pitäis valita ennen virittämistä, saatta aiheuttaa ongelmia jos viritetyn kääntää toiselle kellolle.
Vs: Compur toimintahäiriö Nonni! rikki se sit on. Mun aivot on totutettu neukkukameroiden ensin viritys sit säätötoimet järjestykseen. Tapio mahdatko olla kameratorilla ensviikon to-pe. Onko tälläinen rikkoutuminen vain compurille ominaista?
Vs: Compur toimintahäiriö oon duunissa sillon. Usein noi compurit ottaa nokkinsa jos viritettynä vääntelee kellolta toiselle.
Vs: Compur toimintahäiriö Mainitsemasi toinen jousi on Compur Rapid -sulkimessa, mutta ei pitkiä aikoja varten, vaan lyhintä. Pitkiä aikoja varten sulkimissa on vitkalaukaisimen tapainen hidastusmekanismi. Sekaannusten välttämiseksi kysymyksissä olisi hyvä käyttää laitteiden täsmällisiä nimiä. Esim. Compur ole sama suljin kuin Synchro-Compur.
Vs: Compur toimintahäiriö Anteeksi kauheasti! Olen aikaisemmin törmännyt edellä linkkaamaani dokumenttiin jossain muussa yhteydessä, mikä katosi edellisen kovalevyn mukana. Eiköhän tuo manuaali jostain muualtakin löydy, etsikää itse, minä olen Compurini jo huoltanut. No nyt löytyi parempi linkki, luku kerrallaan: http://benoit.suaudeau.perso.neuf.fr/ma ... anual.html"]http://benoit.suaudeau.perso.neuf.fr/manuels_rep/obturateurs/Compur-shutter-repair-manual.html