Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY MYYTY: Billingham 445

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana pmu, 28 Maaliskuu 2011.

1. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48
    Kappas vaan, kaapista löytyi taas lisää tavaraa myyntiin asti.

BILLINGHAM 445

Joskus möin Billingham 335 jossa oli samat muutokset kuin tässäkin: toi yks tyhmä kahva on irrotettu ja päihin kiinnitetty Domken klipsut. Itse en käytä tätä kahvaa muulloin kuin reissuilla jolloin liikutaan paikasta A satoja tai tuhansia kilometrejä paikkaan B. Sellaisia reissuja jolloin kameraa tai muuta roinaa ei oteta laukusta ulos vasta kuin perillä. En tykkää yhtään siitä jos toi kahva on pysyvästi noissa metallisissa lenksuissa kiinni ja roikkuu kokoajan tiellä. Nyt se kahva on pysynyt kotona kaapissa.

Toinen muutos on myös sama kuin Billingham 335 laukussa oli: olkahihnan metallisolki oli niin tyhmässä paikassa, että esti hihnan liukumisen olkapehmusteen päällä (solki jäi pehmusteen kiinnitinnappien väliin = kaikista huonoin vaihtoehto). En halunnut leikata hihnaa lyhemmäksi joten taittelin toisesta päästä hihnaa muutaman kerran ja käärin ympärille  vahvaa kangasnarua ja kyllästin narun epoksilla. On pysynyt tällaisena pari vuotta ja monet reissut jolloin laukku on pakattu äärimmilleen täyteen kameroita ja läppäriä. Liitos ei varmasti petä vahingossa.

Jos modifikaatiot häiritsee niin suutari huonontanee laukun ominaisuudet alkuperäisiksi parilla kympillä.

Olkapehmuste on uusi. Muuten kunto on käytetty, mutta hyvässä kunnossa. Kunnolla sisäänajettu, mutta kilometrejä paljon jäljellä.

Iso laukku, mahtuu tavaraa. Yhdessä kuvassa näkyy Mamiya 6 objektiivin kans.

Uusien 445 laukkujen hinnat on suoraan Billinghamilta n 320 € posteineen.  Jos näitä joku myy suomessa niin eiköhän se hinta ole jotain 4xx €.

h: sopiva

Sijaitsee Lahdessa ja myyn koska selkä ei enää kestä olkalaukkua. Hommaan repun tilalle.

2. Hyla

Hyla Member

224
    3
    18
    Vs: M: Billingham 445

Mahtuuko läppäri (13") tohon etutaskuun vai pitääkö heittää kameroitten sekaan?

3. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48

Jou,

kyllä mahtuu, mutta en tiedä suojaako tarpeeksi mahdollisilta iskuilta. Tämä on ollut itsellä nimenomaan läppäri + kameralaukkuna. Olen käyttänyt tossa isossa kameratilassa toisesta laukusta otettua pehmustetta/väliseinäkompleksia. Sen avulla kamerat ja läppärit eivät vastaa toisiinsa ja läppäri on iskujen kannalta parhaassa mahdollisessa paikassa suojassa. 13" menee heittämällä.

Voin antaa noi toiset laukun sisukset kaupankylkiäisinä mukaan. Ne on otettu muistaakseni jostain Domken laukusta.

Nappaan kuvan illemmalla mistä selviää miten olen läppäriä laukussa kuljettanut.

4. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48

Tässä kuvia joissa läppäri on laukun sisällä. Mahtuu etutaskuunkin. Ite olen pitänyt sitä tuolla laukun keskellä. Jos pitää konetta tuolla laukun keskellä niin sitä koneen laukussa oloa ei edes huomaa jos ei erikseen osaa sinne keskelle katsoa.

Kone on joka kuvassa ton neopreenisuojan sisällä.

5. Lastu

Lastu

595
    0
    0

Paras laukku mitä olen koskaan raahannut. Katkerasti kadutti kun aikoinaan myin pois muka liian isona. Ostaisin heti pois, mutta oma selkäkin vaatii nykyään käyttämään reppua.

6. Hyla

Hyla Member

224
    3
    18
    Vs: M: Billingham 445, 175€

Sori, en oikein heti tajunnu ton kokoa, on kyl mun käyttöön turhan iso.