Vs: Metallispiraalille 120 filmi, apua? Tuossa vielä suunnilleen tapa, jota minä aikoinaan käytin: http://theartofphotography.tv/episodes/episode-22-getting-your-film-into-the-developing-tank/ kapa
Vs: Metallispiraalille 120 filmi, apua? Meni se sentään kelalle kaiken murjomisen ja pyörittelyn jälkeen. Välillä kyllä teki pahaa katsoa, erityisesti räpeltäminen filmiä suojapaperista kelattaessa. Filmi menee ihan siististi rullalle käsin koskematta, kunhan vain vetää suojapaperin suoraksi. Tuo osa sujuu sekunnissa.
Vs: Metallispiraalille 120 filmi, apua? noh, sain kaiken huselluksen jälkeen filmini spiraalille ja vielä ihan nätisti = klähmimättömät negat. Kyllä se siitä vielä toivottavasti notkistuu tuo metallispiraalien käyttö meikäläiseltäkin
Vs: Metallispiraalille 120 filmi, apua? Kun homma alkaa sujua, et enää muovispiraaliin halua koskeakaan.
Vs: Metallispiraalille 120 filmi, apua? Muistan vaan kun itse olin jo "siirtynyt" metalliin ja sitten piti kehittää filkka pimiössä, jossa ei ollut kuin muovispiraaleja, niin kyllähän se onnistui, mutta metallia tuli "ikävä".
Vs: Metallispiraalille 120 filmi, apua? Juu, itse pidin rullaa vasemmassa kädessä peukalo-keskisormiotteella ja vedin suojapaperin tosiaan kertavedolla. Tuossa pätkässä näkyy vaan mielestäni hyvin se, kuinka liimapaperi käännetään filmiin kiinni ja aloitetaan kelaus tuosta paksusta päästä. kapa