Vs: Mestarismies II Mestarismiesten kuvia katsellessa olisi aina hyvä tai mukava tietää, kuka ja minkä alan mestari on kyseessä. Tässä kuvassa on asiaa tietämättömällekin klassisia mestarismiehen merkkejä - joko suoria (terävä, tavoitteellinen katse) tai kulttuurisia merkkejä (sikaari, hiukset). Ulkomaailman tarkkailun ja kynän ja lehtiön perusteella voi arvella kyseessä olevan visuaalisorientoituneiden asioiden mestari (taustainformaatioon yhdistyneenä on luonteva arvaus arkkitehti). Tämän tason (taso arvattu kuvan perusteella) mestarismiehillä on aina jokin visio tulevaisuudesta, jota katsellaan, räknätään ja suunnitellaan. Perinteisen suuntastereotypian näkökulmasta katseen suunta olisi silloin optimaalisesti oikealle, tulevaisuuteen. Hieno kuva.
Vs: Mestarismies II Juu kyllä tässä selvästi katsellaan jotain olemassa olevaa, tehtyä. Oli se sitten konkreettisesti heti kuvan vasemman reunan takana, tai vasta mestarin mielikuvituksessa.
Vs: Mestarismies II Mielestäni katse voi yhtä hyvin olla mietiskelevä, kaukaisuuteen katsova. Silmien lepuutusta kirjoitustauon aikana.
Vs: Mestarismies II Tässä vaiheessa vielä mieikuvituksessa. (Hmmm. täytyykin kääntää kuva ja katsoa miten sen viestiin vaikuttaa katseen suunnan kääntäminen oikealle. Tosin totuudellinen vasenkätisyys vaihtuu silloin oikeakätisyydeksi, mutta...)