Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Smiley

Discussion in 'Kuvat ja galleriat' started by kallionkuningas, Jan 1, 2007.

Töissäkin voi olla hauskaa....

1. Vs: Smiley

Hauska!

2. juhaa

juhaa Active Member

8,059
    2
    38
    Vs: Smiley

Olin näköjään väärässä paikassa. Kauppahallin nurkilta eivät näyttäneet lainkaan tältä

3. jus_si

jus_si Active Member

3,150
    0
    36
    Vs: Smiley

On se kiva,kun virkavallallekkin joku joskus hymyilee..

4. Vs: Smiley

Tämä on niitä valokuvia joissa on sitä jotakin!

Ilotulituskuvat ovat yleensä mielestäni tylsiä, poliisikuvista puhumattakaan. Monet muutkin kuvat, joissa pyritään dokumentoimaan jotain harvinaisehkoa, mutta kuitenkin ainutlaatuista ja visuaalisesti antoisaa tilannetta, ovat monesti joko liian reproja, tylsiä, tai muuten vaan huonoja.

Tässä ilotulituskuvassa on mielestäni juuri sitä "valokuvauksellista järkeä" -streetluonnetta, oivallusta ja huumoria, josta minä pidän. Itse olisin kuitenkin pyrkinyt joko "oikeisiin väreihin", radikaalisti liioiteltuihin väreihin, tai jyrkkään mustavalkoratkaisuun (eli tuohon viimeiseen) :) Silloin kuvasta jäisi pois kaikki epäolennainen, kuten värit. Myös rajausta olisin vasemmalta tiukentanut ja katkaissut liikennemerkin oikealta puolelta, ehkä myös aavistuksen alhaalta.

5. Vs: Smiley

Hmm. Mahtaisko mustavalkoisesta välittyä yhtä vaivattomasti, että kyse on ilotulituksesta? Eikä mikä tahansa taivaiden hymynaama.

Varmaan sen näin vuodenvaihteessa tajuaisi, mutta saattaisi vaatia liikaa älyllisiä ponnisteluja. Tietty voisi helpottaa, jos kuvaan saisi lisää savuvanoja yms. rekvisiittaa.

6. Vs: Smiley

Itse tykkään ottaa kuvia "dokumentaarisella" otteella. Hyvässä ja pahassa. Tuo liikennemerkki kyllä häiritsee, mutta mielestäni kuvasta vain tulee liian kliininen ja harras, jos rajauksen tekee. Parempi on ottaa kokonaan uusi kuva. Ensi vuonna sitten :=)

Kiitokset kommenteista.