Vs: Mere Kent Aika mahdotonta sanoa mitään näiden kuvien perusteella. Minusta kaikki näyttävät sekä sävyiltään että rakeeltaan siistiltä. Muuttujiahan tässä on N + 1 kappaletta ja jälkikäsittelylläkin on vaikutusta. Testikuvauksen ultimate lienee seuraava looginen askel eli kuvaat standardilosuhteissa testikuvaa, missä on harmaakiilaa ja muuta herkkua. Siihen saa helposti menemään puolensataa rullaa tavaraa, kun kaikki kombinaatiot käy läpi. Ja sittenhän on kuvattavaa riittävästi
Vs: Mere Kent Alempi on hieno sävyskaalaltaan. Olisiko noilla litkuilla kysyntää, jos niitä valmistaisi?
Vs: Mere Kent Niinhän se on. Oikeastaan panin ne tähän vain sen takia, että näkee kaikki samalla ruudulla. Nyt kun oikein muistelen, taisi olla niin että tuo toinen D76 -mallikuva oli kuvattu ISO800 ja kehitetty ISO400 mukaan. Se siitä testistä... Mistähän saisi Suomesta ostaa pienen lorauksen HC-110? Tai löytyykö sille vastinetta Ilfordilta?
Vs: Mere Kent Mikä noissa aiemmissa ei tyydyttänyt vai onko kyseessä enemmän kehitteiden opiskelu? Kuten mainitsin, täältä suunnasta katsottuna kaikki olivat minusta ok.
Vs: Mere Kent HC-110 vastaava kehite Ilfordilla on Ilfotec HC. Sitä saa erittäin suolaiseen hintaan Telefotosta. Kehittelin itse viime talven mittaan aika paljonkin Kentemereä Kodak HC-110:ssä, tässä linkki yhteen: http://farm8.staticflickr.com/7192/7121162615_f35b81690a_c.jpg Mielestäni HC-110 korostaa Kentmere 400:lle tyypillistä huippuvalojen puhkipalamista. Yhdessä korostuneen rakeisuuden kanssa se toki luo sellaista katu-uskottavan rosoista fiilistä.
Vs: Mere Kent Mulla vois olla HC-110:n resepti jossain. En ole ihan varma, koska olen hävittänyt matskuja tilan ja kiinnostuksen puutteen vuoksi. Herkistetäänkö noita filmejä vielä jossain ihan oikeasti vai pudotteleeko ne noita jostain vanhasta master-varastosta? Voisihan noita kehitteitä rakennella, jos jengi näyttää saavan noin hyvää kuvaa aikaiseksi.
Vs: Mere Kent No hyvä, ehkä sitä voi sitten uskoa viisaampien kokemuksia. Aika kontrastikas keli taisi olla tuossa ? Kyllähän minulle hyvin piisaa ID11 tai D76, kumpaa nyt sitten sattuu olemaan. Jotenkin mukavammalta on tuntunut touhuta muiden kuin pulverien kanssa. Hieno mallikuva muuten - tiukemmalla cropilla tulisi Doisneau paremmin esiin, ja Harrin nakki
Vs: Mere Kent En tiedä kannattaako päivätyötään jättää, mutta miksei olisi kun filminkehitetarjontaa kumminkin on aika hyvin. Ei kai tarjontaa ilman kysyntää. Pari kauppaa esimerkiksi. Fotoimpex Maco Linkki vie Kodakkeihin Olen käsittänyt että Harmanilla Kentmeret ja RPX:t on teetetty. Kuten Silvermax. http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,71690.msg525117.html#msg525117 (Ostakaa Microphenia niin multa saa (harvinaista!) tuorestetta siihen. Pikkupullossa voin lähettää. Kiva kun ei kehitysaika pitene stockilla)
Seuraava siiro Kävinpä läimimässä pari rullaa Kentmere 400:sta tarkoituksena testata D-76 litkua 1+1 vahvuisena. Tällaista tuli. File on skannerista suoraan. Pienennös ja terävoitys arvoilla: amount 78, säde 0,4 ja tresholditsu 0. Kyllä tää mulle kelpaa, mutta stockkina tulis varmaan lirpun asiallisempaa.
Vs: Seuraava siiro Ei muuten tulisi. Tuo on juuri aika optimaalisen näköistä negaa. Varjossa on matskua ja ikkunoiden huippareistakin erottuu jotain. Jos tiukentaisit soosia, huippareiden yksityiskohdat putoaisivat pois. Seuraavana eksperimenttinä voisit mieluumminkin valottaa vielä vähän enemmän ja laimentaa kehitettä lisää.
Vs: Mere Kent Mjooo, pitää koittaa seuraavat testirullat jollakin oikealla kameralla. Tää on Olyn XA:n automatiikan tulkinta oikeasta valotuksesta. Hyvijä vinkkejä kyl, kiitoksia! LISÄYS: Rae näkyy melko tukevasti. Ohut liemi kaiketi osaltaan edesauttaa asiaa? Toisaalta melko filmimäinen ja minusta siisti. Tulen kyllä tuon kanssa toimeen hyvinkin.
Vs: Mere Kent Vaikken filmi-ihmisiä valitettavasti ole, niin jälki näyttää tosi hyvältä. Kokeilkaapas kuvata kasvoja tolla, voisi toimia.