Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Menetys

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Heli, 24 Syyskuu 2008.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
  2. Vs: Menetys

Elämä ohi, haamukuvia viimisistä hetkistä?

3. Vs: Menetys

Ylettömän järkyttävä kuvapari, joka jättää epämääräisen
    nihkeän olon luomalla liian paljon kysymyksiä vastaamatta
    oikeastaan mihinkään niistä. (Ei vlttämättä huono piire
    näinä aikoina.)

4. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83
    Vs: Menetys

Viitteellistä kuvitusta... laittaa pakosta miettimään missä mennään.

5. Vs: Menetys

Onko kuvien henkilö oikeasti kuollut?

6. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Onko sillä jotain merkitystä?

7. Vs: Menetys

On sen suhteen että voiko kuvaa komentoida.

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Ahaa, en kyllä ymmärrä miksi/miten se kuitenkaan liittyy kuvan tulkintaan.

Mutta kuvan henkilö suureksi onnekseni ja ilokseni elää ja voi hyvin.

9. oldnick

oldnick Member

415
    0
    16

Niin kai näissä asioissa että onko oikeasti kuvattava henkilö kuollut jos niin annetaan ymmärtää, tulee kysymykseen kuvien moraalinen aspekti vai oliko se rispekti

10. oldnick

oldnick Member

415
    0
    16

Niin kuvat herätti tunteita ja fiiliksiä, hienoja kumpikin.

11. Vs: Menetys

Olisi mahdolista että kyseessä olisi joku henkilökohtainen menetys joloin olsi tahditonta arvostella kuvaa, tai siis tässä tapauksessa epäkuva sarjaa.
    Koska näin ei ole niin koen voivani sano mielipiteeni.
    Sitä on ilmeisesti kaiveltu laatikoita ja käytetty mielikuvitusta...
    On löytynyt jostain lapsesta räpsysarja syömässä, ilmeisesti tuolloin ei kuitenkaan näyhty syytä vedostamiseen.
    Minullakin on tuolaisia itse otettuja kuvia lapsistani silloin kun ne oli pieniä ja myös vaimoni on räpsytelly, videokuvaakin löytyy.
    Sitten on ruutu jostain lapsesta sairaalassa (hienoa että on nykyisin kunossa ja voi hyvin), ruutu leikkitilasta on myös.
    Tästä voimme rakentaa tarinaa että perhealbumikuvat rakaasta lapsesta (raukaudella seurattu kehitystä) voisi olla myös kuvasarja kun noisee ekoja kertoja seisomaan , kuva sairaalan pedistä kovasti on sattunut, tyhjä leikkitila antaa ymmärtää että lapsi ei selvinyt.

Tässä setissä kulminoituu se miksi tilitän Helin kuvista, katson näitä Helin täällä olevia ja pitänyt mielipiteen tarkistamisen vuoksi myös katsoa linkin takana olevat.

Tälläisen kuva sarjan kokoo jokainen pieni runosielun alku jo peruskoulussa.
    On ymmäretty kuvien sarjana esittämisen perusteet ja mahdolisuus mielenyhtymiin, itse pyrin tekemään yhteen kuvaan (tällä hetkellä on selainen fiilis.)

Kova tilitys tulee foorumieilla ja syystä jos joku heittää ojanvarsikuvaan piirosfilterin päälle, näissä yhtä heppoinen metodi, mitä tulee muka räpsyn sisältöön jos se kehitetään persiileen.

Suurinpana ongelmana koen näissä kuvissa sen että ne on valokuvauksellisesti päin persettä, yksitäisinä kuvina ne on vain huonoja useimilla mittareilla katottuna.

Tuo syksy pari oli suorastaan raivostuttava/naurettava, vasta kommenteineen, joo niistä syntyi yhdessä tarina mutta molemmat oli kuvina luokattoman huonoja.
    Ymmärrän että on kova tarve olla erimieltä kuin minä, mutta olen varma että moni nauroi kippurassa komenteille ymmärtää runoja yms., kuten minäkin nauroin ja puistelin päätäni.

Pelkistettynä minusta näissä ei esiinny valokuvausellisesti mitään positiivista, visuaalisesti mielyttävään, valon käytön osaamista, somitelukin mielikuvituksetonta.

Se että niitä arvioidaan tarinana, perusteena miten useita eriaikoina otettuja räpsyjä on sidottu yhteen, on vain se juttu mitä haluan tuoda esille.

Runo ja satu arvioinit on erikseen ja täällä arvion kuvien estetiikkaa ja valokuvaajan taitoa tuotaa kertovia kuvia.

Yhdistämällä räpsy roskisesta ja räpsy pankista saadaa roskapankki, mutta jos on räpsyja niin on räpsyjä, siis arvostelaanko valokuvausta vai mielikuvitusta?

12. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Kiitos erittäin rakentavasta kommentistasi :). Kerrotko vielä, mikä on epäkuva sarja?

ps. todella hienoa, että kuvani vaikuttavat sinuun näin paljon! Herättävät raivoa/naurua ja muutakin (omien sanojesi mukaan). Silloin niiden on pakko toimia!

pps. lainaan sinua: "perusteena miten useita eriaikoina otettuja räpsyjä on sidottu yhteen, on vain se juttu mitä haluan tuoda esille" ja kerron, että olet aivan väärässä. Nämä jokainen kuva on yhdeltä ainoalta filmiltä ja kuvattu muutaman tunnin aikana. Kuvatkaan eivät ole edes kovin vanhoja, tai no, lähes vuoden takaa kylläkin.

13. Vs: Menetys

Epäkuva on mielesäni valokuva joka on epäonistunut ja siitä on muilla keinoilla tehty kuva.
    Koska kuvat on niin epäselviä ne olisi voinut olla vaikka eri lapsista, tuo epäselvyys ei tue kerontaa mielestäni.
    Se edellinen lehti setti ei myöskään antanut vihjeitä valokuvaamisen taidon omaksumisesta, vaan oli liitetty kliseisiin.
    Tämä ja muut voisivat olla kelvolisia jos kuvaaminen olisi hanskassa ja kuvat kestäisi yksittäin katsomista.

14. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Kiitos, Jartsa, selventävästä kommentistasi ;).

15. jaffa

jaffa

778
    0
    0

Pelottava ja toimiva kuvasarja big up.

16. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Olen sanonut ja sanon uudelleen. Tippa tuli minun linssiini sarjaa katsellessa. Se että asia onkin henkilön kohdalla hyvin ei tarkoita sitä etteikö se sarja edelleen nostata tunteita.

17. Vs: Menetys

Siis....
    Sinulla Heli on hyvä mielikuvitus ja näet kivasti kaikkia silkkiuikkuja yms. kepeissä, tarina minkä rakensit tähänkin kuvasarjaan on ihan jees ja tosiaan kertoo hyvästä mielikuvituksesta.
    Tarkoitan ihan hyvällä että voisit panostaan enemmän valokuvaukselliseen ilmaisuun.

18. Vs: Menetys

Juuri siksi kysyinkin että onko sopivaa avata turpa tämän kohdalla, avauduin koska tämä kävi hyvin esimerkistä mitä ajan takaa, komenteillani Helin kuvista.
    En siis ole vainoamassa Heliä, enkä tuskin edes komentoisi moisia jos olisi jonkun muun, mutta kun noita puoltavia ääniä tulee "selkääntaputtelijoilta", niin näen lähes velvollisuudekseni huomauttaa kuvien valokuvaukselisen puolen heikoudesta joka ilmenee läpi tuotanon.

Siis jos tuo mielikuvitus yhdistyisi taitoon valokuvata, niin jälki voisi olla tosi kivaa.

19. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Juu, Jartsa, mä ymmärrän kyllä mitä sanot. Mä vaan säälin sun kapeakatseisuuttasi, mielikuvituksettomuuttasi ja kykenemättömyyttä valokuvan tulkintaan. Mä kyllä suosittelisin sulle jotain kurssia asian tiimoilta. Eikä tämä tarkoita (äläkä taas kerran yritä lukea rivien välistä jotain mitä siellä ei ole, koska mä kyllä uskallan sanoa sulle kaiken mitä mulla on sulle sanottavaa, suoraan), että sun pitäisi löytää näistä kuvista tai mun kepeistäni tms. jotain tai yhtään mitään. Katsohan, kaikki eivät vaan pysty näkemään. Etkä sä voi olettaa, että kaikki, jotka sattuvat pitämään toisenlaisista kuvista, kuin sinun kuvasi, ovat "selkääntaputtelijoita". Kiitos, tähän päättyi keskustelu sinun kanssasi, koska sä et nää muita kantoja asioihin kuin omasi etkä ymmärrä, että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä etkä myöskään ymmärrä sitäkään, etteivät sinun mielipiteesi ole niitä ainoita oikeita.

20. argha

argha

111
    0
    0

Nämä ovat hienoja kuvia joissa taide ja estetiikka ovat vahvasti läsnä!
    Taide ja estetiikka ei aina ole täydellistä välineen hallintaa ja merkitysten laskemista, omalla kohdallani aika harvoin. 
    Koen että taide ja hienot teokset ovat usein annettuja, eivät saavutettuja.

-A

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.