Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

menetetyt tilanteet...

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana annamaija, 12 Lokakuu 2005.

harmittaa oikeen kunnolla... aamulla vein pojan lentokentälle, ja sieltä lähdettyäni kaheksan aikaan aurinko oli niin uskomattoman kaunis, punaisen-oranssinhehkuva, ja pellot usvassa... arvatkaa oliko kamera mukana! ei ollut!

1. Jäipä sitten kaunis kuva mieleen.

2. Ihan tyypillistä. Joka kerta kun jättää kamerarepun kotiin löytyy matkan varrelta takuuvarmasti jotain mikä olis pitäny saaha talteen. Sit taas jos jaksaa raahata reppua koko ajan mukana ei saletisti löydy mitään mainittavaa mistään. Onks tää nyt taas yks niistä Murphyn laeista?

3. Jäähän se näky sisälle kuitenkin......

4. toi on -niin-tot-ta-...

5. Aina kaikki eläimet juoksevat nenän alta kun on kamera mukana, mutta hankalasti saatavilla.
    Muutama viikko sitten olin illalla lähdössä kuvaamaan ja olin kiinnittänyt kameran 120cm korkeaan jalustaan jota yritin raahata ulko-ovesta ulos. Avasin oven, ja kappas vaan, siinä nenän alla oli siili. Hetken aikaa minä tuijotin melkein oven alle jäänyttä siiliä, ja siili tuijotti minua & linnunpelätintäni. Äkkiä vaan aloin ruuvaamaan kameraa jalustasta irti ja sillä aikaa se olikin kadonnut johonkin pensaaseen.
    Ja se oli vaan yksi monista sattumista. Kerran joku satunnainen jänis jumitti jonkun tien poskessa, eikä lähtenyt karkuun vaikka pyöräilin ihan läheltä ohi, mutta kun olin kaivanut kameran repusta niin eipä näkynyt jänöä missään...

6. Viikonloppuna hampparoin suolla - tulos ei mitään jos ei muutamaa maisemakuvaa ja paria macro kokeilua lasketa. Sitten kun olin palannut mökille niin jo melkein tallasin mustaan metsähiireen ja saunan laiturilla polski joutsen. Arvaa oliko kamera käsillä ;)

7. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Tänä aamuna oli upea kuu taivaalla ja upean pastellisävyinen taivas. Lisäksi vähän usvaa tuolla Tuusulantien alkupäässä (siis Tuusulan päässä) ja siellä pikku"pellolla" lehmiä. Paitsi ettei kait ne lehmiä koskapa se ei ollu pelto vaan semmoinen "kynitty" paikka... Ehkä kauriita tai jotain. Ois ollu kuvan paikka mut jäi onneks mieleen. Myös Vantaan joen kohdalla ois ollu kaunista, mut mies ei jostain syystä suostu koskaan pysähtyy siihen...

8. Käske miehen hankkia sellainen auto, jossa on jarrut ja ratti, joka kääntyy.
    (Tai vaihda mies.)

9. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Tai helppoa olis myös panna mies bussiin ja tulla yksin autolla. Tosin ruuhka-aikaan se ei oo paras paikka pysähtyä..

10. Ranskalaiseen tyyliin vain kylmästi auto pysähdyksiin ja hätävilkut päälle... Sitten kun on kuvat otettu niin kylmän rauhallisesti jatkat matkaa. Tosin ei taida toi fransmannien liikennekulttuuri Suomessa toimia.

-B-

11. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Ja jos GF raskis lainata niitä hienoja Pyykkö-laseja, kotoa meiltä löytyy hieno vanha ruskea salkku... Joo, siinä vois olla ideaa... Mähän oisin vaan joku vihreä kuvaamassa jotain..jotain... jotain vettä.

12. Lehmiä kyllä harvemmin pidetään pellollakaan. Niitä lehmien hengailumestoja nimitetään laitumeksi ;-)

13. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Juu, eiku siinä vauhdissa tuli ekana mieleen, että onpa lehmät oudossa paikassa. Mut ne ois saattanu olla kauriita. EDIT johan mä senkin näköjään totesin :)

14. artur

artur

227
    0
    0
    Itse ainakin unohdan sellaisen asian tuollaisessa tilanteessa, että kännyssäni on myös kamera. On se 1.3mp kuva parempi kuin ei mitään...

15. Jones

Jones

429
    0
    0
    Onhan noita. Samalla reissulla kaksin kappalein. Ensin käkin pari tuntia rannalla kyttäämässä vesilintuja ja kuvausetäisyydelle tuli vain västäräkki. Kaikki muut oli liian kaukana. Siitä suivaantuneena vehkeet mökkiin ja saunaan. Siinä saunapolkua rantaan päin läpsytellessäni joutsenpari tekee laskukaarron siitä nenän edestä ja jäävät parin metrin päähän laiturin päästä. Milläs kuvaat ? Suihkusaippualla.... Höh.

Seuraavana aamuna puuceehen mennessä metso tai mikälie pärähtää lentoon taas siitä nurkalta. Varustuksena tällä kertaa Soft Embo...

16. artur

artur

227
    0
    0
    Kun kävin vaimon kanssa sienestämässä olimme tuuheassa metsässä jonne aurinko ei paistanut paitsi yhden kiven päälle jossa oli sammalta ja pienen pieni sieni. Kamera esille, 50mm linssi kiinni ja kuvaa ottamaan... "Ei muistikorttia" tuli ruutuun. ARGH! Olisipa jo tuolloin ollut se kinojärkkäri varana...

17. Eilen juostessani juna-asemalle ohitin Systembolagetin (täkäläisen Alkon), ja kaupan ikkunaseinän takana oli koira nukkumassa. Silloin harmitti todenteolla että kamera ei ollut mukana.
    Kun sitten kävelin toiselta asemalta kouluun niin valo olisi ollut täydellinen jäätyneiden korsien ja lehtien kuvaamiseen. Tänään sitten taas sataa, joten uusintareissusta ei tullut mitään.

18. artur

artur

227
    0
    0
    Mä olen huomannut että menetetyn tilanteen metsästys on turhaa. Menetetty mikä menetetty, harvoin se kumminkaan on enää sama...

19. Mitä se olisi auttanut? Tuskin olisit muistanut ladata siihen filmiä?