Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Muutama kuva Heavy Metal Bändistä

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 14 Toukokuu 2011.

laitanpas lisää shotteja tuosta "No Name-No website" bändistä. Näyttää siltä että saavat kiinnityksen EMI:lle. Minä sensijaan saan keikain Savonlinnan Oopperajuhlille kuvaamaan Leicalla Mustavalkoista reppistä ja hasselilla mustavalkoisia taiteilijapotretteja kansainvälisistä artisteista Heinäkuussa. Viisi päivää, täys ylöspito, vapaat kädet käsittelyyn ja tyyliin, kunhan ntulee samanhenkistä kamaa ( sitä ei kuulemma kukaan muu nykyään tee..no ei varmaankaan...)

1. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Vs: Muutama kuva Heavy Metal Bändistä

Ekat ei niin hyviä, vikassa naisen (?) pose/liike kiva, mutta noi päästä palaneet pojan seisoo eritäin hassusti.
    Sellaista ilmeisesti tahatonta hjuumoria näissä.

2. Vs: Muutama kuva Heavy Metal Bändistä

Eka on ok, tämmöinen toimii aina, vaikka näitä onkin nähty. Toka myös. Toi alin ei oo kyl nyt tasos näiden kans, liekö toi värikuva filmill haastava vai mikä, mut tuskin kelpaa. Paljon parempi setti ku viimeks.

3. Vs: Muutama kuva Heavy Metal Bändistä

Mustavalkoiset toimii hienosti. Niissä on hyvällä tavalla rönsyilevyyttä ja rentoutta (samalla tavalla kuin Anton Corbijnin kuvissa on tietty spontaaniuden fiilis). Viimeinen kuva on taas on mielikuvituksettoman oloinen sorakuoppapönötys.

4. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113

Eka on hyvä vaikka jalat katkeaakin mun mielestä omituisesta kohtaa? Värikuvassa tyttö toimii, mutta pojat ovat vähän nössön ja alistuneen näköisiä, ihan kuin olisivat epämukavissa jollekulle muulle kuuluvassa asusteessa.

5. Vs: Muutama kuva Heavy Metal Bändistä

Asut: vaatteet eli takit, housut jne.
    Asusteet: hatut, käsineet, huivit, liinat jne... vain tiedoksi.

6. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113

Etkö ymmärtänyt mitä tarkoitin?

7. JaakkoK

JaakkoK Member

579
    0
    16

Huumoriosastoa (kaikkineen).

8. Vs: Muutama kuva Heavy Metal Bändistä

Asialinjalla ( kaikilta osin...)

9. Vs: Muutama kuva Heavy Metal Bändistä

Kyllä nää ihan Vatasen tyyliä on, että tekijän tunnistaa. Mä itse en oikein ymmärrä kaikilta osin, enkä pidä kovinkaan onnistuneina. Ehkäpä enimmäkseen siksi, että ovat täysin erillaista, mitä itse tekisi.

Photoshoppaajana tuossa keskimmäisessä häiritsee taas toi hohka, jota on ollut muissakin tekijän kuvissa ja toi värikuva on jotain ihan käsittämätöntä. Oliko se pakko ottaa noissa olosuhteissa. Sitten kun tuossa aavikkomaisuudessa näkyy vielä vihreä sammal ja katukiveys.

Toi eka olisi tiukemmalla rajauksella, tummemmalla taustalla ja ilmavammalla yläosalla ollut oikeinkin kiva. Näin mun mielipiteenä, toki taiteilijalla on varmasti oma näkemys aiheeseen.

10. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Olennainen ja välttämätön vastapari kuvaajan näkemykselle olisi yhtyeen näkemys, eli tieto musiikista, identiteetistä, imagosta jne., joita emme edelleenkään tiedä. Niissä voi olla perustelu kaikelle tai sitten ei. Mutta ilman sitä tietoa arvioilla ei markkinointikuvien arvioinnilla ole mitään pohjaa.

11. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Onnittelut toimeksiannosta. Millaisen maksun saat kuvista?

12. Vs: Muutama kuva Heavy Metal Bändistä

Siitä en tässävaiheessa sano mitään, mutta on kyse RONDO lehden juhlanumerosta. Uusimmassa on Heikki Tuulin teatterikuvasetti.

13. Vs: Muutama kuva Heavy Metal Bändistä

Tuolla toisaalla sanoin yhdessä juonteessa että vaikeammissa paikoissa ( esim vastavalo) käytän mittarina Digikameraa. Ihan "vittuuttani" laitoin tuon valotusmäärityskuvan tähän ilman sen enempiä miettimisiä. Setti kokonaisuudessaan on parikymmentä shottia, ja lähinnä kertoo levy -yhtiölle miltä tyypit näyttää. Varmaan koko muu matsku työstetään myöhemmin. Levystäkin on vain testi/demoraitoja olemassa, joten Vuorimies: take it Cool...

14. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38

Onx esim. toi ekan kuvan rae mistä peräisin?
    Siin olisi jotain jos ei koivet olisi katkaistu ja
    rae ei tunnu luontevalta, näyttää päälle liimatulta.

15. Vs: Muutama kuva Heavy Metal Bändistä

Taitaa  olla jostakin Utahin kallioluolista tai U-2 vakoilukoneen jälkipolttimen saastetta.
    ( Kodak Aerocon II plus-X vakoilufilkka 70mm perforaatiolla)

16. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48

^ Huippua!

Kerronpa huvikseni tässä, että mun opiskelut on nyt opiskeltu ja koko homma päättyi klassiseen tosi ärsyttävään asiaan opinnäytetyön loppukritiikissä: piti taas perustella miksi teen mustavalkoista kuvaa! Se on kuulema niin vanhanaikaista. Jumalauta, tätä samaa virttä sai kuulla neljä vuotta paria kurssia lukuunottamatta.

17. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

No perustele nyt meillekin.

:p :p :p :p :p

<SIZE size="1"](ei oikeesti tartte)</SIZE>

18. Vs: Muutama kuva Heavy Metal Bändistä

Noille jotka mulle tuot virttä veisaavat perustelen näin: Jos diggaat Klassista musaa, onko Steinway flyygeli tai Stradivarius viulu vanhanaikaista, jos diggaat Jazzia, onko Selmer foni vanhanaikaista ?? On kyse siitä mitä näillä tekee, ei siitä onko työkalu tai medium vanhanaikaista tai uudenaikaista. Kun panen filkan hasseliin ti leicaan . tiedän mitä sieltä tulee ulos, olen jo tiennyt yli kolmekymmentä vuotta. Sensijaan epäilen että kun nämä "uuden ajan airuet" laukoo digiään, eivät ole kovin varmoja siitä mitä saavat tallennettua...

19. Vs: Muutama kuva Heavy Metal Bändistä

Laitetaans vielä muutama rouhea Hasselishotti, sit saa olla...