Vs: Dementian kasvot Jumaliste, on muuten hieno kuvapari, oikein kylmät väreet meni selkäpiitä pitkin, aivan mahtava. Koskettava ja puhutteleva. Huh....
Vs: Dementian kasvot Nää kuvat ja toi äijä kannattaa muistaa kun kollit alkaa vittuilee. Se menne suunnilleen näin: katos, kolli. Mäkin olen ollu nuori ja näsäviisas, siitä parantuu ajan kanssa, mutta vain tulemalla mun kaltaiseksi, Mun etuna on se että en voi enää tulla sun kaltaiseksi, mistään mitään tietämättömäksi ja näsäviisaaksi... Siitä dementiasta, en sitten enää mene niin takuseen, ehkä se ei vaan viiti kaikkea mommentoida ja muistaa, kun on nähnyt jo ihan tarpeeksi. Tulee mieleen yks vanha nainen taksissa: Se sanoi mulle että noi tuolla vanhainkodissa luulee että mä oon vanha dementoitunut ämmä, sentakia mä tilaan taksin ja lähen kaupungille että voin olla taas iisisti. Sitten mä tuun taas takaisin sinne ja suljen korvani niitten typeryyksiltä ja näyttelen "dementoitunutta".
Vs: Dementian kasvot Ehkä kuva on myös sen vuoksi niin voimallinen minulle, että se muistuttaa vanhenevasta enostani, jonka tapaan taas kesällä.
Vs: Dementian kasvot Olipas potkua. Mielestäni "tilan pysähtyneisyys" - joka kylläkin on käsinkosketeltavan riipivä - kärsii ylemmän kuvan kuvankäsittelystä (?) piirun verran. Tai sitten näyttöni alkaa olla silmiäni väsyneemmät. Ihminen on lopulta hauras. Vahvaa kuvallista tulkintaa.
Vs: Dementian kasvot Mr lappalainen lähestyy ihailtavasti sitä rajaa, jolloin hänen kuvansa eivät ole enää "valokuvia" vaan KUVIA. samalla lailla kuin impressionistit lähestyivät maalauksissaan sitä rajaa jolloin maalaus ei ollut "maalaus" vaan Kuva, myöskin.
Vs: Dementian kasvot Voimakkaita. Arvostukseni lisääntyi jälleen yhden eiffelillisen kohti taivaankantemme kirkkainta tähteä. Ihminen. Kuvassa. Vahvasti. Kiitos, luot uskoa tämän harrasteen merkityksellisyyteen. Se on kannustavaa. Se arvostettavaa. Ja se on ilahduttavaa. Saamme siipeillä Voimasi lennossa, me lentokyvyttömät ! - Eero
Vs: Dementian kasvot Kiinnostaisi vain tietää, millainen arvomaailma ja moraali irroittaa tuollaisen kommentin kuvasta. Kuvaketjuissa voidaan keskustella myös kuvien herättämistä tunteista ja esittää näistä jatkokysymyksiä, joiden avulla voidaan päästä syvemmällä kuvan tasoihin. Seuraavaksi varmaan nimimerkki -kortti?
Vs: Dementian kasvot juhana vois tietysti avittaa, mutta käsitykseni on että kuvassa ei ole muuta dementiaa kuin nimi. Äijä on mukava vanha jässe jonka silmistä loistaa elämän jano edelleen, ei niinkään dementian sammuneisuus. Mikäli tämä on "Photoshoppauksen ansiota" niinkuin Juhanan kuvissa tuppaa olemaan, ei siinä mitään. Mutta että kuvien katsomisesta ja kommentista nousee moraalinen haloo ? Gimme a break, will ya ?? ( Suomeksi: Voi vittu, etten paremmin laittais...)
Vs: Dementian kasvot Jos mä sanon, nämä molemmat on ainutlaatuisen hienoja, ei liene epäselvää, että kyseessä on monikko, paitsi esimerkiksi sulle (nokulle) Dementia -sana on yksikössä, joten en ymmärrä (päinvastoin kuin kommenttini), miten vihamielinen persoona olet vängällä hakiessasi kommenteistani jotain negatiivista sanottavaa. Näistä kuvistahan sä et ole vieläkään sanonut mitään, eikä sun kannata sanoakaan, koska kaiken tämän jälkeen se olisi säälittävää selittelyä. T Jukka
Vs: Dementian kasvot Vai että ihan yksiköt ja monikot...säälittävyydessään yllättävä suunta ja uusi pohjakosketus, onnitteluni. No tulihan se ydin sieltä. Pitäiskös keskitysleirien vangeista ja laitapuolen kulkijoista otetut kuvat laittaa fotarin kautta, jotta saataisiin "ainutlaatuisen hienoja" ?