Onko kellään kokemuksia Sigman uudesta 50-200 millisestä? Olen ostamassa uutta lasia Sony Alpha 300:n oman kittilasin seuraksi. Hinta ei kuitenkaan saa ylittää 300 euroa, joten tämä karsii aika paljon, kuten myös Sony kiinnitys. Tarvitsen ulottuvaa zoomia, eli 200mm sopiva. Mutta zoom-alue toiseenkin päähän on plussaa. Olen nyt löytänyt kaksi potentiaalista objektiivia: Sigma 50-200mm f/4-5.6 ja Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 Tuossa 50-200 millisessä näyttää olevan oma kuvanvakaaja, ja joku HSM-toiminto, kun taas toisesta mallista nämä molemmat uupuu. Hyödynkö kuvanvakaajasta (OS) mitään, kun rungossani on oma vakaaja? Ja mitä tuo HSM hyödyttää? Olen myös ymmärtänyt, että Sonyn A300-runkoon ei käy kuin Sigman DC-mallin objektiivit. pitääkö paikkaansa? Objektiivilta kaipaan siis ulottuvaa zoomia, ja mahdollisimman terävää kuvaa. Valovoima plussaa. Osaako kukaan sanoa kumpi noista täyttää paremmin tarpeeni, tai suositella jotain muuta? Vai löytyykö huomattavasti parempaa vähemmän huomattavan kalliimmalla? Sigma 50-200mm = 269,00€ Sigma 18-200mm = 281,00€ -- - Kokeneempi aloittelija