Minusta se sopii, koska kyseessä on 11-vee tyttö. En halua esittää häntä ns. vaatteettomana vaikka tämän enempää ei näkyisikään.
. . . ehkäpä näin. Minä katselen lasten kuvia niin viattomin silmin, ettei "vaatteettomuus" tullut mieleenkään.
Kyllä tuo on noin vallan mainio! Välilä ihmettelen mikä hinku monilla kuvaajilla on ottaa kuvia malleistaan, niin ettei vaatteet näy.. Varsinkin tämmöisissä yksinkertaistetuissa lavasteissa. Tekeekö esim. paljas olkapää kuvasta jotenkin puhtaamman?
Taisit jo vastata omaan kysymykseesi. Kuvan henkilön olemus on niin vahva, etten ainakaan minä halua siihen mitään ylimääräistä.
Minä en tiedä edes muotokuvauksen perusteita, mutta paljaalla iholla haetaan usein seksuaalista jänntettä kuvaan. Olkoonkin vaikka paljas olkapaa. Tässä kuvassa se ei toisi haettua puhtautta, koska malli on liian nuori. Jos vaatetta ei olisi tyttö näyttäytyisi minun silmiini melkein hyväksikäytetyltä ja se tuskin oli idea.
Lähdin käymään vähän aikaa sitten galleriaa alusta loppuun ihan sillä ajatuksella että siellä on pakko olla paljon hyviä näkemättä jääneitä kuvia. Ajattelin, että parhaiden ja puhuttelevimpien kommentoiminen nostaa ne uudelleen muidenkin silmiin. Tästä on tuplahyöty: uudet katsojat pääsevät näkemään nuo kuvat + monet saavat mahdollisuuden uudelleenarviointiin. Hyvät kuvat kun eivät kulu loppuun yhdellä katsomisella eivätkä usein myöskään aukea kokonaan ensimmäisellä näkemisellä. Sitäpaitsi vanhojen penkominen nostaa paremmat lähemmäs uusia ja huonommat tai vähemmän puhuttelevat jäävät sitten keskenään sinne pienillä sivunumeroilla oleville sivuille.