Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Martini

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana herkko, 2 Elokuu 2005.

    Alkomahoolikuvausta jälleen. Koska en ole ammattilainen, joudun kippaamaan nämä mallit kurkusta alas kuvaussession jälkeen:))

    [​IMG]
     
  1. kuvaelementit ovat aivan liian irrallaan toisistaan. Shottilasi on minusta aivan oudossa kohtaa - kuin leijaisi ilmassa, mutta heijastus sanoo muuta. Muuten, teknisesti kuva on varsin puhdas, kirkas ja terävä. En silti voi väittää pitäväni kuvasta liiemmin.
     
  2. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Minusta pullo on liian keskeisessä asemassa. Terävää jälkeä tosin ja hyvät värit. Teknisesti näyttäisi oivalta.
     
  3. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Tää olis muuten ihan pirun hyvä, mutta tuo oikeanpuoleinen lasi pilaa aika pahasti hela hoidon. Pidän silti. Kuvasta.
     
  4. Juu tuo shottilasi ei toimi ... kun leikkaa tosta n. 1cm pullon oikeelta puolelta poikki, niin näyttää ihan perkeleen hyvältä :)
     
  5. tulin muuten huomanneeksi että pullo on kenossa. Ensin en huomannut sitä, mutta nyt kun äkkäsin sen, pistää se ärsyttämään aikalailla...
     
  6. Mun mielestä tässä pitäisi juurikin tuo shottilasi olla etualalla ja pullo taustalla... siihen väliin sijoittaa tuon coctail-lasin, jos sen välttämättä mukaan haluaa.
    Kaikkea ei kannata yhdellä kuvalla yrittää tehdä, eli shotti/pullo erikseen ja lasi/pullo toiseksi ?
    Lisäksi tuohon klassiseen tapaan sopisi coctailtikku kirsikkaan, siis coctail-lasiin.

    Mutta jos ne haluaa tehdä ns. ryhmänä, niin mun mielestä siinä pitäisi edetä hivenen kokojärjestyksessä, eli silloinkin mentäisiin shotti->coctail->pullo linjassa... luonnollisesti se on jotenkin traditionaalista ja ehkä tällaisen parin sukupolven vanhan aineksen kanssa traditioiden kunnioittaminen on suotavaa..... ei kuitenkaan välttämättä missään suoraviivaisessa diagonaalissa, vaan vaikka sama järjestys, mutta syvyyssuunnassa hivenen muutoksia.

    Sitten nuo heijastukset pöydässä.... joko kokonaan mukaan, tai kokonaan pois, muttei kannata tappaa kuvaa katkaisemalla peilikuvia....

    Kuva on näinkin keskivertokuvaa parempi, johtuen ihan erinomaisesta pehmeästä valaistuksesta. Vielä hivenen lämpöä mukaan ja kylmyyttä sitten noihin kohteisiin, kuten jäädytettyyn drinkkin yms...

    Hitto, mitähä novellia mä olen kirjoittamassa :eek:)
     
  7. Kuvasta en (vielä) sano mitään mutta kiinnostais miten oot hoitanu taustat ja valaistuksen?
     
  8. Valaistu kahdella tasovalolla ja photoshopattu kilkkeet yhteen. Kuvauspohjana oli läpinäkyvä pleksi ja sen alla valkoinen styrox.