Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana JJJJ, 12 Tammikuu 2010.

  1. JJJJ

    JJJJ Member

    398
    4
    18
  2. Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Siis ?

    Pidätkö 300 euroa maksavaa D200sta halpana vai kalliina ?
     
  3. Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Mehän voisimme luoda oikeiden hintojen luettelon, jota sitten maailma noudattaisi. Ainakin silloin kun MINÄ olen ostamassa. Sitten tehdään uusi luettelo, kun MINÄ olen myymässä.
     
  4. Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    .
     
  5. Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    No, kuten tuossa jo todettiin, voihan nuo arvot valita valikoistakin, oleellisin puute tietysti tuo ISO-arvon säätö, jonka tosin myös D200:ssa voi asettaa auto-ISO:ksi.

    Lopulta tuon ongelman suuruus on itsellä kiinni siitä, mihin kameraa käyttää, muuten kyllä hinta on kohdillaan.

    Ja palatakseni alkuperäiseen otsikkoon, mielestäni markkinoilla ei todellakaan ole pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä. Vuoden-pari vanhoja digirunkoja (ja uudempiakin) jotka ovat täysin kuranttia kamaa (ellei digisokeus vaivaa) myydään siihen hintaan, että sanoisin, että on kyllä ostajan markkinat käsillä.
     
  6. Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Komppaan ehdottomasti Valkoista Vitjaa.
     
  7. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    esim Nikon D 70 ,osaavissa käsissä(en puhu itsestäni) kameralla saa varmasti hienoja kuvia ja pikkelsitkin riittää hyvin normikäytössä.Nikon D 70 taitaa saada "taskurahoilla".Epäilen että omat kuvani ei olisi sen kummempia Kalliimmalla Nikonilla tai nykyisellä D 90 kamerallani,joka on tosin pölyn peitossa.
     
  8. Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Suomessa on aina halvat käytetyt uudessa tekniikassa, Suomi on siinä mielessä edistyksellinen maa että täällä suorastaan hävetään viimevuoden malleja.
     
  9. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Oikeastaan melko hienosti todettu.
     
  10. Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Runkoja tuntuu pyörivän käytettynä melko paljon mutta objektiiveissa on pulaa, itse aikani etsin erästä älläsarjalaista käytettynä mutta eihän se sitten auttanut kuin käydä hakemassa ihka uusi kun ei käytettyä löytynyt.
     
  11. Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Samaan lopputulokseen tulin käydessäni läpi muutaman vuoden vanhoja D70 -tiedostoja.
     
  12. toninikkanen

    toninikkanen Active Member

    1 628
    0
    36
    Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Se on ihan ymmärrettävää, uusia runkoja tulee kerran vuodessa ellei useammin, mutta putket eivät päivity niin usein ja vaikka päivittyvät niin ei niihin niin oleellisia eroja saada kirveelläkään aikaan, mitä rungoissa.. joten älläputkia eivät ole pävitysintoilijat myymässä.
     
  13. Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Niinpä. Lisäksi L-merkkiin kovasti yhdistetty, "on paljon käytettyä tarjolla"-myytti kattaa ison keon niitä kitti- ja muutenkin ensimäisen kierroksen roinia, joita ei etsitä, vaan joista halutaan eroon.
     
  14. Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Joo kyllä niitä 17-40mm:siä ja 24-105:sia pyörii melko paljon.
     
  15. JJJJ

    JJJJ Member

    398
    4
    18
    Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Ei niitä käytettyjä digirunkoja missään ole. Olen etsinyt käytettyä D200 runkoa jo muutaman kuukauden ja pari tosi ylihintaista ja tämä puolihajanainen huutonetin yksilö on tullut vastaan.

    Eihän niitä ole käyteyttyinä edes kamerakaupoissa.
     
  16. toninikkanen

    toninikkanen Active Member

    1 628
    0
    36
    Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Paljon se saisi sitten maksaa? Rahalassa pyörii 629e ja 649e nytkin parit rungot.
     
  17. Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Homma on helppo, ne jotka on myynnissä, on liian kaliita ja ne jotka ovat sopuhintaisia -niitä ei ole. Itsellä sama juttu kaikessa mitä etsin. Autoista, asunnoista ja ruuasta lähtien...

    Itse tympäännyin nopeasti myymään omaa D200sta, kun hintapoliiseja alkoi parveilla nenänreijissäkin...ja myin sen nopeasti 250ellä -hyvään kotiin. Poliisi olisi saanut 650ellä.
     
  18. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Tämähän tässä kaikista surkeinta onkin että käytetyn hinta on niin sanotusti 400 euroa kaliimpi mitä se oikeesti on. Missä on se lähimmäisen rakkaus? Eikö voisi laittaa suoraan hinnan millä sen myyn ja nopein ostaa. Miks pitää pyytää jotakin sellasta mitä ei siitä saa?
     
  19. JJJJ

    JJJJ Member

    398
    4
    18
    Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Niin. Tuossa toisessa aloittamassani viestiketjussa esitin hintatiedustelun vähän eri tavalla ja D200 hintahaarukaksi 250-450 euroa. Tuohon rahaan ei ole vielä tullut muuta kun yksi rikkinäinen. Monet pyytää 695-795 tai vastaavaa.

    Monet viittaa rajalakameraan. Olen ostanut monta optiikkaa rajalakamerasta. Osa uusia ja osa käytettyjä. Ovat älyttömän hintaisia, varsinkin käytetyt. Olen monesti sanonut, että Rajalassa on maailman kalleimat käytetyt. Moni kameran myyjä vetoaa siihen, että rajalassakin saa vaikka x euroo, niin kyllä minun pitää saada vähintään sqrt(2)*x euroo.

    Olisi muuten kiva tietää, että myykö rajalakamera oikeesti rungot tuohon hintaan?

    Ajatelkaapa nyt. Käytetystä 50000 kuvaa otetutasta D200 kamerasta lähes 1000 euroo. Uusi D300S maksaa Oulussa kivijalkamyymälässä 1690 euroo tinkaamisen jälkeen ja D90 980 euroo. On ihan hullua maksaa käytetystä vanhasta maailmaa nähneestä lähes uuden hintaa. Tekniikka vanhenee ja uudenpaa tulee markkinoille ja sen takia ollaan vaihtamassa uutta tilalle.

    Odotan ja etsin niin pitkään, että se D200 sieltä tulee. Ei hinnalla millä hyvänsä vaan järkihintaan eli 250-395. Pitää olla vielä sellainen, että sillä on elämää edessä eli suhteellisen siisti ja kunnossa oleva. Jos on viallinen, niin pitää näkyä hinnassa. Esim. jos se päälykannen napit on hajalla, niin selvittelyjen mukaan osat maksaa 100 puntaa ja rahti päälle.

    Minun ensimmäinen digirunko on D100 lisäkahvalla. Olen sillä kuvannut paljon. Ostettu käytettynä. Sillä pärjää, mutta puskurimuisti on vain RAW:lla 4 ruutua. Nopeassa tilannekuvauksessa rajoittaa oleellisesti toimintaa. Maksoin siitä muistaakseni 500 euroo toukokuussa 2005. Kuvattu siis 4,5 vuotta.

    Okei. Huutonetissä siitä pyydetään vielä vuonna 2010 500 euroo. Jos joku maksaa minun rungosta 500 euroo, niin maksan D200 rungosta 900 euroo.
     
  20. toninikkanen

    toninikkanen Active Member

    1 628
    0
    36
    Vs: Markkinoilla pulaa kohtuuhintaisista käytetyistä

    Itsekin joskus naureskelen Rajalan hintapyynneille mutta ei ne silti aina metsässä ole..


    D200:sta ne pyytävät 629 euroa ja pitää huomioida että siinä on 6kk takuu. Jos huutonetin häiskien "perävalotakuu" riittää niin maksa sitten toki vähemmän ja osta sieltä.

    Itse olin pari kuukautta sijoitusmielessä ostamassa Rajalasta Leica Summilux 35/1.4-optiikkaa koska se oli törkeän alihinnoiteltu, mutta en saanut aikaiseksi. Katosi se sieltä sitten lopulta omia aikojaan niin ei tarvinnut minun ryhtyä diilariksi (pari sataa olisin tienannut siinä helposti.)

    Osa Rajalan törkeän ylihinnoitelluista laitteista on itse asiassa asiakkaiden myyntitililaitteita. Silloin asiakkaiden tolkuttomat hintapyynnöt ovat kaupankäynnin esteenä.. (eräskin pentax 67ii setti oli ties miten helvatan monta tonnia, muistan vuosia ihmetelleeni Turun liikkeen ikkunassa samaa settiä.)