Hasseleita lienee aika monella jäsenellä (ainakin jossain vaiheessa ollut), joten kuvia kehiin! Kaikki 500-sarjan Hasseleiden kuvat kelpuutetaan ketjuun. Aloitan ketjun 10 kuvan sarjalla. Kamera joko edellinen 503CX tai nykyinen 503CW. Objektiivi joku pyhästä kolminaisuudesta: Distagon CF50 - Planar CF80 - Sonnar CF150. Muutamassa kuvassa käytetty loittorengasta. Filmi Tri-X ja kehite ID-11, Acufine tai D-76.
Vs: Hasselblad 500-ketju Hieno avaus ketjulle! Taas tekee mieli hankkia 500 C/M, ikänäin en ole Hasselilla kuvaa ottanut, mutta on se jotenkin hieno, ihan jo koneena. Neliöön rajailen usein. Ja nuo puut ansaitsevat erityismaininnan, muutoinkin hienossa sarjassa.
Vs: Hasselblad 500-ketju 500C, optiikkaa en ihan varmasti muista mutta veikkaan Distagon 50mm f/4, Tri-X, D-76, punasuodin Klikkaa isoksi. PS. Mihinkäs SWC-kuvat laitetaan ?
Vs: Hasselblad 500-ketju Kaunista tekstuuria isona. Juhan skootterikuvat ovat niin rennon hauskoja. Esa, avaa erillinen SWC-ketju, itse en kehtaa. Kuvia kyllä löytyy!
Vs: Hasselblad 500-ketju Se on merkillistä, kuinka luontevan rennoksi tutut menevät heti, kun kaivaa kameran laukusta Noi värikuvat on Proviaa kaikki. Joku SWC ruutu voisi minultakin löytyä, jos sellainen ketju syntyy.
Vs: Hasselblad 500-ketju Laitetaan nyt yksi filmikuva, vaikka tämä on ollut jo ennemminkin esillä. Siitä on niin kauan kun oon omistanut Hasselin, että senaikaiset kuvat ovat omasta mielestäni niin kökköjä, kehitys on mennyt eteenpäin. Pitääkoittaa katsastaa arkistoja, kyllä sieltä jotakin muutakin löytyy. Henkilökuvia ne pääasiassa ovat, tästäkin ruudusta kuski on pois, muissa se näkyy.
Vs: Hasselblad 500-ketju Upeita potrettikuvia! Tämä 6x6-formaatti sopii tähän hommaan kuin nenä päähän. Skotuissakin oli jääratapiikit alla eli kundeilla selvästi arktista osaamista ja tuolla murikalla ei varmaan tarvitse edes auraa kyntöhommiin tai pikemminkin ojitushommiin
Vs: Hasselblad 500-ketju Viesti poistettu kokonaan Juhaa'n pyynnöstä. Ensin Juhaa kertoo itse asioita joita ei ilmeisesti olisi saanut kertoa, ja sitten syyttää minua omasta virheestään! Posta nyt helvetissä tuo omakin viestisi tässä alla jossa edelleen kerrot asioita joita et kuulemma saisi kertoa!!!
Vs: Hasselblad 500-ketju Jos markku55 pidetään tämä ketju siistinä ei aiheeseen liittyvästä keskustelusta vaikka tässä Hanko mainittiinkin, jookos.
Vs: Hasselblad 500-ketju Himbutti, on niin hienoja ja upeita kuvia että tuollainen kamera pitää hankkia!
Vs: Hasselblad 500-ketju On sen verran houkutteleva ketju että päätin osallistua parilla kuvalla, vaikka meinaa rimakauhu iskeä kun katsoo muitten kuvia... Molemmat 500 C/M, FP4 ja D76.
Vs: Hasselblad 500-ketju Mä pidän tästä sarjasta. Minkäslaisia herkkyyksiä käytit? Muistuuko mieleen?