Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mapplethorpe Kiasmassa

Keskustelu osiossa 'Kuvaustapahtumat & valokuvanäyttelyt' , aloittajana kallionkuningas, 11 Maaliskuu 2015.

    Pääsin tänään katsomaan näyttelyn ja oli kyllä hienoa valon käyttöä, hienoja vedoksia sekä aiheita. Puheissa mainittiin, että Mapplethorpe oli ensisijaisesti taiteilija, joka vain valitsi valokuvan tekniikakseen ja näin varmasti olikin.
     

    Liitetyt tiedostot:

  1. chribbe

    chribbe Member

    59
    0
    6
    Vs: Mapplethorpe Kiasmassa

    Olen odottanut tätä siitä asti kun kuulin asiasta viime syksyllä. Luin tietenkin tuon Patti Smith:in "Just Kids" – jota suosittelen kaikille joka on vähänkin kiinnostunut Mapplethorpesta.

    Näyttelystä mietin: onko siellä näytillä myös Mapplethorpen kollaasit vai ainoastan valokuvatuotanto?
     
  2. Vs: Mapplethorpe Kiasmassa

    Taisi olla yksi pieni kollaasi, pari videota ja loput kuvia.
     
  3. TStoor

    TStoor Well-Known Member

    3 149
    70
    48
    Vs: Mapplethorpe Kiasmassa

    Olipa merkillinen kokemus.
    Harmaata riitti.

    ***
    Olympus E-1, Zuiko Digital ED 7-14mm 1:4 & HLD-2.
     

    Liitetyt tiedostot:

  4. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Vs: Mapplethorpe Kiasmassa

    Kävin lauantaina katsomassa. Ihan kiva näyttely. Mun on pakko myöntää, että en ole ollenkaan varma, oliko siellä enää tuota 18+ kylttiä tuollaisenaan. Kävin ilman muksua (12v.), koska ajattelin että katsastan ensin itse. Ja kun tuosta kyltistäkin olin kuullut. Sanoisin, notta melko konservatiiviseksi on Kiasma mennyt. Sitten esimerkiksi Nancy Goldinin tai vaikkapa Ars95. Mutta niin siis, mennään varmaan muksunkin kanssa, jos aikaa ja innostusta on.
     
  5. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Vs: Mapplethorpe Kiasmassa

    Museon saaman palautteen vuoksi tuo kyltti on poistettu tarpeettomana.

    Kapa
     
  6. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Vs: Mapplethorpe Kiasmassa

    Kiitos tästä. En sitten muistanut väärin. Mietin jo, että dementia vai mikäkö harhaisuus. Ikään liittyvät viittaukset oli poistettu. Niin se oli. Nyt olen varma.
     
  7. Manual

    Manual Active Member

    908
    38
    28
    Vs: Mapplethorpe Kiasmassa

    Museot voisi joskus kokeilla erilaisten 'vyöhykelippujen' käyttöönottoa.
    Näin kertyy kuraatoreillekin tietoa kävijöiden mielenlaadusta ja mistä he ovat kiinnostuneita maksamaan.
    Valokuvataiteen museossa käy ilmeisen paljon oppilastyhmiä, hyvinkin nuoria.
    Kiasmassa on useita samanaikaisia kiinnostavia näyttelyitä. Joka puoltaisi omasta mielestäni 'erillisvyöhykkeen' käyttöä.
    Moniko rehtori tai kasvattaja ohjaisi oppilaansa Kiasman hämyhuoneeseen.
    Tai jos ohjaisi, niin haluaisiko hän muuttaa kuvastoa jotenkin, jotta aiheeseen lähestyminen
    olisi pedakokisesti kohtuullisen turvallista tai lähestymiskulmaltaan sen verran turvallinen,
    ettei kuvasto jää kävijöiden mieleen vuosiksi, outona ja vaikeasti ymmärrettävänä.
    Voin kuvitella että ko. aikuiselle melko säyseät, mutta kuitenkin teinejä shokeeraavat kuvat, luonnottomuudessaan,
    jäävät hallitsemaan heidän mielikuvaa käynnistä, jolloin muu kiinnostava
    ja laadukas 'kehollinen kuvasto' voi mennä jotenkin hukkaan, kun mieli kuohuu.
    Missään tapauksessa alaikäisten ei kannattaisi aloittaa näyttelykierrosta. ko. hämyhuoneesta,
    ei vaikka muu media ja netti olisi sitä tulvillaan. Ko. näyttely ei mitenkään auta purkamaan
    tai tekemään ko. alakulttuuria ymmärrettävämmäksi. terv manual