Hyvä perspektiivi ja muistutuksia historiallisista tapahtumista taustalla. Tonaalinen gradientti tummalta etualalta vaaleaan horisonttiin korostaa syvyysvaikutelmaa. Onhan se iso kaupunki. Onneksi ei tarvitse asua siellä, mutta joskus voisi olla kiva käydä.
Kannattaa sitten ostaa se parempi 35-40 taalan lippu millä pääsee pisimmistä jonoista ohi. Eka kerralla jonotettiin 2,5h Toisella kerralla 30min kun oli paremmat liput...
[quote="Olli Knuuttila" post_id=852520 time=1502267016 user_id=17614] Tuossahan tuo on jo valmiiksi,... Vältyt kalliilta ja vaivalloiselta matkalta. [/quote] Mitä väliä on millään... Kaikki kuvat on jo otettu, poisluettuna uutisikuva naapurissa kuukauden päästä palavasta talosta. Minä kuvaan kuvaamisen ilosta. Taidan ostaa ne kalliimmat liput
Mitä väliä on millään... Kaikki kuvat on jo otettu, poisluettuna uutisikuva naapurissa kuukauden päästä palavasta talosta. Minä kuvaan kuvaamisen ilosta. Taidan ostaa ne kalliimmat liput [/quote] OT:han se oli, mutta tuossa ei ollut kyse kuvaamisesta vaan kyse oli enemmän vanhemmalla iällä esiin tulleesta mukavuudenhalusta ja vastenmielisyydestä (lento)matkustamista kohtaan. Ei mulla tietenkään mitään lentopelkoa ole, vaan olen ankarasti alkanut vierastaa halvemman luokan lentojen käsittämätöntä ahtautta, tuntikausien istumista hankalassa tilassa ja törkeän huonoa ruokatarjoilua. Olen päättänyt lentää enää korkeintaan Euroopassa jossa parissa tunnissa pääsee koneesta pois eikä ole pakko ruokailla. Ja täälläkin korkeintaan kahden vuoden välein. Ei mulla enää sellaista paloa ole maailmalle, joskus toki kiva käydä jossain, joten kahden vuoden välein tuon jotenkin sietää. Kalliimpiin luokkiin minulla ei ole varaa, niiden hinnoittelu on palkallaan elävälle yksityishenkilölle tolkuton. Kuvien ottaminen on kivaa, kaukana oleviin kuvauspaikkoihin meneminen aivan hanurista... (Mä vihaan myös jonottamista hirvittävästi)
Miten sitä laulettiinkaan... Kaikki paitsi purjehdus on turhaa. Pätee mielestäni matkailuunkin ja melkein kaikkeenmuuhunkin. Harvoin tulee tehtyä elämänvalintoja sen perusteella, että kyseessä on vaivattomin ja mukavin valinta. Ja jos niin tulee tehtyä, niin mielen valta omituinen rauhattomuus. Ihminen - jopa valokuvaaja - on kummallinen olento