Morjes, millaisia mietteitä väellä on täällä tarvikeakuista ja niiden eri merkeistä? Tilasin Saksan eBayn kautta Patona -merkkisiä akkuja pari kokeeksi, kun niitä on yleisesti kehuttu netin keskustelupalstoilla. Patonat toimivat kyllä, mutta kestävät n. 70% siitä mitä alkuperäinen akku. Hinta ei tosin ollut paha, joten hinta-/laatusuhde oli hyvä.
Vs: Tarvikeakut, hyviä merkkejä? Minulla on kanssa ollut Patonan akkuja kahdessa kamerassa. Ihan ok ne on. Toisaalta noi on kameroita joiden akunkesto on hyvä, joten pientä eroa kapassa ei huomaa.
Vs: Tarvikeakut, hyviä merkkejä? Mitäpä mieltä Hähnelin akuista? Fujiin olisi noin puolet alkuperäisen hinnasta. https://www.verkkokauppa.com/fi/product/42388/drfxc/Hahnel-HL-F126-akku Olympuksen PEN:iin ostin Lenmar-merkkisen akun, joka oli melko susi. kapasiteettia ehkä kolmannes alkuperäisestä.
Vs: Tarvikeakut, hyviä merkkejä? Hankalinta tässä on se, että hyvä akku kestää niin monta vuotta, että seuraavasta erästä ei olekaan enää tietoa. Eli tavallaan vain nopeaan kuolevat = huonot on helppo selvittää. Mulla Hähnelin AA-akut kesti tolkuttoman kauan, luokkaa 10+ vuotta. Fujin orkkis kamera-akku on kestänyt priimakunnossa pitkälti yli 5 vuotta jo. Halpa kiinalainen nimetön tarvike kyykkäsi muutamassa vuodessa.
Vs: Tarvikeakut, hyviä merkkejä? Mulla myös positiivisia kokemuksia Hähneleistä, kestivät D700:ssa selvästi pidempään kuin Nikonin omat.
Vs: Tarvikeakut, hyviä merkkejä? Ok, kiitos. Ostan Hähnelin orkkiksen kaveriksi. Palaan asiaan 5v päästä, miten kesti.