Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tarvikeakut, hyviä merkkejä?

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana RamsesII, 29 Tammikuu 2016.

Morjes,

millaisia mietteitä väellä on täällä tarvikeakuista ja niiden eri merkeistä?

Tilasin Saksan eBayn kautta Patona -merkkisiä akkuja pari kokeeksi, kun niitä on yleisesti kehuttu netin keskustelupalstoilla.

Patonat toimivat kyllä, mutta kestävät n. 70% siitä mitä alkuperäinen akku. Hinta ei tosin ollut paha, joten hinta-/laatusuhde oli hyvä.

1. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Vs: Tarvikeakut, hyviä merkkejä?

Minulla on kanssa ollut Patonan akkuja kahdessa kamerassa. Ihan ok ne on. Toisaalta noi on kameroita joiden akunkesto on hyvä, joten pientä eroa kapassa ei huomaa.

2. Vilmiveikko

Vilmiveikko Member

764
    0
    16
  3. cedricfan

cedricfan Well-Known Member

1 081
    506
    113

Hankalinta tässä on se, että hyvä akku kestää niin monta vuotta, että seuraavasta erästä ei olekaan enää tietoa.
    Eli tavallaan vain nopeaan kuolevat = huonot on helppo selvittää.

Mulla Hähnelin AA-akut kesti tolkuttoman kauan, luokkaa 10+ vuotta.
    Fujin orkkis kamera-akku on kestänyt priimakunnossa pitkälti yli 5 vuotta jo. Halpa kiinalainen nimetön tarvike kyykkäsi muutamassa vuodessa.

4. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Mulla myös positiivisia kokemuksia Hähneleistä, kestivät D700:ssa selvästi pidempään kuin Nikonin omat.

5. Vilmiveikko

Vilmiveikko Member

764
    0
    16

Ok, kiitos. Ostan Hähnelin orkkiksen kaveriksi. Palaan asiaan 5v päästä, miten kesti. :)