Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN O: Ladattavia filmikasetteja kinolle + värinegaa

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana kalmari, 24 Huhtikuu 2012.

1. kalmari

kalmari Member

385
    0
    16
    Mieluiten muovisia mutta hyväkuntoiset metallisetkin voipi käydä.
    En tarvitse kovin montaa mutta enempi aina parempi.

Myös värinegaa iso100-400 kinokoossa voipi tarjota.

Mieluiten pk-seudulla mutta postikin kyllä voi kuljetella.

2. Vs: O: Ladattavia filmikasetteja kinolle

Ihan vaan tiedoksi: metalliset ovat parempia, aukeavat kummastakin päästä jolloin tuon valosuojan voi harjata ja puhaltaa puhtaaksi  ja sitten kasata uudellen. kun on kerran investoinut avautuviin kasetteihin, on se elämänmittainen sijoitus, samalla tavalla kuin metalliset kehityskelat.

3. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu 2019
  4. kalmari

kalmari Member

385
    0
    16
    Vs: O: Ladattavia filmikasetteja kinolle + värinegaa

Juu, monet pitävät metallisia ainoana vaihtoehtona. Ne metalliset mitä itse olen näpistellyt eivät ainakaan vakuuttaneet tiiveydellään joten muovisia ajattelin kokeilla.

5. Vs: O: Ladattavia filmikasetteja kinolle + värinegaa

Muoviset kasetit ovat kätevämpiä. Niissä on kierrekorkki joka sulkeutuu tiukasti eikä avaudu vahingossa niinkuin metallisten kasettien kanssa joskus käy. Mitään hankaussähköongelmia en ole muovisten kasettien kanssa koskaan havainnut vaikka jotkut niistä puhuvatkin (ilman omaa kokemusta, tottakai). Filmiaukon pehmuste kestää sen minkä kestää. Sitten kun alkaa näkymään pientä raitaa niin lemppaan kasetin.

6. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113
    Vs: O: Ladattavia filmikasetteja kinolle + värinegaa

Mulla on joskus muovinen kasetti auennut vahingossa. Tapasin laittaa pienen maalarinteipin palan niin että pääty ei toista kertaa aukene. Siihen teippiin aina kirjoitinkin mitä filmiä olin siihen ladannut, se meni aina automaattisesti vaihtoon kun kasetti ladattiin.

Molemmat on yhtä hyviä, muovisia meni enempi vaihtoon kun niistä tiivisteet pääsi irti.