Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mamiya 7 objektiivin huolto

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana retina, 30 Tammikuu 2019.

  1. retina

    retina Well-Known Member

    420
    390
    63
    Missä kannattaa huollattaa Mamiya 7 objektiiviä?
     
  2. Tuojuk

    Tuojuk Well-Known Member

    1 447
    1 478
    113
    Kameratorilla on kamerateknikko Jukka Kelotie, joka on huoltanut Eirillä yli 20 vuotta Mamiyan tuotteita.
    Hän huolsi aikoinaan Mamiya 6 järjestelmäni viimeisen päälle.
    Älä edes harkitse muita.
     
  3. kari54

    kari54 Member

    45
    3
    8
    Huoltavat vain omia obj/kameroita. Nåin minulle vastasivat kun viime viikolla kyselin myös huoltoa objektiiville.
     
  4. PKivireki

    PKivireki Active Member

    722
    31
    28
    Minä käytin aikanaan Kamerahuolto Mustonen&Lainetta siinä Temppeliaukion kirkon takapuolessa..

    Vaikka kotisivunsa on kotikutoinen, niin Nikkorit tuli kuntoon:
    Kamerahuolto Mustonen & Laine
     
  5. JPhoto

    JPhoto Member

    124
    6
    18
    Viimeviikolla ainakin filmikuvaus Facebook-ryhmässä sanoivat huoltavansa Leicaa, Hasselbladia ja Mamiyaa. Lainaus: "Näitä merkkejä huollamme ja niitäkin tilanteen mukaan. Emme rupea leikkimään tai harjoittelemaan asiakkaiden laitteilla. Teemme huoltoja jotka saamme varmasti tehtyä ja joihin meillä on osia."
     
  6. langrai

    langrai Member

    179
    4
    18
    Mulle Mustonen & Laine teki Mamiya 6’sen filminsiirtohuollon uusilla osilla (mistä ne saivatkaan) - ei moittimista. Jos olisi tarve, veisin kyllä Mamiya seiskani optiikat sinne huoltoon.
     
  7. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 588
    554
    113
    kameraseppo@pp.inet.fi 0400632176 Viiala, huolsi ja korjasi aiemmin kameratorinkin laitteita, olin 15.3.19 messukeskuksen kameramessuilla juttelin ilmeisesti Jukka kelotien kanssa, kamerahuolloista, puhe meni Mustoseen, ilmeisesti ei hirveästi enää huolla ja korjaile, ``huhua`` kannattaa kysellä, itsellä ongelma zeiss biotarin linssin kasvustosta, miten saisi jotenkin puhdistettua linssit ``purkaminen ei ongelma``ja millä aineilla kannattaa liotella ??