Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nimetön

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana timppis, 15 Elokuu 2008.

1. timppis

timppis Well-Known Member

1 906
    219
    63
    ......

2. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Vs: Nimetön

Hieno kuva, mutta tavallaan arvoa laskee Matti ja Teppo -ilmiö. Samaa kamaa kuvasta toiseen. Kauniita kuvia, karkkia täynnä, mutta kun yhden olen nähnyt, olen nähnyt kaikki. Toisaalta tytär vieressä sanoo, että jotkut (kuten hän) voi nähdä jokaisen kuvan täysin erilaisena. Näin nämä mielipiteet jakautuvat.

Toivottavasti en ollut turhan ilkeä ;)

3. timppis

1 906
    219
    63

Heh, heh....... Matti ja Teppo ilmiö. Aiheiden toistosta olen kyllä samaa mieltä, mutta valo pirulainen on joka kerta erilainen puhumattakaan pilvistä jotka taivaalla vaeltaa joka päivä uudessa kuosissa. Tapana on ollut kierrellä samoja mestoja ja kyllästymisen merkkejä ei ole näkyvissä, puhun nyt näistä ranta maisemista. Kohteet joita kuvaan harrastus mielessä ovat liikkumattomia, joten vain olosuhteet muuttuvat kohteiden pysyessä lähes samanlaisina. Kyllä jokainen reissu tuottaa aivan eri matskua, vaikka moni ei sitä huomaa....... Tuleepahan ajan saatossa ainakin dokumentoitua, jos maisemassa jokin muuttuu. Lopuksi voin sanoa, että et ollenkaan ollut liian ilkeä vaan sanoit oman mielipiteesi.
    Jatkan loputonta "kauniin valon" metsästämistä muiden mielipiteistä piittaamatta.

4. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Mä olen kattonu joka ikisen sun kuvan, kun oon sitä mieltä, että ne on ehdottomasti tän foorumin parhaasta päästä. Ja tottakai nään sen eron valossa, taivaassa ja pilvissä jne. Mutta sama sommittelu, oisko se se, joka pistää silmään ja tekee kaiken "samannäköiseksi"? Sama pitkä valotusaika? Mä en missään nimessä sano, että kuvasi olisivat huonoja, vaan... ;) Yksi muutaman kuvan sarja tekisi nämä paljon mielenkiintoisemmaksi. Mutta mielipiteitä kaikki :)

5. timppis

1 906
    219
    63

Ihan oikeesti kiva, kun joku sanoo mitä ajattelee kuvasta tai kuvista. Monesti ulkopuolinen mielipide on ratkaisevassa asemassa, kun omille kuville alkaa sokeutua tai on hankaluuksia päästää aiheesta irti. Homma jatkuu suunilleen samaan tahtiin paitsi kuvan sivusuhteet hiukan muuttuu 4"x5" muotoiseksi, kunhan asiaan kunnolla pääsee käsiksi.

6. stabacus

stabacus Member

578
    0
    16

Arno Rafael Minkkinen on sanonut että moni valokuvaaja harrastaa liian helposti bussista nousua välipysäkille kun pitäisi ajaa päätepysäkille asti. Eli ei jakseta käsitelle ja työstää valittua aihetta tarpeeksi kauan ja perusteellisesti. Käykää katsomassa Pekka Halosen maalauksia Ateneumissa, miehen tuotanto n. 3000 maalausta niistä noin tuhat Tuusulanjärven rantamaisemia (n. 30 kpl / vuosi). Mutta ei kukaan valita samoista aihevalinnoista. Mutta näinhän se on esim. ruuan kanssa. Jotkut maistelee, toiset syö lautaset tyhjäksi. ::)