Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Apua maksutoimintoihin

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana markku55, 4 Lokakuu 2014.

  1. markku55

    markku55 Active Member

    Pojalle hankittiin XBox One ja siihen piti tietysti heti alkaa hankkimaan joidenkin pelien edellyttämiä mm autoja, tuuning juttuja ja FIFA peliin hyviä pelaajia. Ihmettelin jo aiemmin sitä, että ollaanko todella annettu pojalle lupa ostaa iskän luottokortin piikkiin noin paljon lisäkapuloita kuin mitä luottokortin tilanne näyttää. Tänään huomasin, että yksi iso hankinta (99€), johon poika sai luvan, onkin laskutettu kahteen kertaan. Luotan vielä poikaani niin paljon, että hän ei ole ostanut toista saman arvoista pelikapulaa, vaan yksi ja ainoa kapula on laskutettu kahteen kertaan. Kun katson noita kortilta laskutettuja pelikapuloita, niin huomaan, että moni on otettu ns. samana päivänä ja samalla summalla, onneksi ei satasen summia, mutta kymppiä ja kahta kymppiä kerralla.
    Miten voisin selvittää nuo rahastukset jälkikäteen, onko mitään keinoa palauttaa tuplasti rahastettuja summia, vai onko ainoa vaihtoehto sulkea tuo rahastuskanava ja kärsiä kaikki tappiot?
    Uskoisin, että summana puhutaan jopa vajaasta 200€ tuplarahastuksesta, jos ei, niin aivan varmasti tuo 99€ on mennyt tuplana.
    Toivon, ettei nyt aleta lyödä lyötyä, vaan saisin oikeasti neuvoja mitä voin tehdä asian korjaamiseksi.
     
  2. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 276
    47
    48
    Vs: Apua maksutoimintoihin

    Ensimmäinen asia mitä voisi yrittää tehdä on ottaa yhteyttä maksun veloittajaan, kertoa huolestaan ja pyytää asiasta selvitystä. Kaipa niiden yhteystiedot nyt jostain löytyy?
     
  3. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: Apua maksutoimintoihin

    Ja luottokunnalle että pistää pelin poikki siiheksi kunnes saa selvitettyä.
     
  4. AndyCapp

    AndyCapp Well-Known Member

    3 561
    159
    63
    Vs: Apua maksutoimintoihin

    Edelliset.
    + Microsoftin sivuilta varmaan löytyy ohjeet/apu?
     
  5. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Apua maksutoimintoihin

    Kun ostot on tehty, ei ole mitään peliä, jonka voisi laittaa poikki. Luottokunta voi puuttua asiaan, jos on laskutettu asiaa, jota ei ole tilattu tai toimitettu ja voi palauttaa rahat, ellei kauppias tee siitä.

    On valitettavasti ihan tavallista, että kauppojen ohjelmat tekevät virheellisiä velotuksia, mutta jos velottajana on esimerkiksi Microsoftin verkkokauppa, ei asian selvittämisessä ja korjaamisessa luulisi olevan ongelmia, koska sellaiset kaupat pitävät aina asiakkaalle näkyvän kirjan siitä, mitä on tilattu.

    (On myös kovin huonoa taloudenpitoa ja todennäköisesti luottoyhtiön sopimusehtojen vastaista antaa luottokorttinsa käyttölupa toiselle henkilölle, olipa perhettä tai ei.)
     
  6. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Apua maksutoimintoihin

    Mikä luottokortti? Eikö verkko-ostoksista löydy kuitteja? Onko varmaa, ettei kortin tiedot ole joutuneet "ulkopuolisten" käsiin? Onko koneen virustorjunta kunnossa?
     
  7. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Apua maksutoimintoihin

    Kortin myöntäjästä ja ehdoista riippuen perheenjäsenelle voidaan myöntää rinnakkaiskortti. Oliko nyt kyse rinnakkaiskortin käytöstä?

    P.S. Luonttokuntaa ei enää olle olemassa
     
  8. Jabanda

    Jabanda Member

    90
    0
    6
  9. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: Apua maksutoimintoihin

    Luottokuntahan on, mutta sen nimi on nykyään Nets.
     
  10. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Apua maksutoimintoihin

    Kiitos avuista, tapahtuma alkaa selvitä - luulisin. Kun tuota 99€ tilausta tehtiin, niin nettiyhteydessä oli häikkää (Sonera, katkeilee vähän väliä) ja ennen tilauksen vahvistusta tuli ilmoitus ongelmasta ja pyyntö yrittää uudelleen hetken kuluttua, no toisella kertaa kaikki meni ok ja sain tilaukselle vahvistuksen pelikoneelle. Myöhemmän sähköpostivahvistuksen tullessa sain peräjälkeen/samaan aikaan kaksi 1:1 saman sisältöistä vahvistusta ilman mitään erottelevaa tilausnumeroa, se ei minua herättänyt, tulee noita posteja tuplasti muutenkin silloin tällöin.
    Tilanne on minusta aivan selvä, katsotaan mitä Microsoft vastaa, mutta jos kerran olen tilannut kahteen kertaan, tosin vahingossa, niin pitäisihän pelitilille tulla myös kaksi kertaa tilattu summa, vaan ei ole tullut.
    Rahankäytön moraalista sen verran, että myönnän toimineeni väärin kun olen pariin kertaan antanut pojan ostaa pelikoneelle syötettyjen korttitietojeni avulla sovitun summan verran pelikapuloita, suurimman osan olen itse ollut maksamassa pelikoneella. Tässäkin tapauksessa poika sai jatkaa tilausta kun eka kerta meni iskältä pieleen. Sinänsä on kummallista, ettei pelikone edellytä salasanaa korttitietojen lisäksi.
    Pojan moraaliin vaikuttaa myös se, ettei hän noita rahoja saa iskän taskusta, vaan ne on omia jollain tavoin hankittuja rahoja, viimeisin villitys oli se kun molemmat lapset toivoivat joululahjarahansa etukäteen, poika on ne kaikki käyttänyt konsoliin ja pelikapuloihin, tyttärellä on vielä jotain saatavaakin. Pojan viikkorahat on saatu jouluun asti, samoin kaikki hyvien koenumeroiden perusteella saadut eurot on uhrattu pelin alttarille, vielä olisi kerran leikattava nurmikko, jotta poika pääsisi tilissään nollille.
    Microsoftin pelitileillä on aika selkeästi kerrottu mitä lapsi saa tehdä ja mitä ei, samoin voi vanhemmat lisätä turva-aitoja jos niin tahtovat.
    Nimimerkillä: Epäonnistunut ja liian vanha iskäksi, valitettavasti.
     
  11. Vs: Apua maksutoimintoihin

    Höpö höpö, poika elää täyttäpäätä amerikkalaista budjettivaje-unelmaa - Osta nyt, hikoile myöhemmin!
    Hyvin on poika kasvatettu.
     
  12. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Apua maksutoimintoihin

    Niinkö, minusta ei, ja siitä olen kovin pahoillani.
     
  13. arko

    arko Member

    789
    22
    18
    Vs: Apua maksutoimintoihin


    Ainahan vanhemmat ovat sydän syrjällään lapsistaan,mutta kyllä niistä vaan useimmiten kunnon kansalaisia ja asiansa hyvin hoitavia aikuisia kasvaa.
     
  14. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Apua maksutoimintoihin

    Joo, minusta huolimatta ;)