Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Making KODAK Film

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana A.Alhonen., 1 Syyskuu 2010.

Tällainen kirja on ilmestynyt: Robert Shanebrook - Kodak Film - Photography - Photographic Film Manufacturing - Rochester - Ny

Kirjassa esitetään tavalliselle kaduntallaajalle ennennäkemättömällä tarkkuudella ja laajuudella filmin valmistuksen kaikki vaiheet, sisältäen pohjamuovin valmistus, emulsion valmistus, päällystys ja viimeistelyt. Omani tuli tänään vihdoin postissa ja voin lämpimästi suositella antamaan vähän perspektiiviä hommaan! Kuvia on runsaasti, mutta myös selkeää ja täsmällistä tekstiä.

1. Vs: Making KODAK Film

Vielä kun tulis Fujilta samanlainen, jossa kerrotaan miten tehdään ITSE Kodachromea ja jopa kehitetään se. Alkaisin HETI harjoitteleen 4X5" laaka satsin kanssa

2. Vs: Making KODAK Film

Kodachromeahan on ihan helppo tehdä, teen sitä joka päivä kilometrin kylpyammeessa. Ja käsinkehityksen käytyä liian helpoksi, olen ruvennut tekemään sen jaloin. Kyllä KODAK on paha kun lopetti näin helpon ja hienon tuotteen.

3. Vs: Making KODAK Film

Mä kun oon tarpeeksi "nesteessä" treenaan vaan kodachrome pussien avaamista sormilla ja sitten sen filkan pujottamista siihen sisään. Ton osoitevaiheen säästän sitten seuraavaksi päiväksi, nyt sekin sitten loppuu, ellet sä A.A. ala hoiteleen sitäkin... siis kehittämistä.

4. Vs: Making KODAK Film

Samasta aiheesta hyvä täydentävä ja ilmaiseksi luettavissa oleva artikkeli;

A Cinematographer's Tour of Kodak | Film and Digital Times

Sivulla 25 on niitä kuuluisia FILMIN REIKIÄ, niitä näyttää Kodakilla piisaavan, saisivat myydä niitä superpieninä laakafilmeinä.

5. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
    Vs: Making KODAK Film

Heh, ja sivulla 3 hra Eastman ihmettelee: "Tonne sisäänkö tää filkka nyt siis pitäis laittaa?" Latausavustajaksi on kutsuttu hra Edison joka hänkin näyttäisi olevan vähän pihalla: "Tästäköhän tää aukeaa?" :D