Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

maisemakuva

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana kartsa, 3 Huhtikuu 2006.

Saimaalta ennen myrskyä.Lintu lisätty kuvaan.

1. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48
    Kyllähän tämä menee. Vasemman alakulman mustan möykyn olisi voinut poistaa kun kerran muutenkin on väännetty feikkiruuvia ja manipuloitu. Vähän tulee myös vaikutelmaa horisontin vinoudesta, korostaako aurinko sitä sitten vai ei.

2. MPA

MPA

23
    0
    0
    Hyvä kuva, rauhallinen tunnelma muuten mutta alakulma ja horisontin vinous häiritsee...

3. Horisontti on suorassa.heijasteet antavat vain sen vaikutelman et ois vinossa.Ja alanurkan kallio on siksi,
    että se ei ainaskaan mua häiritse .)

4. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Sitten pitää sanoa, että kuva on visuaalisesti häiritsevän vinossa, ja se ei ole ole tarkoituksenmukaista kauneuteen pyrkivässä maisemakuvassa.

5. Vinossa on minunkin silmään, ja häiritsevästi. Lisätty tipu ei jaksa kantaa muuten melko tyhjäksi jäävää maisemaan. Vasemman alakulman kallio jää irtonaiseksi ja luodon puut rikkoo ikävästi horisontin. Lopputulos ei ole minun silmääni kovin rauahallinen eikä mielyttävä.

6. Tässä korjattu versio.Kiitoksia vinkeistä.

7. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Kuva vaikuttaisi olevan suorassa, jos takarajalla olevan puuston latvoista sitä päättelisi, mutta eihän puut ole mikään vakiojuttu... sen sijaan jos veden rajasta katselee, niin kuva näyttäisi olevan noin 1 astetta vinossa :)

Ja paranee oleellisesti kun suoristaa.
    Musta lintu painuman puolella lisää vaikutelmaa vinoudesta..

Kuva kuitenkin kaunis ja lintu sopii minusta siihen hyvin.

ps.
    Kartsa, saanko laittaa esille kuvan, jossa näkyy mitä tarkoitan kallistuksella?

8. Joo ! Ilomielin. Pistä tuleen...

9. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Ehdit jo itse kääntämään kuvan, eli tavallaan tämä on jo vanhaa tietoa :)

Mutta laitan esille toki.