Kiinnostaa myös. Kävin ensimmäisen kerran Saariselän maisemissa kesällä 1965… en kuitenkaan pysty arvioimaan elmerin13 kysymää kuvauspaikkaa. Mielenkiintoista, niin paljon on nuo tienoot Inariin kulkevan uran osalta muuttuneet TVH:n toimenpiteiden myötä.
En ihan tarkkaan. Aikaahan kuvanotosta on jo vierähtänyt. Retkemme alkoi stadista ja tavoitteena oli Inari. No, se ihan riittänyt, jatkoimme vielä. Saariselälle ylös pääsi kapeata polkua/tietä ja ylhäällä oli pieni mökki tai lautakoppi, jossa oli mahdollisuus kirjoittaa viestinsä siellä olevaan kirjaan. Kun palaimme takaisin maantielle, niin suurinpiirtein sillä kohden räpsäsin kuvan. Siis ei sen tarkempaa muistikuvaa ole. Ohessa kuva varusteistamme ja kulkuvälineistä. Kuva otettu retken alkuvaiheessa Hattelmalan harjulla Hämeenlinnassa. katso liitettä 303973
Etummainen kulkuväline on ruotsalaisvalmisteinen Comet, josa oli DKV:n valmistama 200 cc. kone. Takana broidin Jawa 250 cc.
Moottoripyörien kuvatkin jep. Silloin joskus, 1950-60 -luvuilla, Stadissa mörähteli Royal Enfieldit ja Triumpfit, joita sukulaisukkelit ohjasteli. Mm. Kalliossa ja Vallilassa... Sturenkadulla kaikui. Nahkarotsit ja Brylcreem -fledat... edit. uupus yks pee
Joo, olihan niitä englantilaisia pyöriä varttuneemmalla väellä, mutta juuri kortin saaneet 16 vuotiaat nulikat olivat tyytyväisiä saadessaan ajettavakseen vaikkapa Jawa Six days pyörän. Kuten juuri Sturenkadulla, siis Vallilassa ja Kalliossa. MP-klassikko: Itäblokin eliittiä – Jawa 250 Six Days ’61