Päätin / minulla oli aikaa asentaa canonin kuvankäsittelysovellus. Olen ennen käyttänyt olympuksen vastaavaa, sehän on loistava! Mutta! se ei lue canonin rawia. Mutta en kyllä saanut canoninkaan ohjelmaa lukemaan rawtiedostoa. Pitäisi painaa näppäintä "showan original image" mutta siitä painamalla ilmoittaa ettei pysty.
Vs: canon raw ei aukene mulle. Mikä kamera ja mikä Canonin ohjelma? Canonin DPP on paras niistä, ja Canonin sivuilta voi päivittää uusimman version jolla pitäis aueta kaikki Canonin raw:t.
Vs: canon raw ei aukene mulle. Ansaitsee tulla lainatuksi. Samaan kokoelmaan kuin "kuvaa mustavalkoista, niin ei tule värivirhettä".
Vs: canon raw ei aukene mulle. Mitäs tuo "puoli-ilmainen" muuten tarkoittaa käytännössä? Itse tuumailin LR3:sta, mutta laitoin reilu vuosi sitten kolmisen sataa DxO:n softaan (siis about saman kuin LR olisi silloin maksanut) ja en ole LR:ää sen jälkeen ajatellut.
Vs: canon raw ei aukene mulle. Niin, se filmpack on siihen vain plugin. Kokeiluversion siitä itsekin katsoin. DxO:ssa on sellainen ikävä puoli, että FX-kennolle softa on tuplahintainen vs. cropit, eli tuon croppi-version saat tuolla nykyisellä LR:n hinnoittelulla.
Vs: canon raw ei aukene mulle. Niin no mikäköhän ohjelma... tämä nyt on.... tuli kaammeran -eos550d mukana... Minäpä käyn sivuilla etsimässä.
Vs: canon raw ei aukene mulle. Ohjelma canon DPP avaa nyt kyllä rawit mutta lisäkysymyksenä : pitääkö mun nyt sitten säilyttää sekä olympuksen että canonin ohjelma koneella Tieto lisää tuskaa,mutta nyt sitten mulla on loistavasti järjesteltyä raw-olympus tiedostoa jonkun verran ja ilmeisimmin tulee tätä canon-rawia. Hmmm pitäiskö siis olla esim lightroom että pääsisi helpommalla - sekö lukee kaikkia raweja suoraan? Olympuksen ohjelma on loistava ja gimbillä olen tehnyt sellaiset mihin ei olympus taivu.
Vs: canon raw ei aukene mulle. Tästä ne Canon-ongelmat alkoi, miksi menit vaihtamaan, onnea ja menestystä Pii
Vs: canon raw ei aukene mulle. With Canon you cannot... Pidä toki molemmat. Eivät ne isoja ohjelmia ole. Sitten on Adoben DNG-muunnin, ilmainen ohjelma, joka muuntaa rawit DNG-muotoon. Sitä sitten lukevat melkein kaikki kuvankäsittelysoftat.
Vs: canon raw ei aukene mulle. ;D en mää oikeestaan vaihtanut vaikka miehelle kyllä sanoin että myyn sen olympuksen pois..... aloittelinkin myynti-ilmoitusta ....mutta .... ja mutta....ja kun siinä on zoomikin.... ja kun.... Valmistaudun varaamalla varastointitilaa enkä ihan vielä raaski kun just vasta jonkunverran opin säätämään. Tehtiin sellainen uudenvuodenlupaus että talosta lähtee puolet tavaroista (enkä tarkoita eroa) täytyy miettiä mikä muuu kuin kamera.
Vs: canon raw ei aukene mulle. Täälläkin tuollaisia, mutta yksipuolisia suunitelmia välillä tehdään, ja sen jälkeen mun tavarat aina alkaa katoamaan...
Vs: canon raw ei aukene mulle. No mää olen kyllä kieltämättä miettinyt että miehellä on kyllä enemmän sellaista turhaa tavaraa -että jos otettaiskin 75% sen tavaroista ja loput lasten tavaroista?
Vs: canon raw ei aukene mulle. Yksi vaihtoehto on että konvertoit sekä canonin että olyn RAW:t DNG:ksi, adoben ilmaisella DNG-konvertterilla. Säilytät ne "originaaleina".
Vs: canon raw ei aukene mulle. se olisi ehkä viisainta -ei tartteis pitää lukua mikä milläkin on kuvattu. -
Vs: canon raw ei aukene mulle. Kyllä EXIF-tiedoista löytyy kameratiedot, jos sattuu joskus kiinnostamaan.