Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

De Vere 504 väripää

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana pj.haaja, 30 Syyskuu 2013.

1. pj.haaja

pj.haaja Well-Known Member

1 936
    46
    48
    Paljonko painaa? Onko kellään tietoa? Ja jos jollain sellainen pyörii nurkissa, niin saa tarjotakin, muuten yritän sovittaa tuohon vempeleeseen Beseler 45:n kondensorilinssin ja opaalilampun, ni pitäisi tietää paljonko mahdollisesti tarvii lisää painoa yläpäähän.

2. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Vs: De Vere 504 väripää

De Vere Dichromat -väripää on melko painava. Voin punnita kotona illalla. Kun korvaa Dichromat-väripään esim. Ilford Multigrade 500 -järjestelmällä, lisätään siihen painava metallilevy korvaamaan painonvähennystä.

3. pj.haaja

1 936
    46
    48

Niin vähän arvelin, kun eilen jouduin kääntämään rungosta sen yläosan pitimen oikeinpäin, kun se oli käännetty joskus väärinpäin. Oli aika taistelu saada se jousi takaisin kiinni ja ruuvissakin oli joku erikoiskokoinen kuusiokolo (4,5), että joutui tekemään itse kuusiokoloavaimen.
    Olen yrittänyt etsiä tietoa myös objektiivilaudoista, että tarviiko lituskoita vai millaisia, mutta toivottavasti ohjeista löytyy apua, jotka ostin eBaystä.

4. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Tony Lightwave:sta tietää näistä kaiken, ja häneltä voi saada hankittua tarvittavat osat. Tilaisin Tonylta Multigradepään kiinnityssysteemit De Vere 504:lle, hän on valmistanut ne itse. Hyviä ja selkeitä neuvoja sain myös, netistä en löytänyt juuri mitään tietoa tästä tuunauksesta.

Muistin muuten väärin, se paino ei ollutkaan metallilevy vaan ihan kunnon teräspalkki. Punnitsen Dichromatin kotona!

http://www.lightwaveservicing.co.uk
    <EMAIL email="mail@lightwaveservicing.co.uk"]mail@lightwaveservicing.co.uk</EMAIL>

5. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

De Vere Dichromat 504 väripään paino on 10,4 kg.

Olen Ilford Multigrade 500-mies, enkä näe itseäni vedostamassa väreissä, joten jos kinnostaa voin harkita oman Dichromatin myyntiä. Väripää, sähkömuunnin ja ajastin, kaikki De Veren omia ja toimivia laitteita. Ihan ilmaiseksi en kuitenkaan näistä luovu...

6. pj.haaja

1 936
    46
    48

No, minä vasta harjoittelen koko hommaa mv:nä (käynyt kokonaista kaksi kertaa pimiössä), mutta itse varmaan jossain vaiheessa väriäkin kokeilen vedostaa, mutta eikös tuolla De Veren omalla väripäällä mv:kin pysty vedostamaan? Mietipä hintaa, ni katsotaan sitten.
    Beselerin kondensorilinssipaketti painaa 3,1 kiloa ja mulla löytyy möntti metallia, joka painaa 6 kiloa ja siihen vielä valo-osa ja sovitteet vaikkapa puusta, ni aika lähelle pääsee noillakin.

7. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Juu, väripäällä pystyy hyvin vedostamaan mustavalkoista, mutta kuten aikaisemmin mainitsin, olen asentanut Ilford Multigrade 500 -järjestelmän omaan De Vereen. Lähetän sinulle yv:tä niin katsotaan kohtaavatko käsityksemme Dichromatin arvosta...

8. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38

Jos innostut väriä kokeilemaan niin multa sais vajaan laatikollisen vanhaa (10v.) kodakin paprua harjoitteluun.

9. pj.haaja

1 936
    46
    48

Joo, no joulukuussa oli tarkoitus kemiat ostaa sitä varten ja materiaali harjoitteluun kyllä kelpais. Eroaako väripaperit toisistaan kuinka paljon jos vertaa esim. Kodakia ja Fujia?

10. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

Jos haluaa halvalla päästä alkuun, niin on olemassa optiikka jossa on itsessään värivedostukseen tarvittava suodatus. Puolalainen, Janpol Color 80mm. Venäläisil on vastaava 105mm muistaakseni...

Ite käytin tota 80mm janpolia ilfochromejen kanssa, skulaa hyvin.

Jos vaan polttoväli riittää.