Alkoholinystävän. Märäksi tulin itsekkin jäällä maatessa, mukavasti natisi jää ja sorisi vesi kivasti alla. En tiedä pelkäsinkö eniten itseni, kaluston vai objektin puolesta
Vs: Märkä päiväuni Melekosen upea mainoskuva. En keksi mitään valittamista itse kuvasta, mutta nimestä kyllä sitäkin enemmän. Ei tämä ole mikään märkä päiväuni. Nimi on vaarallisesti harhaanjohtava. Viunaa tässä on.
Vs: Märkä päiväuni Mitenkä olisi: "Jääkylmää lämpöä", saako olla? Hieno kuva, toimii tuo erivalojen yhdistelmä kylmentäen enitsestään putelin sellaiseksi kun mielikuvatkin siitä on.. Kristallin kirkasta jääkylmää jne.. Lämmin auringonlasku viittaa myös juoman tuottamaan lämmitykseen.. Mukava kyllä!
Vs: Märkä päiväuni Lueskelin juuri viime viikolla yhtä lehtijuttua, jossa konjakkivalmistaja oli saatu oivaltamaan, että kaikki mainonta viittaa siihen, että konjakkia ei nimenomaan ei juoda - pullo on aina kuvissa visusti suljettu omistusesine, joita tarvitaan elämän aikana vain yksi. Samaan tapaan monet viinamainoskuvat myyvät enemmän brändiä kuin juomista. ...Sitten tähän kuvaan. Päiväunelmoija on kamalassa pakkasessa, tuupertuu hankeen ja yllätys yllätys: edessä on pullollinen jääkylmää viinaa. Jääkylmä viina on siinä tilanteessa puoliksi hyvä juttu mutta puoliksi tosi huono - on olemassa iso määrä muita juomia, jotka kiehtovat enemmän. Päiväunissa soisi kylmyyden rajoittuvan pulloon, mutta ei fantasian laajempaan ympäristöön. (Mikä ettei lämpimän huoneen pöydällä olevalla pullolla voisi olla oma arktinen mini-lähi-ilmastonsa.) Esimerkiksi suurimmalle osalle amerikkalaisia taas voisi mainoskuvassa ollakin arktinen ympäristö, koska se ei pysty tunkeutumaan kuvasta ulos Floridan lämpöön. Kuitenkin jää on niissäkin kuvissa yleensä abstraktia, pulloon eikä ympäristöön liittyvää.
Vs: Märkä päiväuni Tulee mieleen kalliiden miestenlehtien mainokset, joka ei kyllä ole huono juttu ollenkaan. Hieno kuva.
Vs: Märkä päiväuni Hiukan häiritsee se että horisontti on vinossa. Ei tartte olla kun korkillinen nestettä niin sen näkee. Tämä pitäis muistaa näissä mainoskuvissa yhtälailla kun maisemakuvissakin. Ja sama sääntö mutta mainoskuvissa se sopii paremmin, "käännä horisonttia reilusti, eikä vain piirun verran" Muuten kivasti otettu tuote ulos, tai kahdesta kuvasta yhdistelty. Se tuo juoman lähemmäksi käyttäjiä.
Vs: Märkä päiväuni Kiitti vaan kommentoijille tähän saakka! Valaisemalla tuo on kuvattu, mutta pikkasen toki sävyjä muokkailtu, eli ole kahdesta kuvasta tehty. Minulla ei riitä kärsivällisyys sellaiseen nysväämiseen koneen ääressä, jonka takia koitan tehdä mahdollisimman valmista jo kuvatessa. Horisontti on muuten suorassa, viistossa on pilvipeite, joka on auringonalaskun edessä. Vinon horisontin illuusio siitä kyllä hieman syntyy jos sen niin haluaa nähdä.
Vs: Märkä päiväuni Kuvassahan on vatupassi mukana, juuri korkin alla oleva nesteen pinta kertoo, kun sitä vertaa kuvan reunaan (vaikka scrollaamalla selaimessa), että 2-3 astetta on oikealle kallellaan...
Vs: Märkä päiväuni No johan, olisko sittenkin niin. Kai se on uskottava, että vinoon meni vaikka korkki pysyi kiinni
Vs: Märkä päiväuni Tyylikkäästi toteutettu. Ainoa mistä hiukan kiukuttelen on oikealla puolella olevan lumen väri.... aavistuksen näyttää jostain kajastavalta katulamppujen valolta.... Miksi tuon kuvan pitäisi olla suorassa? Pienellä vinoudella on saatu diagonaalit kuvaan, sen sijaan, että kaikki olisi kohtosuorassa. Hyvää duunia valtsu.
Vs: Märkä päiväuni Vinous sopii mielestäni myöskin hyvin kuvaan. Todella mahtipontiset taustat saatu ja väreineen kaikkineen. Itse kohde on upeasti tuotu myös esille, oikein liiankin hyvin. Janottamaanhan tässä rupeaa ihan. Hyvä kuva.
Vs: Märkä päiväuni Enhän mä kuvan oikaisua ehdottanut. Totesin vain että kun kuvassa on vatupassin lailla toimiva nestepinta, niin siitä voi horisontin asennon tarkistaa. (Mä olisi jo korkannut...)
Vs: Märkä päiväuni Hyvin tehty. Ainoo asia, joka häiritsee, on toi pullon kaula, joka näyttää hiukan vinolta/käyrältä .
Vs: Märkä päiväuni Minä ehdotin. Minua asia häiritsi ja tutkin kuvaa niin se vinous joka tuli juuri juomasta sekä taustasta oli just ikävästi silleen samaan suuntaan kallellaan että se antoi sellasen horisonttaalisen virheen mun silmään. Mutta älkää te siitä häiriintykö jos se ei teitä haittaa. Mutta jos mun kommentti haittaa, taitaa olla se horisontti joka haittaa. Koska eihän sellanen komentti joka ei osu oikeaan haittaa mitään tai ketään. Kuten sanoin jo aiemmin että vaikka hiukan enemmän sitä juomaa vinoon, eli horisontti roimasti pieleen on parempi kun se että ollaan hyvin lähellä diakonaalia.
Vs: Märkä päiväuni Haha! Nyt kun tästä tehtiin fallossymbooli, niin vähän häiritsee myös valkoinen tökötti korkin päällä, joka näyttää turhan kiinteältä