Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ossi

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana moilami, 5 Marraskuu 2013.

.

1. TKa

TKa Well-Known Member

2 978
    238
    63
    Vs: Ossi

Hyvä ilme, luonteva kuva, mallin yläpuolella ja vasemmalla olisi hyvä olla  vähän enemmän tilaa - makuasia.

2. Vs: Ossi

Makuasia, tämä on kolmas printti, minkä allekirjoitan. Eli itse olen tyytyväinen.

3. Vs: Ossi

Tai no, nyt rupes häiritsee ihan sairaasti tuo oikeasta korvasta vähän irrallaan oleva tumma alue.

Edit: Samantapasia juttuja on kuvassa oikeassa ylälaidassa. Mitäköhä ne oikeen on lol. Kumma bokehifailure.

Edit: Oliskoha kennolla jotain hillitöntä mömmöö.

Edit: Ah, selkis, jätän arvoitukseksi ja allekirjoitan.

4. Vs: Ossi

Kiitos kommentista.

5. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Jep, varsinkin vasemmalle tilaa, ahdistaa...

Higg

6. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38

Silmien alueelle kaipaan vähän valoa.
    Sommittelu satunnaisen raikas, ehkä vähän haastava.
    Edellä mainitut kommentit korvien epätasapainosta kiinnittää huomion.
    Mutta silti hyvä.

7. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 067
    113

Malli ja valokin hyvähkö.Kuva on ahdas ,malli on hiukan puristunut"laatikkoon",oma mielipiteeni . t Kimo

8. Vs: Ossi

Mielenkiintoisia kommentteja, itse tykkään noista tiukoista rajauksista, jotta ihminen on enemmän esillä. Pitää katsoa, osaako katsoa löysemmin.

9. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 067
    113

On kai näinkin,ilmaisin vain mitä itse näen.Varmaan isompana ja vaikkapa vedoksena  katseltuna tilanne muuttuu täysin. 

10. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 216
    3 528
    113

Minäkin olen ollut huomaavinani, että isokokoisessa kuvassa voi olla tiukempi rajaus.

Malli on kuvattu tyylikkäänä ja luontevana.

Perinnettä rikkoo tausta - vaaleaa valon puolella ja tummaa varjopuolen takana.  Vakioratkaisu on toisinpäin, ja siihen on perusteensa. 

11. Vs: Ossi

Mielenkiintoinen tuo valaistuskommentti, pitääpä ruveta kiinnittämään huomiota sellaisiin. Printtinä kuva on paljon parempi, pieni tarkennusvirhe ei ilmene ja menee alapää tukkoon niin, ettei näe noita täpliä. Tosiaan printissä mies näyttää vielä luonnollisemmalta ja "kuvaan sopivalta", tässä näytöllä vähän ahtautta ilmenee.

Oli mies kuitenkin erittäin iloinen printistä ja laittoi sen pöydälle seinää vasten. Vierestä näytti huono räpsy -tasosta kuvaa itsestään, mitä piti kuvapuoli seinää vasten.

Monet vanhukset tykkäävät olla erittäin paljon kuvattavina, joitain ei meinaa saada kuvattavaksi, jotkut tykkäävät mielettömästi kuvista, jotkut vähemmän. Mutta on paljon helpompaa kuvata vanhuksia vanhainkodilla kuin että menisi kadulta kyselemään ihmisiä kuvattavaksi.

Lisäksi luulen, että hyvin onnistuneet positiiviset kuvat parantavat vanhusten itsearvostusta tyyliin "tuossa olen minä". Eräässä vanhuksessa on tapahtunut todella hämmästyttävä muutos.

12. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Hieno potretti, kun vielä tuo tausta olisi kuten Sakke ehdotti:
    Kasvojen valopuolella tumma tausta ja kasvojen varjopuolella vaalea.
    Silloin kohteen ääriviivat eivät huku taustaan, vaan erottuvat paremmin ja kuva on kolmiulotteisempi.
    T Jukka

13. Vs: Ossi

Kiitos teorian selvennöksestä, hyvin mielenkiintoista, pitää ruveta tutkimaan.

Edit: Vituttaa koko ajan enemmän ja enemmän tuo tarkennusvirhe. Ei olisi pitänyt ruveta tekemään jotain älyttömiä tarkennuskokeiluja. Olisi vaan tarkentanut siten miten on tarkentanut, niin zäp, olisi ollut tarkennus napissa.

14. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Rehellinen potretti jota ei halua moittia. Kuitenkin aika ahdas ja lamppu ikävästi korvan vieressä, mikä myös varmaan vaikuttaa kasvoille lankeavaan valoon.

15. Vs: Ossi

Ei kritiikki ole moittimista. Täydellisyydentavoittelu valokuvissa on kivaa. Sitä ei varmaan koskaan saavuta, mutta ei se vähennä yrittämisen iloa.

16. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Näyttää jonkinverran haetulta että miehen pään läpi kulkee lamppujen linja, josta tulee vaikutelma arvostuksen puutteesta kun tuollaista leikkiä tehdään. "Pimpelipom, näätteks valoja, tuntuu hyvältä päässä."

lisäys.  No ei se niin paha ole.  ;) 

17. Vs: Ossi

Siellä on aika vaikea keksiä uusia kuvakulmia ilman salamaa. Mutta kaikkea joutuu kokeilemaan, ettei rupea toistamaan itseänsä. Tämä mies näkyy käytävillä, siinä on sen elämä. Se käytävä ei ole mikään maailman kivoin käytävä.

18. Vs: Ossi

Mutta haastan sinut Mirrored menemään valokuvaamaan vanhainkotiin. Vaikka niitä "pimpelipom jee valoja", mitä näet. Ne voisi ehkä jopa pitää siitäkin, olisi jotain normaalista poikkeavaa katseltavaa.

Postaa kuvat tänne.

19. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Tuo mainintani arvostuksen puutteesta oli pehmeää puhetta, myönnän.  Ehkä kukaan ei näe asiaa sillä lailla tämän kuvan kautta enkä minäkään. 

Kuitenkin tuo lamppujen jono synnyttää vahvan visuaalisen akselin kuvan läpi ja siinä on mukana korvat ja ne puhutut tummat läiskät.  Juuri tämä vetää tässä kuvassa huomiota. 

Että valot tulevat päästä tai menevät pään läpi lie sarjakuviin oleellisimmin liittyvä kerronta- tai tulkintatapa kuuluva kerrontatapa, sillä niissähän tapahtuu kummia ja jopa ajatuksia voi nähdä silmin.