Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Aurinkokennolaturit?

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana tbo, 3 Toukokuu 2010.

1. tbo

tbo

8
    0
    0
    Noita aurinkokennolla toimivia usb/puhelin/elektroniikkalatureita on ollu jo ties miten kauan markkinoilla (esim. Soliolla on useita eri malleja), mutta kesää ja reissuja silmälläpitäen tarvitsisi sellaisen mallin joka pystyy lataamaan Sony Alphaan meneviä akkuja (akun malli siis Sony NP-FM500H). Järkkärihän ei lataudu USBllä vaan akulle on oma erillinen kelkkansa, eikä yksikään niistä aurinkokennolatureista joihin minä olen törmännyt tarjonnut töpselinpistoketta johon kelkan saisi kiinni.

Onko kellään tietoa onko tuollaisia järkkärin akun kanssa toimivia aurinkokennolatureita edes olemassa? Ja jos löytyy niin mistä? Kamerassa on normaali DC IN-liitäntä mutta pystyykö sitä kautta lataamaan akkua niin että akku on kiinni kamerassa?

Vai joudunko vain tyytymään siihen että hommaan reissuun läjän vara-akkuja jotka lataan ennen matkaa? Kauanko yhden akun lataus pysyy jos akkua ei pidä kamerassa?

2. Vs: Aurinkokennolaturit?

Kai Li-ion akku sentään kyseessä? Eiköhän ne vara-akut pidä varauksensa kuukausia minimissään. No vähän toki riippuu lämpötilasta.

3. lunnifer

lunnifer Member

930
    12
    18
    Vs: Aurinkokennolaturit?

Etsin pari vuotta sitten aurinkokennolaturia järkkäriin ja ainut johon törmäsin oli Sundance Solarin laturit. Järkkäriin tarvii noista 12-14 watin mallin. Melko hinnakkaita, varsinkin kun jenkeistä tulee ja päälle lasketaan alvi ja tulli. Itse päädyin hankkimaan pari lisä-akkua... Edelleen tosin kiinostaisi aurinkokennolaturi, mutta eipä taida tulla kankittua, kun en ole kuullut kokemuksia noista.

4. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Vs: Aurinkokennolaturit?

En tiedä asiasta mitään, mutta yksi vaihtoehto on hankkia kameraan sellainen "pystykahva", jolla sen saa toimimaan AA-akuilla. Jos mukaan ottaisi vain esiladattuja kameran tavallisia akkuja, niitä olisi kuitenkin yksi liian vähän...

5. Vs: Aurinkokennolaturit?

Murphy ;)