Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mikä Eizon näyttö vakavaan kuvankäsittelyyn?

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Markus Hautaniemi, 8 Kesäkuu 2013.

1. Markus Hautaniemi

Markus Hautaniemi Active Member

1 265
    0
    36
    Vaihtoehtoina on muun muassa Eizo CX240-BK, Eizo CS230-BK ja Eizo FORIS FS2333
    Muitakin näyttöjä saa ehdottaa; ainoa vaatimus on laadukas IPS-paneeli ja pitkä tuotetakuu. Nykyinen Asus MS236h TN-paneelinen FullHD-näyttö saa väistyä parempien tieltä. Toinen näyttö Eizo FlexScan M1900 säilyy. 
    Käyttö on Adobe Photoshop CS6:lla tehtävää kuvankäsittelyä; RAW kuvien säätöä yms. Itse tietokoneessa on näytönohjaimena Asus GT640-2GD3 GeForce GT640 2048 MB DDR3 PCI Express x16 ja emolevyssä 24 GT muistia ja prosessorina Xeon W3520. Nykyinen kiintolevy on tarkoitus vaihtaa SSD-levyyn.
    Edit: Lisätty juttua

2. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    Vs: Mikä Eizon näyttö vakavaan kuvankäsittelyyn?

En tunne noita muita Eizoja, mutta poitsulla on Foris 2333 ja sanoisin, että hankkiessasi sen teet tuskin isoa virhettä. Se on erinomainen näyttö ainakin yleiskäyttöön (kuvankäsittely, video, räiskintäpelit jne...). Ääni Forikselle siis...

3. Vs: Mikä Eizon näyttö vakavaan kuvankäsittelyyn?

Jos CX on jo kiikarissa etkä halua mennä CW-tasolle niin miksipä tyytyä CX:ää huonompaan?

4. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36

CX:ää olen alunperin harkinnutkin. Olen hakemassa huomattavasti nykyistä Asus MS236h:ta parempaa näyttöä. Seitsemän vuotta vanha kakkosnäyttökin Eizo FlexScan M1900 on tuota kuvanlaadultaan parempi. ;D

5. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
  6. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Mulla on 24-tuumainen Eizo ColorEdge ja todella tyytyväinen oon. Vanhempi FlexScan oli sekin kiva, mutta siihen tuli tummia läiskiä joita takuu ei korvannut.

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kannattaa ostaa niin kallis kuin kukkaro antaa myöten.
    Mun mielestä hyvä näyttö oikein kalibroituna on kuvan loppulaadun kannalta merkittävin yksittäinen tekijä.
    T Jukka

8. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36

Juuri näin olisi tarkoitus toimia. Hankin parhaan mahdollisen, johon on varaa.

9. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36

Näin on. Itse en ole tyytyväinen nykyiseen Asus MS236h näyttöön; muun muassa sen TN-paneelin vuoksi.

10. Vs: Mikä Eizon näyttö vakavaan kuvankäsittelyyn?

No joo, TN-paneelista nyt ei tarvitse kauheasti kukkaroa venytellä, jotta saisi parannusta ihan loikkimalla...

11. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36

Hankin Eizo CX240CAL näytön. :)

12. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Erinomainen valinta