Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Photoshopin päivitys CS-versioon

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Eppu75, 25 Syyskuu 2008.

1. Eppu75

Eppu75

11
    0
    0
    Olen käytänyt Photoshop 7 -versiota kotikoneessani ja nyt sain työnantajalta CS:n asennuslevykkeen. Pari kysymystä: Pitääkö minun ensin poistaa tuo vanha versio photoshopista koneeltani vai miten tämä asennus käytännössä tehdään?
    Toista kautta minulla on mahdollisuus ostaa edullisesti yliopiston lisenssillä Photoshop CS2. Kannattaako minun ostaa tämä CS2 (hinta jotain 200e) vaikka sain CS:n ilmaiseksi? Mitä käytännön eroa versioilla on?

Kiitos neuvoista
    Eppu

2. _Petteri_

_Petteri_ Member

345
    0
    16
    Vs: Photoshopin päivitys CS-versioon

Ei kannata maksaa todellakaan mitään jos ilmaiseksi saa. Osta sillä parilla sadalla mitä tahansa muuta.  Aivan erityisesti, jos ohjelmien ero ei ole edes selvillä ei kannata maksaa. Käytä sitä CS:ää aikasi ja jos todellakaan se ei riitä niin ota asia uudelleen mietintään. Nämä ovat tuotantovälineitä tietyllä teollisuuden alalla ja jos tarpeesi ovat tyypillisiä ns. 'harrastajalle' niin ei kyllä lopu ominaisuudet kesken PS 7:stakaan.

3. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Ainoa ongelma tulee (jos on tullakseen), niin digikameroiden RAW tuessa, uusimpia kameramalleja kun ei tueta CS:ssä, en muista mistä versiosta minkäkin kameravalmistajan kohdalla tukea ei löydy.

4. pupu

pupu

107
    0
    0

Joo ei todellakaan kannata maksaa siitä CS2:sta, kun samalla rahalla tai halvemmallakin voit päivittää CS:n uuteen CS4:ään. Törkeät päivitystarjoukset nyt päällä.

EDIT. sori missasin että kyseessä oli työnantajan lisenssi, sitä ei paljoa päivitelläkään... kuitenkin 200 euroa CS2:sta on 190 euroa liikaa.

5. Eppu75

Eppu75

11
    0
    0

Kiitos neuvoista! Ilmeisesti CS2:sta ei löytynyt mitään tavoittelemisen arvoista. Harrastaja siis olen, en emmattilainen, mutta yritän toki kehittyä harrastajana, enkä vain pitäytyä siinä minkä jo osaan. Vaikka ei minulta siis 7.0:sta tosiaan ominaisuudet ole kesken loppuneet. =)

Olisi kyllä todella hienoa, jos joku tietäisi, pitääkö tuo versio 7.0 poistaa ennen CS:n asentamista.

6. Vs: Photoshopin päivitys CS-versioon

Ei tarvitse, mutta sitten sinulla olisi kaksi kuvankäsittelyohjelmaa koneellasi. ;-)

7. Vs: Photoshopin päivitys CS-versioon

Minulla oli edellisessä koneessa yhtäaikaa 7, CS ja CS2, mutta eri hakemistoissa. Eivät häirinneet toisiaan sen kummemmin. Jos on varma, että vanhempaa versiota ei tarvitse niin asentaa vaan siihen päälle. En usko, että haittaa mitään vaikka ei poistakaan vanhaa ensin.
    Edellä tuli jo mainittua tuo uusien kameramallien tukihässäkkä mikä koskee lähinnä ACR:ää ja sen eri versioiden asentumista näihin uusiin tai vanhempiin photoshoppeihin. Olikos tarkoitus kuvata RAW-kuvia ja kääntää ne Photoshopilla? Jos näin on niin mikä kamera, malli?

8. Vs: Photoshopin päivitys CS-versioon

Kas, nyt kannattaisi päivittää cs3:een, saisi myös cs4:n ilmaiseksi ;-)
    Sääli että minulla on jo kolmonen ;-}

9. saltikov

saltikov Member

529
    0
    16

Missä sanotaan moista ... olen ollut lukevinani jotain muuta ainakin CS pakettien suhteen .... [no, lukutaitoni on mitä on]

EDIT: soitto pääkallopaikalle selvensi... myös paketeista saa ilmaisen päivityken jos on ostettu oikeaaseen aikaan.

10. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Mitä, mitä? mistä miten ja mihin hintaan? Mitään graafikkopakettia en tarvitse, vain CS2:n päivityksen CS4:ään. Nyt en jaksa kuukkailla, enkä soitella.

kapa

11. hsm

hsm Member

851
    0
    16

www.verkkokauppa.com

Hakukenttään tuotenumero:
    pc:  35127
    mac: 35128

Riittävän helppoa? ;-)

12. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
  13. Vs: Photoshopin päivitys CS-versioon

Hmm, 7 pudotettu pois?

14. Vs: Photoshopin päivitys CS-versioon

No, minä noin 674,3 kertaa, muta en niin paljon että olisin puhelin"tukeen" soittanut.

15. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

En kertaakaan, siksipä oman CS3-päivityksen tuolta aikoinaan ostin  :)

16. Eppu75

Eppu75

11
    0
    0

No juu, tarkoitus tai tavoite on oppia tuo RAW-kuvien käsittely myös ja siirtyä siihen suuntaan, vaikka niillä portailla ollaankin vasta alimmilla askelmilla. (onhan tässä loppuelämä aikaa opetella). Kamerani on Canon EOS 30D.

17. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Hmmm.. n.250,- päivityksestä, en jaksa nähdä vaivaa, toisaalta jos päivittäisi molemmat PS ja LR, niin sit saattais jo kannattaa, muistaakseni sai 30% allennuksen LR:n päivityksestä kun ostaa PS:n päivityksen. tjsp.

18. Vs: Photoshopin päivitys CS-versioon

Nyt jos hommaa 23.9.2008 - 22.12.2008
    Photarin Cs3:n, saapi ilmaiseksi nelosen.

19. Vs: Photoshopin päivitys CS-versioon

Siis, jos omistaa photarin, saapi LR:stä alennusta? Vai kun ostaa kaksi, saapi alennusta?