Vs: maassamuuttajan muotokuva Pitkästä aikaa näkee sosiaalista eksistentialismia valokuvan tyylilajina. Maassamuuttaja on näkymätön, poissa jo sieltä, mistä muuttaa, mutta ei ole sielläkään, minne muuttaa. Verho on elämän koristeena keino luoda kulloiseenkin paikkaan omia merkitysten ikoneja. Kun verhon laittaa solmuun, on suhde lähtöpaikkaan lopullisesti, symbolisesti ja konkreettisesti lopetettu. Kun uuteen paikkaan ripustetaan verhot, saattaa peiliinkin palata kuva.
Vs: maassamuuttajan muotokuva Kuva ja Matin sosiaalinen eksistentialismi. Jälleen pari erinomaista syytä pysyä täällä mukana ja valistaa itseänsä.
Vs: maassamuuttajan muotokuva Kuva on aivan mahtava. MVuoren syvällinen analyysi yhdessä kuvan kanssa on todellakin sanoinkuvaamatonta.