Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Rullalautailija potretteja

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana juhanalappalainen, 13 Huhtikuu 2010.

Keräänpä tähän ketjuun potretteja sekalaisista kotkalaisista rullalautaa käsittelevistä kavereista jos vaikka innostuisin tekemään isomman prokkiksen

1. Vs: Rullalautailija potretteja

katoppas Flickristä rullalautailija threadi, siellä on paljon hyvää, mutta toi sun kuvas on varsinainen skateboard cliche`  , sori vaan...

2. Manual

Manual Active Member

912
    39
    28
    Vs: Rullalautailija potretteja

Teepä sarja. Tuo on oikein hyvä avauskuva. Toimii kyllä yksinkin.
    Hyvin koostettu ja riittoisa mulle.  Videot on sitten oma juttu.
    ps. Läksyt tais mennä hyvin Lahdessa terv. Manual

3. Manual

Manual Active Member

912
    39
    28

hitto kone takkuilee ja monistaa noita teksteja, siksi poistettu

4. Vs: Rullalautailija potretteja

Manual-No ei kyllä riittävän hyvin menny viime vuonna hehe...jospa tänä vuonna iskis sisälle tosin lahtee en tänä vuon hae=)

Jukka:Emmä jaksa flickr just nyt :D

5. Vs: Rullalautailija potretteja

No jos sais pikkasen neuvoa niin hemmo enemmän vasemmalle, jotta ei ois puskan päällä, sitten tuosta kulmasta kuka vaan saadaan näyttämään skeittarille, tarttis olla vähän liikettä oikeesti, vaikka enemmän ohjausvaloa tai kuuma spotti vasemmalta jotta edes vähän tulis liike epäterävyyttä, sitten toi ajotus, ilmaa väliin. ja alemmalta kuvakulma, taivuta vähän polvia, tässä näin alkajaisiksi !

6. Vs: Rullalautailija potretteja

Jukka:Just näin jos hakee ilmasemaasi fiilistä. mut ite haluan skate kuvissa näkyvän itse "temppu" en vaihetta. Sommittelu on sen takia edessäpäin että nuo tönöt taustalla näkyis ku oli mukava valo ja että hahmo saadaan ton "kolmion" sisälle jonka puhelinlangat muodostaa.Niin ja liike epäterävyyden eliminointi on suurin haaste joten...

mut tänks enivei aina on kiva kuulla ideoita vaikkei genren sisällä niin olisikaan

Juhana

7. Vs: Rullalautailija potretteja

Mun mielestä on kiva kuva (tuo temppu-osuus) muuten...

Mutta kyllä siinä tökkii sommittelu, eli ukko keskellä ruutua puskan päällä, niinkuin Watanen sanoi.

terv
    Peksilli

8. Vs: Rullalautailija potretteja

Jos laitat mulle sun prive emailin yksärinä, niin laitan muutaman aika huippu skatekuvan ( tietysti varastetun), näät mitä tarkoitan: Skate genre on oiva mediumi ihan Arttukaman tekoon, siinä yhdistyy tämä aika, aika iisi fashion näkemys, graafinen elementti ja huipputarkka ajoitus. Jos olisin nuorempi, tekisin siitä leipäpuun, tunnen monta (suomalais) hemmoa jotka elävät hienosti kiertäen maailmaa, skatekuvilla, talvella Snoukkista halfpipessä, helikopterilla alpeilla tai jenkkien Squaw valleyssa, kesäisin pitkin suurkaupunkeja lautailemassa tai sitten Havaijilla laineiden päällä. Monet osaa skeitata, mutta harvat osaa oikeesti valokuvata, sä olet todistanut että osaat ainakin valokuvata, kunhan "rima on tarpeeksi korkealla" ( ja tää on aika paljon sanottu...)

9. Manual

Manual Active Member

912
    39
    28

Moi. Noi kasvot kiinnostaa epäparisein silmin. Yleensä vasensilmä on sisäisemmän tunnetilan heijaste, (kliseisesti) liekö vasuri? Nyt räväkkä ja varjoinen läsnä ja poissaolevakin samanaikaisesti.
    Samoin kerrosasu, paidan sinivalkoruutuinen reuna, lienee lisätty. mukava.
    Pidän maiseman jakautumisesta ainakin kolmeen elementtiin, neljäntenä tuo mainittu kolmio, johon tasapainoilu on hyvin eleikäs ja niukalla alavalolla toteutettu, niukasti kasvot ja käsi, liekö autonlyhdyt...
    Noin monen elementin samanaikainen toteutus on minulle ainakin vaikea suoritus, helpompi on kuvata oikeaikaista liitoa. ja vain sen ehdoilla. Tuo pitkä kaideliuku (borderline) venytettynä metrisiksi erottaa kyllä tekijäpojat toisistaan. No liika pitkähän tää kirjoitus on, mutta avoin  kaupunkisilhuetti kontrastina pimeään liikenneväylään, no ainakin itse tavoilleni ylitulkitsen kuvan, mutta saa sen yhdellä tavalla näinkin toimimaan. terv Manual

10. Vs: Rullalautailija potretteja

Tattista manual

ps.Manual on skate sanastoa;)

11. Manual

Manual Active Member

912
    39
    28

lainaus NowHere Man''ilta  aikaisemmasta kommentista Juhanalle
    ...Jos laitat mulle sun prive emailin yksärinä, niin laitan muutaman aika huippu skatekuvan ( tietysti varastetun), näät mitä tarkoitan: Skate genre on oiva mediumi ihan Arttukaman tekoon, siinä yhdistyy tämä aika, aika iisi fashion näkemys, graafinen elementti ja huipputarkka ajoitus. Jos olisin nuorempi, tekisin siitä leipäpuun, tunnen monta (suomalais) hemmoa jotka elävät hienosti kiertäen maailmaa, skatekuvilla, talvella Snoukkista halfpipessä, helikopterilla alpeilla tai jenkkien Squaw valleyssa, kesäisin pitkin suurkaupunkeja lautailemassa tai sitten Havaijilla laineiden päällä.
    :::::::::::::::::::::::::

...  Olisi mukava jos laittaisit joitakin kiinnostavia kuvia (tai linkkejä) niihin. jatketaan keskustelua.
    Toki huomaan joskus olevani 'sopiva katsoja' tietyille kuville, mutta uudenkin nälkää on. t. Manual.

12. alks

alks

1
    0
    0

Tuolta noita löytyy:

Skateboarding Finland

Ihan asiallinenhan toi skeittikuva on, mutta jotenkin rajaus/sommitelma ei oikein toimi. Leipäpuusta en oikein tiedä, saa aika lailla lumitouhuja kuvata kun siinä tuota rahaakin enemmän liikkuu, tai sitten pitää olla oikein helvetin hyvät kontaktit skeittibizneksen maailmanmeininkiin.

13. Vs: Rullalautailija potretteja

joo siis tää skate kuvaus on mulle ihan terapeuttista hommaa muiden kuvausten/työjuttujen ohella...

14. Vs: Rullalautailija potretteja

Kesä se vaan tulla tupsahtaa ja hyvä jatkaa sarjan tekoa peace!

15. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

ihan kiva kesisfiilis

16. jaguar

jaguar Active Member

1 649
    6
    38

Säädäpä sävyjä, vähan valoisuutta pois/ saturaatiota lisää.

17. Vs: Rullalautailija potretteja

Lisää odotellessa. Hyviä kuvia, joissa on miellyttävä tunnelma.

18. Vs: Rullalautailija potretteja

kalliokuningas:tack

Jaguar:Kalibroippa näyttö tai työnnäppä läppärin näyttöä vaakaan ni näät  suunilleen oikein valo&varjopään. Katokku mä en tee näitä kuvia läppärin näytöille eli suomeks en halua alivalottunutta/ylibuustattua saturaatiota printteihin

peace

19. jimi-

jimi-

918
    0
    0

Tohon indyyn ois kaivannu vähä ilmaa..  Tokihan jokane vetää taitojensa mukaan mutta kuvaan on kiva vähän yrittää enemmän. Ekasta kuvasta pidin mutta tämä toinen on hieman tylsä. Siis minun makuun.