Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Maakotkat

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana fangio, 15 Lokakuu 2005.

Miksi kaikki vitun ekobongarit näkee 12 kotkaa päivässä ja minä en saa kuvaa edes varpushaukasta?

Nooh, olen sentään edennyt haukkakuvauksissa merkittävästi vuoden 2005 aikana. Nyt on muutakin, kun vanhoja haahkoja, mutta silti. On se niin väärin!

Maakotkien muutto on käsillä. Kuvaanko huomenna 15 lähikuvaa verta sylkevistä kokkolinnuista?

1. vn

vn

1 464
    0
    0
    Sun kannattaa ottaa yhteyttää Riitikot Ryyhyn. Heillä on mm Kotka-ongelmiin tarjottavana ratkaisuja sekä välineistö niiden toteuttamiseen.

Vesku

2. Mulla on roonisesti Kotka-onglemia.

3. Valkopäämerikotka menee varmaan aiheen ohi... täysin tuurilla, täysin sattumalta, täysin luonnonvarainen.

4. e-0r

e-0r

936
    0
    0
    Tossa kohti ois vituttanu varmaan aika pahasti jos ois mokannu kuvat.

5. No kyllä nuo oksat taustalla vitutti aika paljon, mutta minkäs teet.

6. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Sussiunakkoot. Se oli siinä, voit myydä tirppaputket, sillä vastaavaa tilaisuutta ei todennäköisesti enää tule ;)

7. Joo. Ei näillä mitään tee. Oksat pilaa. Täyttä potaskaa. Käytä deleteä.

Toista ne on mun eilen ottamat haukkakuvat, josta ilman kroppia ei edes näe, että missä kohtaa kyntöpeltoa se kiitää. Suurennoksesta näkyy niin paljon siipeä, että lajitunnistus saattaa olla mahdollinen. Upeeta, mahtavaa.

8. komeat on haukkakuvat. kolmonen on paras, imo, "tää on mun, lähemmäs et tule!"

9. sf

sf

785
    0
    0
    Votosoppia vaan niin näistäkin saa kohtuu kelvolliset vielä ;o)

10. fangio eiks kukaa ooo sanonu sulle, et mee kotkamehtään ja ala ottaa kuveja ! Niin heleppoo ku heinän teko !

Älä välitä mulle riitäs ees kalasääskestä kuva mutta sillo ku niitä o niin kamera on jossai huitsin nevadassa, ja hyvin menee kuitenkin... Kesäsi niitä lentelee useita ihan lähellä mutta ku ei niin ei oo kamera mukana !!

11. Joo, helppoahan tuo.

Valo oli tänään ihan pirun huono, mutta otin kyllä kuvia kolmesta eri maakotkasta. Eikä harmita yhtään. Tai ehkä nyt ihan vähän se, että yksi veti ihan pää yläpuolelta, mutta silloin en tietenkään saanut sitä etsimeen.

Oli muuten eka kerta elämässäni, kun näin luonnonvaraisen kotkan. Hyvä päivä.

12. Kotkien kuvaamisessa menee vaan hermot. Paljon palkitsevampaa on kuvata puluja. Niitä on helppo löytää ja pääsee aika lähellekin, ainakin torilla. Jos pulujenkin kanssa menee hermo, niin pakastealtaan broilerit ainakin pysyvät paikallaan.

13. Elämässä saattaa mennä, jos jotain tavoittelee.

Eilen oli kuvaamiseen huono keli - Kotkille hyvä. Nyt olisi hyvä keli, mutta kuvaajalle huono päivä. Kotkista en tiedä.

Kai sitä joskus voisi ottaa hyvän pulukuvankin, mutta pulut ei motivoi.

14. Autoon kun hyppää ja painelee pitkin peltomaastoa silmä kovana, niin kumma on jos ei yhtä kanahaukkaa näe... ja kommia on sekin!

15. Vai tarkoitatko hiirihaukkaa? On aika paljon yleisempi kuin kanahaukka ja tykkää enempi pelloista, kun kanahaukka taas popsii mieluusti kanalintuja metsän siimeksessä.

Haukatkin on tosi komeita ja kiinnostavia, mutta onhan kotkat sentää jotain vielä enemmän. Jonkun haukan näin tossa töistä kotiin tullessa, mutta eipä onnistunut kuvaaminen...

16. En minä mikään lintutieteilijä ole mutta kun tipu on iso, niin ajattelee automaattisesti kanahaukaksi. Tuntomerkkinä noilla on vaaleat soikiot siipien alapinnalla, jos se jotakuta paremmin asiaatietävää auttaa?