Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? Parempaa en ole löytänyt kuin Leica R8 virittimellä. Photo.net - Where Photographers Inspire Each Other http://www.l-camera-forum.com/leica-forum/film-forum/69008-leica-r9.html Jaetulla ykkössijalla on myös Nikon F4. Leican etsimen tiedot ovat selkeämpiä ja yleistuntuma tarkka ja tiivis kuin Leicaflexissä. R kasia onkin sanottu myös Leicaflex kolmoseksi. Nikonissa on vaihdettava etsin ja tarkennuksen led-nuolet apuna myös käsitarkenteisilla objektiiveilla. Molemmat monipuolisia runkoja olematta kuitenkaan 'käyttikseltään' yhtään vaikeita ja ergonomia on erinomainen. On useita valonmittausalueita ja erilaisia automatiikkoja ja loistava valotusmittarin näyttö myös käsisäätöisenä sekä etsimen diopterinkorjaus. (Itselläni näkö vaihtelee jopa päivittäin!) Nikon F3 on näitten varsin modernien runkojen rinnalla vanhaa yksinkertaisuutta vähin valinnoin - jos sieltä löytäisin omani, enkä haluaisi viritintä tukevoittamaan, se olisi vahva ehdokas. Nikon F5 ja F6 eivät ole minulle tuttuja. F5 on liian suuri (kuten F4s) ja F6 vähän epäilyttää koska on käyttikseltään rakennettu vastaamaan Nikonin digirunkoa. Mielenkiintoinen kyllä.
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? Siellähän se mutta on silti nopea ja aika looginen käyttää kun vähänaikaa totuttelee. Parin kuvan jälkeen tuntuu jo tutulta Eniten piti harjoitella Olympus OM sielunelämää, se se vasta epälooginen onkin paitsi tietysti Olymposlaisten mielestä
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? Hah, onhan se noinkin. Olympus tuolla hyllyssä kuolleena odottaa että isäntä sais jostain kaivettua sen paristokotelon kannen... Onhan se omaperäinen se, mutta sentään tuntuu että siinä on edes jotain järkeä, toisin kuin tuossa Contaxissa. ;D
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? Hei, Nämä ehdotukset parhaaksi kameraksi ei jotenkin avaudu mulle. (ihan kuin 35mm vois olla paras). Toisessa linkissä osu jotenkin ekana silmään "It freezes for some time and then later it is oke again." t.A
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? Se vain lisää Leica-uskovaisille hohtoa, kun on hengestä kiinni, toimiiko! Itse uskon että kyseessä on ensimmäisten valmistuneitten R8 runkojen lastentaudit. Tämä ensimmäinen kokonaan Leican oma runko sitten Leicaflex SL2:n (viimeiset -76) ilmestyi -96. Niitä lähetettiin tehtaalle takuuseen ja niin on muuten omanikin käynyt sen reissun. Putuksen alkuperäinen, ja minä olen kolmas omistaja. Mitä taas tulee filmiformaattiin, niin jos ei ajatella isomman filmin parempaa toistoa (koska suurennussuhde on pienempi), niin nimenomaan kinofilmikamerasta paras mielestäni ilman muuta löytyy. Ja toisaalta vaikka ajateltaisiin, mielipiteet kuitenkin jakautuisivat, ja huomioida voi senkin, että kinokameroissa on valovoimaa optiikoissa, mikä mahdollistaa hitaamman filmin samoissa valotuksissa kuin isommalla koolla. Ja vielä: ei nämä olleet ehdotuksia, mille tarvitsisin kannatusta, vaan oma näkemykseni käyttämieni kameroiden joukosta. Siinä yksinkertaisesti on toiminnat ja tuntuma kuten pitää olla, eikä tarvitse enää surkutella että voi kun pääsisi määräämään miten tehtaalla ne speksit ja toiminnot laitetaan ja sijoitetaan.
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? Huh, R-sarja ja Leica-uskovaisuus, eihän se sovi alkuunkaan...
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? R-uskovaiset ovat pahimpia ja hieman harvalukuisempia. R3-R7 eivät kuulu edes joukkoon. Vähän isompi lahko sanoo ettei R3-R5 kuulu joukkoon. http://www.photoethnography.com/ClassicCameras/index-frameset.html?LeicaR.html~mainFrame Jos halutaan täysmekaanista, Leicaflex SL ja SL2 ovat vahvoja ehdokkaita. Kuin tankki ja erittäin pehmeä laukaisu kaikin puolin. (ääni, tärähdys, tuntuma) Valitettavasti valotusmittari toimii elohopeisella, mutta siinä kamera sitten sähkömagneettisen pulssin jälkeen. . . Näissä kehumissani Leicoissa ei ole myöskään tiivisteitä takakannessa. Kameranhiplausta. http://www.abbs.com.cn/bbs/post/view?bid=18&id=5242297&sty=1&tpg=1&ppg=1&age=0#5242297
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? Vaikka koen että Leica M6 on aika lailla mun juttuni, täytyy sanoa että alan ymmärtää Leicaflexin, ja miksei R-sarjankin kannattajia. Sain nimittäin äskettäin pienehköllä summalla lunastaa ikään kuin perintönä vanhan miehen Leicaflex-kokoelman: kaksi kpl. Leicaflex SL -runkoa, kulmaetsin, palje, linssit 21mm, 35mm, 50mm, 100mm macro, 135mm, 180mm ja 560mm(!). Leicaflex SL tuntuu aidolta Leicalta. Se on jämäkkä, metallinen ja painava. Runko on äärimmäisen pelkistetty, ei mitään turhaa. Helppokäyttöinen ja loogisesti toimiva kamera, tuntuu että voi keskittyä täysillä itse kuvaamiseen. Eka mv-testirulla kuvattu ja kehitetty, ja voin vain todeta että kaikki komponentit toimivat loistavasti vaikka ovat vanhoja ja käytettyjä. Aika luksusta muuten kun on kaksi saman mallista runkoa; mustaan runkoon mv-filkkaa ja kromattuun runkoon väridiaa. Ehkä Telyt 560 millisellä saa ensi kesänä vihdoinkin ikuistettua sen lahden yllä kaartelevan merikotkan...
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? Kirjoitin aiemmin toisaalla: Miellyttävimpiä Nikoneita parilla ehdolla. Pitää tykätä automaattivalotuksesta (itse kuulun tähän nykyään) ja opetella käyttämään rungon erillistä valotuksenlukitusnappia. Valotusmittarin näytön +- systeemi käsisäätöisenä on jotenkin arveluttava ja puutteellinen. http://kameralaukku.com/forums/smf/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=3.20 Toisaalta vaikka +- näyttö on erikoinen ratkaisu verraten +o- näyttöön, äkkiäkös se pro osaa sanoa paljonko himmenninrengasta liikuttaa, kun tarkoituksena on 1/3 tai 1/2 aukko. Mitenhän näitä juttuja tulee mieleen juuri silloin, kun myynti-ilmoitus on laitettu!
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? ;-] No sellaisella tää alkoi. Kai sitä oman mielipiteensä parhaasta saapi sanoa, on vormaatti mikä tahansa.
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? No jos aletaan muuttaa formaattia, niin mulle se "maailman paras" on sitten tämä...
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? Näyttäs kovasti objektiivilaudan ja kasettipitimen väliseltä rasialta... varmaan näpsäkän toimiva paketti. (ainakin näyttää DIY kameralta, tai sit ei)
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? Jukka"ART" kamera... Filmiformaatit tällä hetkellä 6x7-6x9-6x12 120 puolalle, 4x5" laaka kasetit, Polaroid pakkafilmit, polaroid one shot filmit ja polat 4x5 ready load formaatissa, 70mm perforoitu metrifilmi (200 ruutua per lataus) Graflex perässä, siinä Filkkavalikoimat: Rollei Ortho, rollei Infrared, Rollei pro 400, kodak Aireal Plus X infrared recording film, kodak technical pan film, kodak Portra 160 nega color. että valikoimaa piisaa mistä valita. Linssi mamiya press 75mm 5,6, etsin mamiya.jalustakiinnike ja vesivaaka by Horseman, alumiiniklöntin työstö: Meca Motors, rungon mustaksi maalaus:Biltema matta spray.Lisää tehdään jos joku haluaa...
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? R8:sta on tuolla reviewissä hyvä lause: rather expensive camera body ($3000 here in Norway, about the same as for a Nikon F5). Vielä kun joku selittäisi miksi F5:sta saa nykyään halvalla kuin leipää mutta R8:sta ei? Ettei noissa vaan olisi jokin laatuero Vai sittenkin se merkki : F6:sta. Itse en siitä tykkää. Siinä oli jopa joku juttu jota pidin suurena puutteena - olikohan niin että siitä puuttui af-on nappula? Tuntuikin jotenkin rimpulalta. Mieluummin F5 tai F100+pystykahva Jos AF-puolelle halutaan. Niin, kinoista on puhuttu.. Jos laajentaisi niin - maailman paras, menee vaikeaksi mun kokemuksella. Keskarit kievejä lukuunottamatta ovat olleet sähköä ja todella legendaarisiin ison koon kameroihin en ole päässyt tutustumaan käytännössä. Ellei Toyo sitten ole sellainen.. Mutta Horsemanin 6x9-perä 4x5:seen tähyslasilla ja sen päälle/pois liukuvine filmiosineen on kyllä näppärä vekotin
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? Juu, jos rahaa riittää niihin 47 ja 38mm laajiksiin. Ja kameran muotoilu sallii niiden käyttämisen. Kyllä mä ennemmin kattelisin Linhofia, jos 6x9 haluaa kuvata ja kallistuksilla jakierroilla on käyttöä.
Vs: Maailman paras (Analoginen) kamera ? Ja itse topikkiin: Linhof Technika 4x5 järkkä (IV tai uudempi) ja vilmi, jos....