Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Maailman kaunein kamera?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana keegan, 27 Marraskuu 2013.

    Vs: Maailman kaunein kamera?

    Tässä vähän edellistä pienempi tapaus, tälle annan ääneni. Eikö kukaan ole vielä maininnut tätä kaunotarta. Käyttö tosin vaatii vähän totuttelua, ainakin minulle on hankalaa tällä kuvaaminen, ei varsinaisesti ergonominen kamera. Pitkään haaveilin kyseisestä kamerasta ja nyt vihdoin omistan kuvan yksilön.
     

    Liitetyt tiedostot:

  1. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 409
    1 061
    113
    Vs: Maailman kaunein kamera?

    Ebony tekee hienoa jälkeä lähes aina,perän kallistus erikoinen mutta varmasti toimiva .
     
  2. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    115
    63
    Vs: Maailman kaunein kamera?

    Sain tuossa tietoa tuosta maailman kauneimmasta kamerasta, se on Belgiassa tehty Narita tai Naers, molemmilla nimillä tuota liikkuu, tuo minun kamera on mahonkia ja kuulemma se hienompi versio. Siinä on siis mukana vielä 8x10" perä, nyt sain siitäkin lisäinfoa. Yksi märkälevy kuvaajaguru (Alex Timmermann) tuolta Hollannista otti yhteyttä ja kertoi.
     
  3. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    2
    38
    Vs: Maailman kaunein kamera?

    On se kaunis, on.
     
  4. Vs: Maailman kaunein kamera?

    Tässä tyylilajissa mun ääneni menee kyllä Lego-kameralle.
     
  5. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 513
    323
    83
    Vs: Maailman kaunein kamera?

    D3s on kyllä hieno! Mua on taas aina viehättänyt viimeiset filmi EOS:t. Varsinkin se 1v. Vähän kyllä harmittaa että tuli vasta myytyä 1 ja 1V pois. Eipä niillä kyllä mulle enää käyttöä ollut, mutta mukavia fiilistelykapineita...
     
  6. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Maailman kaunein kamera?

    Ei, sillä on vaikea kuvitella sellaisia kulttuurimme kauneusprinsiippejä, joilla tuota tavaraa voisi kuvata kauniiksi. Sen sijaan se on sympaattinen ja herättää kameraihmisissä helliä tunteita antropomorfisella vauvamaisella olemuksellaan.
     
  7. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 473
    3 076
    113
    Vs: Maailman kaunein kamera?

    F3+MD4....  Tiettyä maskuliinisuutta, vähän niin kuin  AK-47.
     
  8. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 473
    3 076
    113
    Vs: Maailman kaunein kamera?

    Kaikkien ketjun sivujenkin jälkeen olen vielä sitä mieltä, että Kapalla on estetiikan tajua. Alpa.
     
  9. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Maailman kaunein kamera?

    Oikeesti, tuo Alpahan on vain raamit kahvoilla ja loput koostuu siitä mitä asiakas haluaa, eli miten voi verrata kameraa muihin, jos lopputulos on arvoitus?
     
  10. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 409
    1 061
    113
    Vs: Maailman kaunein kamera?

    Eikös se mene niin että oma lapsi on se paras.Alpa on ylihinnoiteltu tuote ja himottu.Tuskin kuvat sen kummosempia,hieno olisi omistaa.
     
  11. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Vs: Maailman kaunein kamera?

    Alpahan ei ole kamera, se on instrumentti.

    Kapa
     
  12. Vs: Maailman kaunein kamera?

    Eli järjestelmäkamera parhaimmillaan. Nykyäänhän tuota on vesitetty aika tehokkasti.
     
  13. Vs: Maailman kaunein kamera?

    Kaunis instrumentti joka henkii laatua.

    Kyllä muuten mun mielestä kamera(kin) on parhaimmillaan instrumentti.
     
  14. Vs: Maailman kaunein kamera?

    +1
     
  15. Vs: Maailman kaunein kamera?

    Mun oma sytkärini tosin oli tietenkin musta, nyt vasta löysin ok kuvan. Tuommoisen hyväkuntoisen voisi kyl ostaa jos jostain löytäisi..vaikkei olekaan tullut poltettua sitten -88.
     
  16. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Vs: Maailman kaunein kamera?

    Instrumentti = väline. Joku voisi sanoa, että kamera on parhaimmillaankin vain instrumentti.
     
  17. Vs: Maailman kaunein kamera?

    Minusta se on parhaimmillaan henkinen osa käyttäjänsä kehoa.
     
    Juke.K tykkää tästä.
  18. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    961
    432
    63
    Kaunein?
    Alpan kinarit, niissä uskallettiin tehdä kamera eri tavalla kuin muut.

    Okei, onhan tässä ketjussa jo mainittu monta legendaa, mutta ennemminkin siksi, että ne on legendoja, kuin kauneimpia.

    Ja jos mainitaan Nikon F niin ehdottomasti Photomic, käsittämättömän hienosti integroitu mittarietsin.

    Leica? Pitää sitten muistaa myös TSVVS, jossa opiskan kiinnnitys on puhdasta insinööriorgasmia, hakkaa länsi-germaanit!