Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Maailman kaunein kamera?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana keegan, 27 Marraskuu 2013.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113
    Vs: Maailman kaunein kamera?

Esimerkiksi funktionaalinen kauneus joka on ihmisistä käytettävän sisäisen kauneuden serkku. 

edit.  Nuo kuuluvat ajatuksellisten kauneuksien ryhmään. Kameroihin liittyy myös audionaalinen kauneus.  Lisäksi tuntoaistimuksellinen kauneus.

2. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Omista, minkä omistanut kaunein
    Zeiss contessa 35:nen

ja omalla karulla tyylillään
    Voigtlander Vitomatic II A

Makuja monia, sano kolli kun pallejaan nuoli.

3. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 439
    6 310
    113

Mun mielestä kaunein on Nikonin D4, jos ei lasketa mukaan näitä kauniita tosi ison koon puukameroita.

4. RB

RB Well-Known Member

9 390
    1 257
    113

Mun mielestä oma kahvallinen C 5D Mk II. Ihan tyytyväinen siihen oon ja ihan kivan näköinen se on. Sillä saa kuvat suoraan diginä eikä mitään rumia filmirullia tarvita.

Kiva juttu kun ei tarvitse kuolata eikä haikailla uusien kameroiden perään.

5. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113

Kuka mistäkin tykkää.

6. RB

RB Well-Known Member

9 390
    1 257
    113

Toisille kamera on vain työkalu, toisille palvonnan kohde.

7. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113

Harrastajalle meinaa myös rakkaus kameraansa.Rakkaus on ikuista, kohteet vain vaihtuu.

8. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113

Elä nyt hötky, sanoimmepa vain kumpikin mielipiteemme kauneudesta.  ;)  Sinä ensin Nikon F3:n funktionaaliset turinat kyseenalaistit muka asiaan liittymättöminä.

Se sinun esimerkkisi on hyvä tässä.  Minulle se näyttää, tuntematta kameraa muuten kuin kuvasta, juuri ainoastaan pintakauniilta.  Kärjistettynä voisi sanoa että sen voisi veistää umpipuustakin pelkäksi kameran kuvaksi.  Tai sama lookki sopisi vaikkapa pastillirasian painatukseksi.

9. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Onhan noi ikuvanhat folderit aika perhanan kauniita, vaikka tekninen kauneus sitten onkin hieman vähäisempää. Sain juuri lajoituksena Pentacon ZI -kameran, joka on kyllä aikast nätti ja käyttökunto suoraan ullakolta eli helmat kauniit, mutta saako kuvaa... (ja ilmeisesti ei mikään suoraviivainen käyttää äkkisellä googletuksella)

10. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83

Kaunein ääni, minkä olen kamerasta kuullut, on sveitsiläiseltä kellolta kuullostava Nikon FM2N:n laukaisu. Joka kerran kun sen kuulen, tiedän, miksi rakastan filmikuvaustakin.

11. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Toivotaan, että sellainen on jo Nikon FM:ssäkin, kun sellainen on tulossa ja aika kiva on tuossa Pentacon ZI:ssä. Isoveljellä vähän royheempi ;)

12. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Taitaa olla se multa tullut yksilö?
    Itse pidän enemmän F3:sta. Jotenkin pehmeämpi, kuin FEx, FMx kameroiden "lonksahdus".

13. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83

On juuri sama, tämä nykyinen. Mulla oli tuollainen aiemminkin ja ymmärtämättömyyttäni hävitin, nyt en enää luovu. Minä pidän juuri tuosta kellonkoneistomaisen tarkasta äänestä.

14. markku55

markku55 Active Member

15. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Nuo FM ja FE -sarjan Nikonien laukaisuäänet ovat hentoa piiperrystä. 500-sarjan Hasselin FLUUUMPHsrrrrrrrklik on kuin parasta konserttimusiikkia korvilleni: dynaamista, voimakasta ja samalla ah niin hienostunutta täynnä nyansseja ja soinnin värejä.

16. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

No juu. Pentacon Six on aika pehmeä ja kova. Araxi (Kiev88)... kaikki raks riks räks ja (the ääni) vähän jännittää.

17. thomas95

thomas95 Active Member

395
    94
    28

Eka sarjan Mamiya Pressit sekä tietenkin alkutuotannon Werra joka yksinkertaisuudessaan nätti mutta sittemmin tärveltiin mittaetsimellä, valotusmittarilla ym turhilla lisäkkeillä... Jostain syystä olen heikkona oliivinvihreään puettuihin kameroihin.. :D

18. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Kuvia (väri)!

19. markku55

markku55 Active Member

Armeijan kameroita?

20. Vs: Maailman kaunein kamera?

Filmijärkkäreistä Minolta Dynax 9 moottoriperällä ja nokalla Beercan.

Pienemmistä Art Deco-tyylinen Bilora Bella 55 (3a), joka syö 127 filmiä.

Sokerina pohjalla alumiinirunkoinen ranskatar Pontiac. Vajotettavalla Som Berthiot Flor 1:3,5 / 50mm lasilla Prontor sulkimella.

Digikameroista Ricoh GRD yksinkertaisen kauniina.

Vaikea siis sanoa kauneinta, koska makuja on monia. (Edit. sen enempää palvomatta käyttökameroita.)