Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYDÄÄN M42-objektiivi: Auto-Takumar f:1.8/85 mm

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana Topi, 13 Helmikuu 2007.

  1. Topi

    Topi Active Member

    899
    190
    43
    Jatkamma hyllyjentyhjennysyritystä.

    Nyt vuorossa valovoimainen pikkutele, Asahi Auto-Takumar 1.8/85. M42-kiinnitys - sehän sopii adaptereilla moniin eri kameroihin.

    Objektiivissa on ulkoisia käytön jälkiä, mutta lasipinnat ovat virheettömät. Himmennin on kuiva ja toimii notkeasti, samoin tarkennus, mutta jossain aukon 4 jälkeen himmentimen aukosta tulee hieman epäsymmetrinen, jokin lamelli ei ehkä liiku aivan samaa tahtia muiden kanssa.

    Olen käyttänyt objektiivia Sigman digijärkkärissä ja tuollaisessa kroppirungossa se toimii oikein hyvin. Kinokoon nurkkapiirrosta minulla ei ole aavistustakaan. Joka tapauksessa objektiivi tuottaa miellyttävää jälkeä, kun homma muuten natsaa. Toiston sävy on ehkä hieman kylmään päin. Bokeh on varsin hyvä ja flaren kesto yllättävän hyvä vanhalle enintään yksikalvopinnoitetulle objektiiville.

    Kuvia objektiivista:

    Mukaan kuvissa näkyvät etu- ja takatulppa, vastavalonsuoja ja hiano (keino)nahkainen kotelo.

    Hinta - niin, öö, vaikka 150 130 euroa, sis. postikulut.
     
  2. Topi

    Topi Active Member

    899
    190
    43
    Vs: M42-objektiivi: Auto-Takumar f:1.8/85 mm

    Tehrääs tälle upitus ja hintapäivitys: viikonlopun ajan hinta 130 euroa, sis. postikulut. Jos kekä käy hakemassa, säädetään hinnasta vielä viitonen pois.

    Jos ei mene viikonlopun mittaan kaupaksi tuohon hintaan, ruuvaan M42->SA-adapterin takaisin kiinni ja pidän itse. Ni.

    -Topi Kuusinen