Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh Nythän noita vatsan "turvotukseen" helpottavia youghurtteja ja muita on tarjolla pilvin pimein, missä mättää? Sanoisin, että jos omasta vatsan toiminnasta on vain kyse, ei kun kauppaan ja oikeita aineita vatsaan, niin kaikki on taas hyvin))
Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh Yksi juttu kaikkien palstojen, ei koske tätä ketjua, kuvissa on vähän ihmetyttänyt, että kuvat näyttävät ylimaallisen äärettömän teräviltä terävyysalueellaan ja terävyysalue on pieni --> katselisi jotain paperinukkeja, ohutta "Walt Disney" kalvoa .. myös värit ovat yleensä jotenkin liian päällekäyviä ja kokonaisuutena kuvat ovat uskomattoman epäluonnollisia .. vertailukohtana on valokuvauksen opas 90-luvulta ja siinä kuvat ovat ihan tavallisia ja sellaisia kuin voisi kuvitella että suoraan kamerasta saa
Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh No se taas johtuu siitä, että valokuvaus ryhmä vetää kameran ja Lightroomin terävöitykset tappiin, kun ne haluaa samalla vähän leuhkia vehkeillään. Samoin kuvausohjelmana on oletuksena ylikaramelli tai täysin solarisoitu, että muut näkevät kennon pystyvän värikylläiseen rendaukseen. Siinä sitten valokuvat muuttuvat yliterävöitetyksi fotografiikaksi. Luonnollinen on vaan liian pliisua näytettäväksi.
Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh Puhut asiaa, noinhan tuo trendi nyt menee. Myönnän itsekin ihailevani noita karamellisoituja kuvia ja on jopa taianomaista nähdä kuinka kuva muuttuu eri säädöillä. Uskoisin, tai ainakin toivon, että jossain vaiheessa tulee krapula ja palataan aidompiin kuviin, jolloin kaiken maailman kikkailut jäävät toisarvoisiksi.
Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh 90-luvulla painetun valokuvaoppaan ja ehkä säätämättömän tai itse viritellyn (ei laitekalibroitu ja profiloitu) ruudun vertaaminen voi olla hiukan ontuvaa. Profiloidulla näkee jo paremmin. Perusongelma koko nettikuvamaailmassa on sRGB-gamut ja/tai värihallitsemattomat selaimet. Esimerkiksi Lightroomissa todella hyvällä näytöllä (Adobe RGB gamut) ja ProPhoto-maailmassa säädetty kuva voi olla väreiltään hienosti toimiva, mutta sRGB-gamutiin survottuna osa väreistä menee aina saturoituneiksi. Ellei siis kuvaa proofata ja säädetä erikseen sRGB:hen. Harvapa tuota taitaa tehdä. Itsekin jaksoin vain hetken... Paljon työtä, jonka pitäisi olla täysin tarpeetonta, koska värinhallinta on ollut olemassa jo vuosikymmenet.
Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh Lightroomissa ei ole eri "engineitä". Jos taas tarkoitat rendering intentiä eli näköistystä niin se ei vaikuta RAW:sta lähdettäessä, koska ei ole väriavaruutta näköistettäväksi.
Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh Puhuit siis ProPhoto-avaruudessa säädetyn kuvan muunnoksesta sRGB:hen. (Juu, toki tarkoitin intentiä, mitä lie ajatellut kirjoittaessa.)
Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh Asiaan - peilillisen peilittömän bokeh on aina kohdillaan. OM-D+Samyang 500 mm f6,3 + kaikki Sleepy Sleeper-säädöt LR:ssä ja Photarissa tapissaan.
Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh Tuosta voi jo olla kateellinen, vaikka kuva tosin ei taida olla katteellinen.
Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh Tuo mitä ppotka sanoi on ihan totta sekin, eli pelkän selainkuvan perusteella ei kannata vielä tuomita saturoidun kuvan julkaisijaa Lightroom-hipsteriksi. Mutta kyllä se sitä silti aika usein on. Pelkkä gamuttiongelma ja selainten renderointierot eivät riitä selittämään ihan kaikkea. Eli esim noita yliterävöintejä ja ylisiloituksia samassa kuvassa, luonnottomia pilviä ja muovisia nurmikoita maisemissa, haloja tummien rajapintojen ympärillä, neonvärisiä tonemappauksia ja sensemmoisia. On viuhdottu kaikki mahdolliset slaiderit tappiin asti. Hienoja kameroita, tietokoneita ja kuvankäsittelysoftia voi kyllä ostaa rahalla, mutta valitettavasti hyvää makua ja arvostelukykyä ei. Nyt meillä sitten on vaan tämmöinen muoti vallalla, ainakin toistaiseksi.
Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh Niinhän mä sanoinkin. SakkeM, oli aivan tarpeeksi katetta, ainakin viiden neliön saunan kuistin katteen alta otettu pläjäys.
Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh Kyllä. Siinä on jopa semmoinen bokehlicious-säätörinkula erityisesti peilikameroita varten.
Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh Samassa paketissa jopa 2 peiliä ja yksi peilitön, vain pieni adapteri välissä ns. sisäliittimenä.
Vs: m4/3 ja peilittömien bokeh Ainoat objektiivit, joissa tuon säädön tiedän olevan, ovat DC-Nikkorit.