Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYDÄÄN C-41 kemikaalit Compard Digibase

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana Mirrored, 21 Marraskuu 2016.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Takuu: Kyllä: joo
    Kuitti: Kyllä tarvittaessa
    Kunto: Oikein hyvä
    Hintapyyntö: 27,1€
    Sijainti: Karjaa, Uusimaa
    Toimitustavat: Postipaketti 5,90€

2 litran satsi C-41 litkuja (katso seuraavasta viestistä tarkemmin). Mulla on avaamaton Digibase 5l joka on turhan suuri minulle. Tämä on huomattavan paljon edullisempaa isommissa erissä. Hakuun digibase tuonne niin tärppää: https://www.macodirect.de/en

Tässä on sivu, jonka juuri löysin. En sitä vielä lukenut läpi, jotta voisin kommentoida onko se hyvä ohje, mutta alussa näkyy jo kuvat noista 5l satsin tiivistepulloista. https://www.lomography.com/magazine/236651-tutorial-rollei-c41-digibase-color-film-development (edit. tuli luettua ja siinä on pahoja vikoja, katso seuraava viesti)

Hp 33€ postikuluineen

Ilmaisia ohjeita jaossa ja muita kysymyksiä kysy vaan! Värinegan kehitys on helppoa.

yhteys yv tai kimmo.manner€gmail.com

2. Mirrored

23 779
    749
    113
    Re: Ilford Multigrade suotimet ja C-41 kemikaalit

Suotimet varattu. 21.11. klo 20.47

[/QUOTE]

3. Mirrored

23 779
    749
    113
    MG-suotimet myyty, ilmoitus muokattu.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

edit. Tehdäänpä sittenkin näin: voin tuosta viidestä litrasta myydä kaksi litraa.

Minulla on tätä kokemusta ainoastaan yhden litran satsin verran. Se määrä oli turhan vähäinen että rajoitti jo sitäkin, kuinka monta filmiä kerrallaan pystyi kehittämään. Nyt mulla on varattuna 2 litran purkkeja käyttöliuokseksi ja siksi 2,5 litraa olisi epäkäytännöllinen määrä.

Tässähän lisätään kehitysaikaa sitä myöten kuinka paljon on kehitetty.

edit. Kävi ilmi että vain kehitettä on satsissa 5l. Litraa kohden edellisen linkin mukaan näin: "1l of developer, 700ml bleacher, 700ml fixer and 500ml stabilizer". Koska haluan vähintään 2l bleetsiä ja fiksiä itselleni, voin lohkaista tästä jollekulle 2 litraa kehitettä ja siihen kuuluu 1,4 litraa bleetsiä , 1,4 litraa fiksiä ja 1 litra stabia. Tiivisteinä niitä nyt tarjoan, mutta valmiista käyttöliuoksistakin voidaan sopia erikseen.

Se linkki vaikutti muuten hyvältä mutta paha vika siinä oli. loppupesu puuttui kiinnitteen jälkeen ja välihuuhteluitakin monet harrastavat tietyissä väleissä. Lisäksi valkaisu- ja kiinnitysajan väitettiin olevan tarkka vaikkei se ole. Tärkeää on riittävä valkaisu ja kiinnitys. Ohjeesta puutui myös aikojen pidentyminen sen mukaan miten paljon on filmejä kehitetty.