Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYDÄÄN M: pari nikon filmirunkoa ja palje

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana JVarkki, 11 Maaliskuu 2007.

    Myynnissä olisi ylimääräistä nikontavaraa.
    FM+MD11  190€   
    FTN          100€
    PB5+PS5    150€

    Lisäksi voin laittaa FTN:n mukaan Soligor 135/2.8, ei mikään ihmeellinen opiska, mutta toimii,
    lisäetuna siinä on irrotettava bajonettiosa, jos tarvii pelkästään sitä. Vaikka se onkin pre-AI,
    sitä voi turvallisesti käyttää myös uudemmissa rungoissa. 55mm suodinkierre.
    Siihen saa myös mukaa Minolta SR lähilinssin.

    Nopea kaupantekijä saa myös, jos haluaa, kovia kokeneen Nikon 50/2.0 objektiivin.
    Suodinkierre on huonossa kunnossa, ei ole varmaa saako siihen suotimen kiinni ja sen jälkeen
    sitä pois. Tarkennuskierteessä oli iso lommo, on korjattu mutta tuntuu edelleenkin.

    Tavarat Oulussa, voin lähettää postitse muuallekin plus postituskulut.

    Yhteys mieluiten sähköpostitse:      jvalkama@paju.oulu.fi   
     
  1. nappulaz

    nappulaz Member

    143
    0
    16
    Vs: M: pari nikon filmirunkoa ja palje

    toimiiko tuo palje D80:ssä?
     
  2. Vs: M: pari nikon filmirunkoa ja palje

    Luultavasti toimii, ainakin minulla on toiminut D1H. Tosin olen joutunut käyttämään loittorengasta,
    36mm, koska kameran runko ottaa kiinni palkeen runkoon. Netissä on muutenkin kehotettu käyttämään
    yleensä automaattiloittorengasta tästä syystä ja lisäksi jottei kamerarungon datanastat vaarannu.
    D80:n valotusmittari ei käsittääkseni toimi, koska palkeissa ei ole datasirua. 
     
  3. Vs: M: pari nikon filmirunkoa ja palje

    Pitää korjata itseä sen verran, että loittorengas ei olekaan ehkä tarpeellinen:

      www.mattclara.com

    Tuolla tyypillä ainakin D70 ja D200 ovat toimineet hyvin PB-5:n kanssa hyvin.


      Ja muutenkin kun tuli uppista, voin harkita myös vaihtokauppoja Nikon-kamaan, niin
    ei tarvi paljoa rahaakaan tuhlata.  Mulla on kyllä jo aika hyvin 28-200mm välillä peitto,
    mutta kuka tietää mitä löytyis.
     
     
  4. Vs: M: pari nikon filmirunkoa ja palje

    Ja uppista.