Ei ole mukavaa, kun tulee vanhaksi ja sokeaksi... pakko vähän karsia manuaalifokustavaraa pois nurkista ja siirtyä vähitellen automaattitarkennukseen. Tarjolla olisi vähän harvinaisempaa karkkia: Minolta XD-s, joka paremmin tunnetaan Euroopassa nimellä XD-7 ja Amerikassa taas XD-11. Tämän kameran pohjallehan Leica rakensi R4 -mallinsa... XD-s oli mallinimi Japanin markkinoille, tarkkaa valmistusmäärää ei ole tiedossa mutta vähän se on. Myytävänä oleva yksilö on täysin toimintakuntoinen, todistettu sekä minun empiirisissä testeissäni että Mustonen & Laineen katsastuksessa. Kaikki toimii, ilmajarrua myöden. Myös kosmeettisesti hän on lähes virheetön, prisman kulmissa on pientä maalikulumaa ja pohjalevyssä pari mitätöntä naarmua. Ei siis täysin neitseellinen, mutta kelpaa käytön lisäksi myös vitriiniin. Mukaan saa alkuperäisen hihnan ja runkotulpan. Koska tiivisteet ovat vähän harmaantuneet, mukaan saa myös valmiiksi leikatun tiivistesatsin - valoa hän ei kuitenkaan vuoda, joten vaihtamisella ei ole kiirettä. Onpahan valmiina, jos joskus tarvitsee. Lisäksi mukaan saa valmiuslaukun, joka näyttää koko lailla käyttämättömältä. Kunnon keräilijälle laitetaan mukaan myös Minoltan X-sarjan suomenkielinen esite, josta voi ihastella miten hyvän valinnan tulikaan tehneeksi. Optiona, mikäli olisi niin hassusti että uudella omistajalla ei olekaan Minoltan optiikkaa valmiina hyllyssään, tarjolla on pahuksen skarppi normaalilasi: Minolta MC Rokkor-PF 1:1,7 f=50 mm. Optisesti virheetön, rungossa pari naarmua. Mustonen & Laineen takuuta vielä useampi kuukausi jäljellä. Mukaan alkuperäiset tulpat molempiin päihin, tietysti. Rariteettikertoimella painotettu hinta kameralle varusteineen on 100 euroa, optiikan kanssa 150 euroa. Optiikka ei ole erikseen myytävänä. Kaukana ollaan Leica R4 -hinnoista... Espoossa voi tuota kaunotarta ihastella.
Vs: Minolta XD-s (optiona MC 50/1.7) Loput kuvat. Lisätiedot esim. tuolta The Rokkor Files - XD Series
Vs: Minolta XD-s (optiona MC 50/1.7) Mulle tuo runko kiitos. Tuotko aamulla, kun ajat taas Klaukkalan läpi ? T: Tomi
Vs: Minolta XD-s (optiona MC 50/1.7) Paljon kiitoksia rungon kaupoista ja erittäin miellyttävästä juttutuokiosta. T: Tomi
Vs: Minolta MC Rokkor 50 1/7 40 e Ilo oli minun puolellani. Vähän on kyselty tuota lasia joten myydään sitten sekin, hinta on neljäkymppiä. Ei pitäisi olla kallis.