Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Valokuvaustaito saattaa pelastaa tulevaisuutesi!

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Ossi Asikainen, 7 Joulukuu 2007.

Jos minä olisin vanhapoika ja koiriin mieltynyt, mitä kumpaakaan minä en ole, mutta monet muut miehet ovat, ja jos minulla lisäksi olisi kylliksi varoja, niin minä varmaankin ostaisin hyvän peiliheijastajakameran, kuudenkymmenen punnan Dallamayerin, ja opettelisin näppäämään kuvia koiristani. Minä en mitään muuta näppäilisikään kuin omia koiriani, mikä olisi kovin itsekkäästi tehty, mutta minä harjaantuisin päteväksi tekijäksi ahtaalla työalallani. minä siis näppäilisin koiriani niiden kaikissa mahdollisissa asennoissa ja toimituksissa, maatessa, syödessä, tapellessa ja missä tilanteissa mahtaisin niitä näppäilläkään. Kymmenen vuotta näppäiltyäni minulla olisi tuhat koirakuvaa, joista poimittu kuudenkymmenen kuvan valikoima esittäisi koiran elämän kutakuinkin täydellisesti ja kelpaisi ensiluokan kuvitukseksi tätä alaa käsittelevään teokseen. Minun alkujaan pikkumaisen itsekäs huvitteluni olisi paisunut elämäntyöksi.

Tai jos minä olisin toinen vanhapoika, varakas ja vähän työn rasittama niin kuin äskeinenkin oli, enkä välittäisi koirista, vaan olisin suuri maailmanmies ja ihastunut naisiin, niin kuin vanhatpojat usein ovat, niin silloinkin minä hankkisin kameran ja näppäilisin naistuttaviani, minkä ehtisin. Siitä puuhasta ei ehkä tulisi julkisuuteen saatettavaa elämäntyötä, mutta minä oppisin hyvin valokuvaamaan, ja odottamattomien kohtalojen vietyä minun rahani, asemani naistuttavani minä elättäisin itseni valokuvaajan ja olisin kunnioitettava kansalainen enkä hävinnyt herrasmies.

Sakari Pälsi: Näppäilkää hyviä kuvia 1930.

1. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Vs: Valokuvaustaito saattaa pelastaa tulevaisuutesi!

Osu ja uppos, upea teksti ;-D

2. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Emerik, montako tuhatta koirakuvaa sulla on?

;D

3. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48

Se on salaisuus, top secret! :-D

4. Vs: Valokuvaustaito saattaa pelastaa tulevaisuutesi!

Matka on siis aloitettu ;)

5. Vs: Valokuvaustaito saattaa pelastaa tulevaisuutesi!

Tunnistin heti ensimmäisestä lauseesta. Jostain syystä on jäänyt mieleen. Paljon luettua on nimittäin unohtunutkin.

6. Vs: Valokuvaustaito saattaa pelastaa tulevaisuutesi!

Näin on minullakin Pälsin kohdalla, erityisesti tämä valokuvausopas, kohdalla käynyt. Kun on kieli ja sen käyttö kohdallaan, niin mikä ettei.
    Minusta on hauskaa, että Pälsi kykenee harrastajille tarkoitettuun valokuvausoppaaseen saamaan niinkin paljon persoonallista sävyä. Miettikääpä jotain hedcoeta ja kumappaneita, on tekstit niin kuin Keskon mainoksia, ei mitään omakohtaista persoonallista otetta. Ei muuten useimmiten on kuvissakaan...

7. Vs: Valokuvaustaito saattaa pelastaa tulevaisuutesi!

ja mäkö luulin että olet vähemmän varakas ja kiinnostunut naisista.. niin sitä saa netin välityksellä ihan väärän kuvan ihmisestä.